PROJEKT E-LION to filozofia przewodnia, która pozwoli zaspokoić te potrzeby w następnej generacji modeli PEUGEOT.
PROJEKT E-LION to nie tylko elektryfikacja, to projekt kompleksowy, podejście 360° zbudowane na 5 elementach:
LINDA JACKSON, DYREKTOR GENERALNA MARKI PEUGEOT: „Projekt E-LION jest wyrazem strategii PEUGEOT. Pragniemy być marką samochodów elektrycznych, która odpowiada na potrzeby i oczekiwania współczesnego społeczeństwa. Chcemy, aby oferowane przez nas rozwiązania w zakresie mobilności były tworzone na miarę wartości naszej marki”.
E-308, E-308 SW (pierwsze elektryczne kombi na rynku europejskim), E-408, E-3008 i E-5008.
Elektryczne 308 i 308 SW będą napędzane zupełnie nowym silnikiem elektrycznym, który rozwija moc 115 kW (156 KM), i zapewnia ponad 400 km* zasięgu (w cyklu WLTP). Jest to bezkompromisowa pod względem wydajności oferta, która nie ma sobie równych w tym segmencie, ze średnim zużyciem energii na poziomie 12,7 kWh.
PEUGEOT wprowadza nową technologię miękkiej hybrydy (MHEV) 48V, która jeszcze w tym roku znajdzie szerokie zastosowanie w modelach 208, 2008, 308, 3008, 5008 i 408. System PEUGEOT HYBRID 48V składa się z silnika PureTech nowej generacji o mocy 100 lub 136 KM, współpracującego z nową, 6-stopniową, zelektryfikowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (E-DCS6) z wbudowanym silnikiem elektrycznym (21 kW). Dzięki akumulatorowi doładowywanemu podczas jazdy nowa technologia zapewnia dodatkowy moment przy niskich obrotach oraz zużycie paliwa niższe aż o 15% (od 126 g CO2/km w modelu 3008). W jeździe miejskiej SUV z segmentu C wyposażony w układ HYBRID może przez ponad 50% czasu pracować w 100% zeroemisyjnym trybie elektrycznym. Zapewnia zatem możliwość zeroemisyjnej jazdy w warunkach miejskich
NOWOCZESNY DESIGN I INNOWACYJNE TECHNOLOGIE stanowią kluczowe elementy w realizacji projektu E-LION i celu marki PEUGEOT, która do roku 2038 r. zamierza stać się marką Carbon Zero Net
Nowa gama PEUGEOT BEV-by-design, która została oparta na nowoczesnych platformach zaprojektowanych przez grupę Stellantis, stanowi idealną bazę pod rozwój przyszłych modeli.
Najwyższą jakość doznań z jazdy zapewniają najnowocześniejsze technologie STLA.
Współpraca z największymi światowymi graczami, takimi jak Amazon i Foxconn to gwarancja wyjątkowych technologii, mających na celu wzbogacenie doświadczenia klienta
JEROME MICHERON, DYREKTOR DS. PRODUKTU: „Naszym priorytetem będzie zawsze zapewnienie, aby klient zasiadający za kierownicą elektrycznego modelu marki PEUGEOT, miał poczucie, że jest to wciąż PEUGEOT”.
PEUGEOT czterokrotnie obniża potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) w ramach 2 kolejnych generacji pojazdów
Realizowane inicjatywy obejmują szeroki zakres zagadnień, od strategii pozyskiwania surowców i łańcucha dostaw, poprzez samą konstrukcję samochodu, aż po użyte materiały:
CAŁY CYKL ŻYCIA POJAZDU: w przyszłości okres eksploatacji samochodu elektrycznego (BEV) wynosić będzie od 20 do 25 lat, podczas gdy obecnie, w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy, jest to około 15 lat.
Wydłużony cykl życia pojazdu stanowi doskonałą okazję dla projektantów do poszukiwania nowych sposobów interakcji z produktem, przez cały ten okres.
Cykl życia pojazdu według PEUGEOT składa się z czterech głównych etapów:
MATTHIAS HOSSANN, DYREKTOR DESIGNU MARKI PEUGEOT: Wyobraźmy sobie świat bez używanych samochodów. Zamiast nich odświeżony i dostosowany do indywidualnych upodobań klienta samochód, który można w każdej chwili zaktualizować lub unowocześnić, w zależności od potrzeb. Produkt, który jest zawsze aktualny i zachowuje swoją wartość przez cały okres użytkowania.
Zmniejszenie masy pojazdu i ilości odpadów, dzięki zastosowaniu rewolucyjnych technologii, które zostały zaprezentowane w PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, stworzonym w oparciu o zasadę „4 M” zrównoważonego rozwoju:
JEROME MICHERON, DYREKTOR DS. PRODUKTU: „Zachodzące zmiany zwiastują nową, bardziej przyjazną środowisku erę i pozwalają zaoferować naszym klientom wyjątkowe innowacje, które wzmacniają „Power of Allure” marki PEUGEOT”.
W trosce o optymalizację doświadczenia klienta, PEUGEOT stawia na rozwiązania INSPIRUJĄCE, PROSTE i PRZYSTĘPNE
INSPIRUJĄCE – ważny jest nie tylko sam samochód, ale również całe doświadczenie związane z jego posiadaniem wzbogacone dzięki „Power of Allure”.
Każde „elektryczne” doświadczenie stanowi ucieleśnienie trzech fundamentalnych wartości marki PEUGEOT:
PROSTE – Łatwe i proste rozwiązania uwzględniające doświadczenia klienta przed, w trakcie i po jeździe
PRZYSTĘPNA CENOWO OFERTA – w obliczu galopującej inflacji i rosnących kosztów życia PEUGEOT oferuje przystępne cenowo rozwiązania dla użytkowników samochodów elektrycznych marki.
Dwa rodzaje ofert, tak samo jak w przypadku telefonu komórkowego:
PHIL YORK, DYREKTOR DS. KOMUNIKACJI I MARKETINGU MARKI PEUGEOT: „Rozważania dotyczące posiadania modelu elektrycznego idą o wiele dalej niż oczekiwania związane z modelem tradycyjnym. Bardzo się cieszę, że nasi klienci doceniają, w jaki sposób odpowiadamy na ich potrzeby wprowadzając proste, dostępne i zarazem inspirujące rozwiązania, wzbogacone o „Power of Allure”, których oczekują od marki PEUGEOT”.
PEUGEOT jest na dobrej drodze do zrealizowania swojego zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla (Carbon Net Zero) do 2038 r. Plany zakładają obniżenie potencjału tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) o -60% na świecie i o -70% w Europie do 2030 r.
Plany w zakresie Carbon Net Zero wykraczają poza 100% elektryfikację gamy pojazdów i uwzględniają również:
Gospodarka o obiegu zamkniętym polega na odejściu od linearnego modelu ekonomicznego typu „weź, zrób, wyrzuć”, diametralnie zmieniając podejście do materiałów i towarów. W przypadku grupy Stellantis gospodarka o obiegu zamkniętym obejmuje wszystkie aspekty, począwszy od projektowania pojazdów, które mają służyć dłużej, poprzez zwiększanie ilości materiałów pochodzących z recyklingu, aż po naprawę, regenerację, powtórne użycie i recykling samochodów i części – strategia „4 R”
Jeśli dodamy do tego regenerację (reconditioning) pojazdów i części oraz programy modernizacyjne (retrofit) mające na celu transformację samochodów w pojazdy z napędem akumulatorowym (BEV), tworzone z myślą o wydłużeniu okresu ich eksploatacji, wówczas nasza strategia staję się strategią „6 R”!
Już dziś pracownicy Stellantis mają do dyspozycji katalogi, w których można znaleźć zregenerowane części i wykorzystać je, aby zaoferować klientom przystępne cenowo i trwałe rozwiązania.
Zarówno klienci biznesowi, jak i prywatni mogą przekonać się, jak w rzeczywistości funkcjonuje „powtórne użycie” dzięki platformie e-commerce B-Parts grupy Stellantis (obecnie dostępnej w 155 krajach i oferującej 5,2 mln części).
Wprowadziliśmy również etykietę SUSTAINera. Jest już obecna na kartonach z częściami, a wkrótce również powinna pojawić się na pojazdach. Etykieta informuje klienta, że w przypadku konkretnych części zaoszczędzono do 80% surowców i do 50% energii w porównaniu z ich odpowiednikami bez elementów pochodzących z recyklingu .
LINDA JACKSON, DYREKTOR GENERALNA MARKI PEUGEOT: „Zerowa emisja dwutlenku węgla (Carbon Net Zero) to nie tylko trzy słowa, to także stan umysłu, podejście, które wszyscy musimy współdzielić, jako organizacje i jako jednostki. Podobnie jest z projektem E-LION. To o wiele więcej niż sama strategia lub prezentacja w programie PowerPoint. To projekt, który zobowiązujemy się realizować, ponieważ ma on kluczowe znaczenie dla nas i przyszłych pokoleń”.
Źródło: Peugeot
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…