To także najmniej sprzedanych samochodów od 1985 roku. Światowa motoryzacja przeżywa kryzys spowodowany m.in. brakiem półprzewodników, inflacją, wzrostem cen energii oraz rosyjsko-ukraińskim konfliktem.
Liderem 2022 roku wśród samochodów osobowych w Europie został Peugeot 208, który ze sprzedażą 206 816 egz. odnotował w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku wzrost o 5 procent. Natomiast Volkswagen Golf ze 177 203 egz. spadł aż na piątą pozycję. Jest to o 14 proc. gorszy wynik, niż rok wcześniej. Dotychczasowego lidera wyprzedziły takie samochody ja: Dacia Sandero, Volkswagen T-Roc i Fiat/Abarth 500.
Poz. | Model | Liczba egz. | Zmiana % |
1. | Peugeot 208 | 206 816 | +5 |
2. | Dacia Sandero | 200 550 | +1 |
3. | Volkswagen T-Roc | 181 153 | -3 |
4. | Fiat/Abarth 500 | 179 863 | +3 |
5. | Volkswagen Golf | 177 203 | -14 |
6. | Toyota Yaris | 175 713 | -4 |
7. | Opel/Vauxhall Corsa | 164 358 | -9 |
8. | Hyundai Tucson | 150 803 | +1 |
9. | Dacia Duster | 149 648 | +2 |
10. | Renault Clio | 143 561 | -27 |
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…