Zakamuflowany Volkswagen Touareg pokonuje ostatnie kilometry testowe w szwedzkiej Laponii. Choć spora część modyfikacji jest jeszcze ukryta pod kamuflażem z kodem QR, to zdjęcia zamaskowanego prototypu pozwalają zobaczyć niektóre szczegóły zmian. Z przodu można dostrzec nowo opracowane matrycowe reflektory IQ.LIGHT HD oraz zintegrowane między nimi elementy nowej listwy świetlnej LED. A to oczywiście tylko część zmian.
HD to skrót od High Definition, czyli bardzo wysoka rozdzielczość. Chodzi o mnóstwo małych, ale niezwykle jasnych punktów świetlnych – za oświetlenie drogi odpowiada łącznie niemal 40 000 mikro diod. Są one w stanie niemalże zmienić noc w dzień i zapewniają znacznie lepsze oświetlenie drogi – bez oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka pojazdów. 19 200 miniaturowych LED rozmieszczono w każdym z reflektorów, co łącznie daje 38 400 diod. System matrycowy emituje interaktywny „dywan” światła na pas, którym samochodów się porusza. To tak zwane „światło pasa ruchu”, które zwiększa komfort jazdy nocą i ułatwia przejazd np. przez zwężone z powodu prac drogowych odcinki autostrad, ponieważ dywan światła optymalnie oświetla pas ruchu przed samochodem.
Jako pierwszy model Volkswagena w Europie, nowy Touareg ma z tyłu podświetlane logo. Od stycznia 2023 roku przepisy dopuszczają naszym kontynencie podświetlone na czerwono logo producenta. Wcześniej świecące logo marki na pokrywie bagażnika było dozwolone tylko na takich rynkach jak Chiny czy USA.
Volkswagen jeszcze bardziej dopracował podwozie napędzanego na wszystkie koła Touarega. Między innymi zastosowano teraz czujnik obciążenia dachu, który jest połączony z elektroniką sterującą pracą podwozia. Gdy dach nie jest obciążony auto jest bardziej zwinne, natomiast gdy zamontowany jest boks dachowy, czujnik rozpoznaje to i przekazuje tę informację do systemów wspomagania, takich jak system stabilizacji toru jazdy. Dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo.
Zmodyfikowano także standardowe podwozie ze sprężynami stalowymi oraz zawieszenie pneumatyczne. Nowa konfiguracja obu rozwiązań pozwoliła zwiększyć zakres, w którym można korzystać z osiągów samochodu przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy.
Nowy Touareg jest wyposażony w Innovision Cockpit. Można nim sterować za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 15 cali, przyciskami na wielofunkcyjnej kierownicy, a niektórymi funkcjami, np. głośnością, za pomocą pokrętła na konsoli środkowej. Innovision Cockpit oferuje wiele funkcji, m.in. system nawigacji z mapami HD, zmodyfikowany system sterowania głosowego, a integracja ze smartfonem (Apple CarPlay i Android Auto) odbywa się bezprzewodowo.
Wnętrze zostało zmodernizowane zgodnie ze wskazówkami użytkowników – np. podłokietniki i panele konsoli środkowej są teraz bardziej miękkie, co poprawia komfort.
Nowy Touareg będzie kolejnym modelem w drodze do celu, jakim jest jeszcze lepsze dopasowanie modeli Volkswagena do potrzeb klientów. Po aktualizacji stanie się wyważonym, wszechstronnym SUV-em, który świetnie radzi sobie zarówno na długich trasach, jak i w codziennym użytkowaniu.
Źródło: Volkswagen
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…