Toyota zaczyna kolejny rok od absolutnej dominacji na polskim rynku. W styczniu 2023 roku zarejestrowano 7 991 samochodów osobowych japońskiej marki – to ponad dwa razy więcej niż firma, która zajęła drugie miejsce w zestawieniu. Toyota zanotowała 40-procentowy wzrost rejestracji w porównaniu ze styczniem 2022, to zdecydowanie więcej niż średnia dla całego rynku (21%).
Udział marki w pierwszych 31 dniach roku wyniósł 22,8%. A to oznacza, że co prawie co czwarte nowe auto na polskich drogach w styczniu 2023 roku to Toyota.
Toyota cieszy się ogromnym zaufaniem wśród klientów indywidualnych. 25,1% wszystkich zarejestrowanych aut przez osoby prywatne, to samochody japońskiej marki. Druga firma na liście uzyskała wynik o ponad połowę niższy.
Toyota Yaris Cross najpopularniejszym autem stycznia 2023 r.
Najpopularniejszym samochodem osobowym w Polsce po raz pierwszy jest Yaris Cross. Na drogi wyjechało 1 761 egzemplarzy miejskiego crossovera. To o 198% więcej niż w pierwszym miesiącu 2022 roku. Yaris Cross to także zdecydowany lider segment B-SUV, w którym ma aż 34,2% udziału oraz przewagę ponad 1 000 zarejestrowanych aut nad drugim modelem w zestawieniu.
Toyota najpopularniejszym producentem samochodów na świecie w 2022 roku
Na drugim miejscu na liście najpopularniejszych aut w Polsce uplasowała się Corolla. W styczniu 2023 roku zarejestrowano 1 730 egzemplarzy auta, które oferowane jest z nadwoziami hatchback, sedan i TS kombi. Corolla niepodzielnie panuje w segmencie C, z 34,7-procentowanym udziałem w klasie. Co więcej, liczba rejestracji Corolli jest o 3% wyższa niż w styczniu 2022 roku.
Auto Świat Katalog NOWOŚCI 2023 z kalendarzem już w sprzedaży
Na trzecim miejscu z liczbą 1 410 rejestracji uplasował się lider segmentu B – Yaris (29,3% udziału). Liczba rejestracji miejskiego hatchbacka była o 51% wyższa niż w pierwszym miesiącu 2022 roku.
Czwartym najpopularniejszym modelem w Polsce w styczniu 2023 roku jest Corolla Cross. Na polskie drogi wyjechało w tym roku już 789 egzemplarzy pierwszego modelu marki z piątą generacją napędu hybrydowego. To ogromny sukces modelu, który na rynku debiutował na jesieni 2022 roku. Corolla Cross ma 15,9% udziału w segmencie C-SUV, a drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR (11,3%). W styczniu zarejestrowano 560 egzemplarzy tego crossovera, czyli aż o 59% więcej niż w styczniu 2022 roku.
Czołową piątkę zestawienia zamyka RAV4, który powrócił na pierwsze miejsce w segmencie D-SUV. W pierwszym miesiącu 2023 roku zarejestrowano 779 egzemplarzy tego auta. RAV4 ma 13,8% udziału w segmencie.
Inne modele Toyoty też dobrze radzą sobie w swoich klasach. Zdecydowanym liderem segmentu A jest model Aygo X z liczbą 337 zarejestrowanych aut w styczniu i udziałem na poziomie 36,4%. Toyota Camry zajęła trzecie miejsce w segmencie D (237 egzemplarzy, 11,4% udziału).
Skalę sukcesu Toyoty na początku 2023 roku najlepiej obrazuje fakt, że gdyby Yaris Cross, Corolla i Yaris były oddzielnymi markami, znalazłyby się w czołowej dziesiątce zestawienia.
Samochody użytkowe
PROACE CITY pozostaje najpopularniejszym kompaktowym vanem w Polsce. W styczniu zarejestrowano 437 egzemplarzy tego auta w wersjach osobowych i dostawczych. PROACE CITY jest liderem z 23,5-procentowym udziałem w segmencie.
PROACE jest drugim najczęściej wybieranym vanem średniej wielkości. W styczniu 2023 roku salony Toyoty opuściły 162 egzemplarze tego auta, a jego udział w segmencie wyniósł 15,5%.
Firmy stawiają na Toyotę
Toyota zaczyna 2023 rok jako lider rynku flotowego z 21,8-procentowym udziałem. W styczniu firmy zarejestrowały 5 310 aut Toyoty. To wzrost o 35% względem poprzedniego roku. Druga marka w zestawieniu ma wynik o blisko połowę mniejszy.
Wśród dziesięciu najchętniej wybieranych aut przez firmy są aż cztery Toyoty. Numerem jeden od miesięcy jest niezmiennie Corolla (1 547 egzemplarzy), na drugiej pozycji uplasował się Yaris (916 egzemplarzy), trzecie miejsce zajął Yaris Cross (909 egzemplarzy), a piąte miejsce zajął RAV4 (518 egzemplarzy). Wszystkie te modele są także liderami swoich segmentów.
Pozycję lidera najmniejszych aut utrzymuje Aygo X (213 egzemplarzy, 46,6% udziału w rynku), a Corolla Cross i Toyota C-HR zdominowały segment C-SUV. W styczniu firmy zarejestrowały 350 egzemplarzy Corolli Cross (12,2% udziału) oraz 326 sztuk kompaktowego crossovera (11,3% udziału).
Źródło: Toyota