Gama modelowa Toyoty w 2023 roku staje się jeszcze nowocześniejsza za sprawą rozszerzonej oferty samochodów z ekologicznymi napędami oraz najnowszymi technologiami multimediów, łączności i bezpieczeństwa. Wiele modeli zyskuje także nowe warianty kolorystyczne i wersje wyposażenia.
Wyposażenie Corolli 2023 zostało wzbogacone o najnowsze multimedia, systemy cyfrowe i technologie bezpieczeństwa czynnego, których możliwości zostały znacznie poszerzone dzięki stałemu podłączeniu samochodu do bezprzewodowego internetu. Nowy system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym HD o przekątnej 8 lub 10,5 cali zawiera w standardzie nawigację z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych. Zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE łączy najnowszą, 3. generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy i parkowania.
Zmiany pojawiły się także w wersji GR SPORT, która zyskała nowe, 18-calowe, polerowane felgi aluminiowe oraz nowy wygląd tylnego zderzaka i osłony podwozia. Fotele w odmianach Hatchback i TS Kombi otrzymały nową tapicerkę z logo GR wytłoczonym na zagłówku.
Toyota Corolla 2023 z dwoma napędami hybrydowymi 5. generacji
Najważniejszą dla europejskich klientów premierą Toyoty 2023 roku jest odświeżona Corolla z napędami hybrydowymi najnowszej, piątej generacji. Dzięki większej wydajności układy napędowe 1.8 oraz 2.0 zyskały wyższą moc przy utrzymaniu zużycia paliwa na tym samym, lub nawet niższym poziomie. Wraz z faceliftingiem najpopularniejszy samochód w Polsce otrzymuje także nowe technologie cyfrowe i odświeżoną stylistykę.
Toyota RAV4 GR SPORT – dynamiczna stylistyka oraz lepsze właściwości jezdne na drodze i w terenie
Toyota Corolla po faceliftingu jest tak jak do tej pory oferowana w trzech odmianach nadwozia i z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru – podstawowym z silnikiem 1.8 i mocniejszym z silnikiem 2.0. Oba układy zyskują większą moc, lepsze osiągi i większą wydajność dzięki szeroko zakrojonym udoskonaleniom wszystkich podzespołów. Moc napędu opartego na silniku 1,8 l wzrosła o 15% ze 122 do 140 KM, co pozwoliło skrócić czas rozpędzania Corolli Hatchback od 0 do 100 km/h o 1,7 s do 9,1 s, a jednocześnie zachować zużycie paliwa na tym samym poziomie. Nowy napęd Hybrid Dynamic Force 2.0 ma 196 KM mocy, a Corolla Hatchback z tym napędem osiąga prędkość 100 km/h w 7,4 sekundy.
Toyota Prius piątej generacji z napędem plug-in hybrid
Toyota Prius to pionier hybryd i najpopularniejszy jak dotąd zelektryfikowany samochód na świecie, o łącznej sprzedaży przekraczającej 5 mln egzemplarzy. W 2023 roku zadebiutuje Prius piątej generacji, który w Europie będzie oferowany wyłącznie z napędem plug-in hybrid opartym na najnowszej technologii hybrydowej. Nowy Prius wprowadza dynamiczną stylistykę i wiele technologicznych innowacji, w tym najnowszy zestaw systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE.
Autem po Europie – 17 najbardziej atrakcyjnych tras
Nowy Prius to najbardziej dynamiczny model w historii ikony hybryd. Lekki, kompaktowy samochód o opływowej sylwetce rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Układ plug-in hybrid trzeciej generacji dostarcza o 80% więcej mocy niż jego poprzednik. Łączna moc 223 KM (164 kW) jest generowana przez większy niż dotąd, 152-konny silnik benzynowy 2.0 i elektryczny silnik o mocy 163 KM.
Prius Plug-in Hybrid nowej generacji pokonuje w trybie EV średnio 69 km (wg WLTP) na jednym ładowaniu, a jego średnia emisja CO2 wynosi 19 g/km (wg wstępnych pomiarów WLTP). Auto z nową, bardziej pojemną baterią litowo-jonową 13,6 kWh może na co dzień służyć jako auto elektryczne. Ładowanie do pełna przy użyciu ładowarki 3,5 kW trwa 4 godziny (w temperaturze pokojowej). Opcjonalny dach fotowoltaiczny pozwala wydłużyć zasięg auta w trybie EV maksymalnie o 8 km każdego dnia, a w czasie wielodniowego postoju jest w stanie nawet naładować baterię do pełna.
Prius to pierwszy samochód zbudowany na nowej platformie GA-C drugiej generacji, jeszcze lżejszej i sztywniejszej od poprzedniej. Dzięki korzystniejszemu umieszczeniu baterii i zbiornika paliwa środek ciężkości auta jest położony jeszcze niżej niż w poprzednim modelu. Niższa jest też pozycja na fotelu kierowcy.
Charakterystyczna sylwetka Priusa w stylu coupe jest teraz bardziej dynamiczna i sportowa. Auto ma o 50 mm większy rozstaw osi, a jednocześnie nadwozie zostało skrócone o 46 mm i poszerzone o 22 mm. Szczyt dachu został przesunięty do tyłu, a wysokość auta jest mniejsza o 50 mm. Dynamiczną stylistykę podkreślają 19-calowe koła i nowy projekt przednich świateł oraz trójwymiarowy pas świetlny z tyłu. Przedsprzedaż nowego Priusa rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023 roku.
Zmiany w wyposażeniu miejskich modeli Toyoty
Gama miejskich samochodów Toyoty obejmuje aż trzy modele, w tym dwa crossovery. W 2023 roku zyskują nowe lakiery, które wzbogacają paletę dwukolorowych kompozycji nadwozia. Ponadto najnowsza miejska Toyota, crossover Aygo X, ma nową wersję wyposażenia.
Toyota Aygo X z rocznika 2023 otrzymuje nową najwyższą wersję wyposażenia Selection, a do jego gamy kolorów dołącza lakier Brass Gold. Linia Selection została opracowana i wprowadzona na polski rynek przez oddział Toyoty w Polsce. Aygo X Selection z dwukolorowym nadwoziem otrzymuje czarne matowe felgi aluminiowe 18 cali z kolorowymi detalami. Pakiet kolorystyczny obejmuje też listwy boczne i nakładki na zderzaki oraz elementy stylistyczne wnętrza i wzory na tapicerce. Do wyposażenia crossovera nowa wersja wnosi inteligentny kluczyk, przycisk do uruchamiania silnika, zdalne włączanie klimatyzacji przez aplikację MyT, system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym HD o przekątnej 9 cali, bezprzewodowe połączenie telefonu z Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz nawigację Connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych.
Toyota Yaris i Yaris Cross z roku modelowego 2023 zyskują zupełnie nowy specjalny lakier Spicy Orange, dostępny dla wybranych wersji wyposażenia. W obu autach wyrazisty pomarańczowy kolor tworzy dwukolorową kompozycję z czarnym dachem pokrytym lakierem Eclipse Black.
Yaris hatchback w wersji Selection Style jest oferowany w czterech dwukolorowych kombinacjach – z nowym lakierem Spicy Orange, Platinum Pearl White oraz czerwonym Tokyo Fusion i Imperial Red. Yaris Cross 2023 w wersji Adventure wraz z lakierem Spicy Orange daje do wyboru aż 9 dwukolorowych kompozycji z czarnym dachem, podkreślonych specjalnymi ciemnoszarymi felgami aluminiowymi o średnicy 18 cali.
Toyota RAV4 w nowej wersji GR SPORT
Średniej wielkości SUV Toyota RAV4 jest już szóstym modelem, który otrzymuje wersję wyposażenia GR SPORT inspirowaną sportowymi samochodami TOYOTA GAZOO Racing. RAV4 GR SPORT zyskuje wzmocnione zawieszenie do dynamicznej jazdy, sportową stylistykę nadwozia i specjalne elementy stylistyczne we wnętrzu.
RAV4 w nowej najwyższej konfiguracji wyróżnia się pod względem właściwości jezdnych dzięki połączeniu sztywniejszych sprężyn i amortyzatorów z bardzo sztywną konstrukcją TNGA i 222-konnym hybrydowym napędem na cztery koła AWD-i. Samochód zyskuje charakterystyczne, pięcioramienne felgi 19 cali, których lśniąco czarna powierzchnia została ozdobiona jasnymi, prążkowanymi detalami. Mocny charakter SUV-a podkreślają srebrne przednie spojlery oraz czarne nadkola, listwy boczne, tylny dyfuzor, osłona chłodnicy, obudowy świateł przeciwmgielnych i zdobienia klapy bagażnika. Na przednim grillu i drzwiach bagażnika umieszczono logo GR, podobnie jak na zagłówkach i kierownicy. Siedzenia zostały pokryte skórzaną tapicerką Black Alcantara, a srebrne przeszycia zdobią siedzenia, kierownicę i dźwignię zmiany biegów.
W standardowym wyposażeniu RAV4 z rocznika 2023 otrzymuje nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym HD 10,5 cala, cyfrowe zegary Digital Cockpit i nawigację online. W rozbudowanym zestawie systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) zyskuje układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach i funkcję wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia, która pomaga kierowcy wyminąć przeszkodę na jezdni, jednocześnie utrzymując samochód pod kontrolą, w miarę możliwości w granicach jego pasa ruchu.
Źródło: Toyota