Porsche skrupulatnie przygotowuje nowe Cayenne do rynkowego debiutu. Premierę poprzedzają wymagające testy wytrzymałościowe prototypów i egzemplarzy przedprodukcyjnych, które pozwolą upewnić się, że zmodernizowany model spełnia wysokie standardy jakości Porsche.
Porsche przygotowuje kompleksowo udoskonaloną trzecią generację Cayenne, obecną na rynku od 2017 r. Szeroko zakrojone zmiany obejmują zespół napędowy, podwozie, design, wyposażenie i funkcje łączności. „To jedna z najobszerniejszych aktualizacji produktu w historii Porsche” – powiedział menedżer ds. serii modelowej Cayenne, Michael Schätzle.
Porsche – przywrócone do pełnej sprawności, upamiętnia historię 959 Paris-Dakar
Oprócz modernizacji w zakresie oferty napędów inżynierowie z centrum rozwoju Porsche w Weissach dokonali poważnych zmian w układzie podwozia Cayenne. Ich celem było uzyskanie jeszcze większej rozpiętości pomiędzy typowymi dla Porsche osiągami na asfalcie, komfortem na długich trasach oraz możliwościami terenowymi. W tym celu Cayenne zostanie wyposażone między innymi w nowe, półaktywne zawieszenie. Ponadto kierowca i pasażerowie będą mieli do czynienia z nową, znacząco scyfryzowaną koncepcją wyświetlania i obsługi z ulepszonymi funkcjami łączności. Innowacyjna technika oświetleniowa zastosowana w reflektorach LED HD-Matrix pozwoli zwiększyć zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo nowego Porsche Cayenne.
Przed wprowadzeniem na rynek: każdy model testowany aż do granic możliwości
Idealne dostrojenie komponentów, z których większość stanowi całkowicie nowe rozwiązania, wymaga wszechstronnych, zaawansowanych testów. „Nowe Cayenne przechodzi kompleksowy program testów, zupełnie jakbyśmy opracowywali je od podstaw” – powiedział menedżer ds. testów Ralf Bosch.
Oprócz coraz dokładniejszych wirtualnych symulacji niezmiennie wysoki priorytet mają dla Porsche testy w rzeczywistych warunkach. Dla każdego nowego modelu stanowią one sprawdzian gotowości do wprowadzenia na rynek. Tak zwane kompletne przetestowanie samochodu pozwala potwierdzić stabilność działania i funkcjonalność wszystkich komponentów oraz systemów w ramach ich interakcji – zarówno w sytuacjach, których doświadcza nabywca, jak i takich, które wykraczają daleko poza zakres normalnego użytkowania. W trakcie testów wytrzymałościowych symulowana jest eksploatacja w trudnych warunkach, z którymi auto rzadko zmaga się w rękach klientów. W ciągu kilku miesięcy samochody pokonują grubo ponad 200 tysięcy kilometrów w codziennym ruchu w miastach, na drogach krajowych oraz autostradach.
Auto Świat Katalog NOWOŚCI 2023 z kalendarzem już w sprzedaży
Aby zasymulować ekstremalne warunki, prototypy podróżują po całym świecie – pozwala to przetestować ich jakość i wytrzymałość w różnych strefach klimatycznych. Testy nowego Cayenne odbyły się w Azji, Afryce, Europie oraz Ameryce Północnej. W sumie w ramach badań pokonano ponad 4 miliony kilometrów testowych. „To, czego wymagamy od nowego Cayenne w trudnych próbach off-roadowych w Hiszpanii, na wymagających wydmach Maroka lub podczas bardzo dynamicznej jazdy po lodowych torach w Finlandii oraz na północnej pętli toru Nürburgring, nie jest czymś, co – tak zakładamy – będzie praktykować zbyt wielu klientów” – powiedział Dirk Lersch, który kieruje zespołem montażu prototypów i testowania Cayenne. „Ale każdy, kto kupi Porsche, powinien mieć pewność, że to samochód, który potrafi znieść wyjątkowo duże obciążenia – niezależnie od nawierzchni, po której się porusza”.
Nowe Porsche Cayenne będzie świętować swoją premierę wiosną 2023 r.
Źródło: Porsche