MAT Stratos to naprawdę fenomenalny samochód, wszystko zaczęło się w momencie, gdy przemysłowiec i kolekcjoner samochodów Michael Stoscheck skontaktował się z ówczesnym szefem projektów specjalnych Pininfarina, Paolo Garellą, z dość dziwną, ale fascynującą propozycją. Chciał zbudować jednorazową reinterpretację sławnej Lancii Stratos z lat 70 XX wieku.
Już w latach 70-tych Lancia odnosiła znaczące sukcesy w rajdach międzynarodowych dzięki zmodyfikowanej wersji Fulvii, ale w przypadku Stratosa Cesare Fiorio, współzałożyciel zespołu HF Corse, dostrzegł możliwości stworzenia specjalnie skonstruowanego samochodu rajdowego. Rezultatem była Lancia Stratos z silnikiem umieszczonym centralnie, która w niczym nie przypominała ówczesnych tradycyjnych samochodów rajdowych, ale nigdy nie było wątpliwości, że Cesare Fiorio wiedział, co robi. Samochód odniósł ogromny sukces i wygrał Rajdowe Mistrzostwa Świata trzy lata z rzędu. Szybko do przodu w ciągu trzech dekad Producent M.A.T urzeczywistnił ten pomysł dzięki ograniczonej liczbie 25 jednorazowych reinterpretacji sławnego Stratosa, które planowano wyprodukować.
Nowy Stratos, jak go potocznie nazwano, jest wyposażony w mocny silnik V8 umieszczony centralnie, a jednocześnie jest niezwykle lekki i ma krótki rozstaw osi, tak jak oryginalny Stratos. Stylizacja z lat 70., teraz wyposażona w nowoczesną technologię i design, ogólnie New Stratos, to fenomenalne dzieło inżynieryjne wyposażone w niesamowitą historię.
Ten dokładny nowy Stratos jest wykończony w specyfikacji Alitalia, która jest taka sama jak jeden z najbardziej podziwianych Stratos, niezwykła Lancia Stratos Gr.4 Alitalia (1974), która wygrała Rajd Portugalii w 1976 roku i zajęła drugie miejsce w Rajdzie Monte Carlo w 1977 roku Całość dopełnia efektowna czerwono-biało-zielona kolorystyka na cześć ówczesnego głównego sponsora Alitalia. Wynik produkcji MAT Stratos jest absolutnie oszałamiający. Często, gdy samochody są produkowane w tak małych seriach, jak ta, produkt może nie mieć jakości i precyzji.. Ale w tym przypadku wcale tak nie jest, wręcz przeciwnie . Kiedy oglądasz Stratos, jesteś zachwycony jego jakością i precyzją wykonania. Nawet najdrobniejszy szczegół jest w tym samochodzie dopracowany do perfekcji.
Pierwszy wyprodukowany Nowy Stratos wykorzystuje technologię Ferrari F430 Scuderia z 2009 roku, która w momencie rozpoczęcia przebudowy miał za sobą prawie 30 000 kilometrów. Wszystkie komponenty użyte do jego budowy zostały jednak dokładnie sprawdzone i wyremontowane lub wymienione na nowe.
Moc jest dostarczana przez wolnossący silnik V8 o pojemności skokowej 4308 cm3, montowany centralnie, współpracujący z automatyczną sześciobiegową przekładnią z łopatkami do manualnej zmiany biegów pod kierownicą. Informacje o mocy są różne: reklama wspomina o 375 kW, podczas gdy dom aukcyjny Bonhams napisał o 403 kW. Moment obrotowy powinien sięgać 519 Nm, sportowe auto o masie 1247 kg rozpędza się podobno od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i przyspiesza do 320 km/h.
Jeśli więc interesuje Cię kawałek historii odtworzony na czterech kołach, to Selected Car Investment za 1 062 500 euro jest w stanie spełnić Twoje marzenie.
Źródło: Selected Car Investment
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…