Członkowie Związku są przedstawicielami największych w Polsce i na świecie producentów opon. Reprezentują branżę zatrudniającą bezpośrednio w naszym kraju ponad 11.000 pracowników w 6 fabrykach i firmach handlowych. Codziennie z tych fabryk wyjeżdża ponad 135 tys. opon z napisem „made in Poland” do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, czy maszyn rolniczych i przemysłowych.
– Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to nasz wspólny wkład w zwiększanie świadomości kierowców co do wpływu opon na bezpieczeństwo drogowe. Każda z firm członkowskich patrzy na swoje produkty w szerszym kontekście niż tylko sprzedaż opon na rynek. Skoro już produkujemy wszyscy najlepsze opony, to warto, żeby dzięki ich świadomej eksploatacji i serwisowaniu przynosiły cenny efekt w poprawie bezpieczeństwa. Temu m.in. służy kampania #OponyMająMoc, w której pokazujemy – także przez testy na torze – jak ważna jest prosta dla każdego zasada 3xP, czyli porządne opony, profesjonalny serwis, prawidłowa eksploatacja. Wychodzimy także z ofertą działań szkoleniowych, żeby sprofesjonalizować usługi oponiarskie.
W ostatnim roku otworzyliśmy Akademię PZPO, w której organizowane są szkolenia oponiarskie podstawowe i zaawansowane na nowoczesnych maszynach i w nowoczesnym budynku, prowadzone przez najlepszych trenerów w branży. W tym roku przygotowujemy nowe szkolenia m.in. z obsługi opon motocyklowych, ciężarowych, rolniczych oraz obsługi instalacji wysokiego napięcia w pojazdach elektrycznych i hybrydowych. Można więc powiedzieć, że działamy wielotorowo – zarówno dla kierowców, jak i dla serwisów, żeby wzmocnić świadomość z jednej strony i umiejętności z drugiej. Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Cieszę się, że będę mógł uczestniczyć w tych działaniach aktywnie jako prezes Związku – wskazuje Jacek Pryczek, nowy prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Źródło: PZPO
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…