Categories: E-mobility

Peugeot E-Lion Day w 100 proc. elektryczny, w 100 proc. zniewalający

Ogłoszenie przez markę PEUGEOT PROJEKTU E-LION. Prezentowane przez PEUGEOT podejście do elektryfikacji jest przemyślaną odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się świata.

PROJEKT E-LION to filozofia przewodnia, która pozwoli zaspokoić te potrzeby w następnej generacji modeli PEUGEOT.

PROJEKT E-LION to nie tylko elektryfikacja, to projekt kompleksowy, podejście 360° zbudowane na 5 elementach:

  1. Ekosystem – ekosystem produktów i usług, oparty na rozwiązaniach STELLANTIS
  2. Doświadczenie – kompleksowe doświadczenie klienta, od początku do końca
  3. Elektryfikacja – nasze zobowiązanie do posiadania do 2025 r. oferty składającej się w 100% z samochodów elektrycznych
  4. Wydajność – nasze nieprzerwane dążenie do osiągów i minimalizacji zużycia energii (12,5 kWh/100 km dla E-208)
  5. Środowisko – z naciskiem na zrównoważony rozwój i zobowiązanie do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla (Carbon Net Zero) do 2038 roku.

LINDA JACKSON, DYREKTOR GENERALNA MARKI PEUGEOT: „Projekt E-LION jest wyrazem strategii PEUGEOT. Pragniemy być marką samochodów elektrycznych, która odpowiada na potrzeby i oczekiwania współczesnego społeczeństwa. Chcemy, aby oferowane przez nas rozwiązania w zakresie mobilności były tworzone na miarę wartości naszej marki”.

W ciągu najbliższych 2 lat PEUGEOT wprowadzi na rynek 5 nowych modeli elektrycznych:

E-308, E-308 SW (pierwsze elektryczne kombi na rynku europejskim), E-408, E-3008 i E-5008.



Elektryczne 308 i 308 SW będą napędzane zupełnie nowym silnikiem elektrycznym, który rozwija moc 115 kW (156 KM), i zapewnia ponad 400 km* zasięgu (w cyklu WLTP). Jest to bezkompromisowa pod względem wydajności oferta, która nie ma sobie równych w tym segmencie, ze średnim zużyciem energii na poziomie 12,7 kWh.

Nowa technologia HYBRYDOWA

PEUGEOT wprowadza nową technologię miękkiej hybrydy (MHEV) 48V, która jeszcze w tym roku znajdzie szerokie zastosowanie w modelach 208, 2008, 308, 3008, 5008 i 408. System PEUGEOT HYBRID 48V składa się z silnika PureTech nowej generacji o mocy 100 lub 136 KM, współpracującego z nową, 6-stopniową, zelektryfikowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (E-DCS6) z wbudowanym silnikiem elektrycznym (21 kW). Dzięki akumulatorowi doładowywanemu podczas jazdy nowa technologia zapewnia dodatkowy moment przy niskich obrotach oraz zużycie paliwa niższe aż o 15% (od 126 g CO2/km w modelu 3008). W jeździe miejskiej SUV z segmentu C wyposażony w układ HYBRID może przez ponad 50% czasu pracować w 100% zeroemisyjnym trybie elektrycznym. Zapewnia zatem możliwość zeroemisyjnej jazdy w warunkach miejskich

Nowa generacja SUV-ów z segmentu C

  • Na drugą połowę 2023 r. zapowiadana jest premiera E-3008
  • Zasięg do 700 km*, 3 elektryczne jednostki napędowe, w tym dwusilnikowy napęd na wszystkie koła
  • E-3008 będzie pierwszym wprowadzonym na rynek samochodem, który został zbudowany na nowej platformie STLA Medium
  • Wkrótce po debiucie E-3008 przewidziana jest premiera modelu E-5008

NOWOCZESNY DESIGN I INNOWACYJNE TECHNOLOGIE stanowią kluczowe elementy w realizacji projektu E-LION i celu marki PEUGEOT, która do roku 2038 r. zamierza stać się marką Carbon Zero Net

Nowa gama PEUGEOT BEV-by-design, która została oparta na nowoczesnych platformach zaprojektowanych przez grupę Stellantis, stanowi idealną bazę pod rozwój przyszłych modeli.

  • NOWE PROPORCJE – większa elastyczność i swoboda w kształtowaniu ogólnych proporcji pojazdu.
  • NOWE PERSPEKTYWY – zupełnie nowy język projektowania
  • NOWA PRZESTRZEŃ – nowe podejście do wykorzystania przestrzeni i zagospodarowania wnętrza
  • NOWE GESTY – technologia „steer-by-wire” pozwalająca odkryć zupełnie nowe sposoby sterowania pojazdem. Efektem jej zastosowania jest stworzenie systemu sterowania HYPERSQUARE oraz inteligentnego PEUGEOTi-COCKPIT® nowej generacji z zupełnie nowym interfejsem (HMI), który zostanie wprowadzony na rynek w 2026 roku

Najwyższą jakość doznań z jazdy zapewniają najnowocześniejsze technologie STLA.

  • STLA-BRAIN – „mózg” i „układ nerwowy” pojazdu wyposażony w bezprzewodową aktualizację (OTA)
  • STLA-SMARTCOCKPIT – technologia cyfrowa wewnątrz i na zewnątrz pojazdu
  • STLA-AUTODRIVE – przyszłość autonomicznej jazdy

Współpraca z największymi światowymi graczami, takimi jak Amazon i Foxconn to gwarancja wyjątkowych technologii, mających na celu wzbogacenie doświadczenia klienta

JEROME MICHERON, DYREKTOR DS. PRODUKTU: „Naszym priorytetem będzie zawsze zapewnienie, aby klient zasiadający za kierownicą elektrycznego modelu marki PEUGEOT, miał poczucie, że jest to wciąż PEUGEOT”.

PEUGEOT czterokrotnie obniża potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) w ramach 2 kolejnych generacji pojazdów

Realizowane inicjatywy obejmują szeroki zakres zagadnień, od strategii pozyskiwania surowców i łańcucha dostaw, poprzez samą konstrukcję samochodu, aż po użyte materiały:

  • Światło i szkło zastępują czerń i chrom
  • Lekka konstrukcja foteli
  • Obręcze kół ze stopów pochodzących z recyklingu
  • Nacisk na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu
  • Strategia oparta na całym cyklu życia pojazdu przy projektowaniu naszej następnej generacji produktów

CAŁY CYKL ŻYCIA POJAZDU: w przyszłości okres eksploatacji samochodu elektrycznego (BEV) wynosić będzie od 20 do 25 lat, podczas gdy obecnie, w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy, jest to około 15 lat.

Wydłużony cykl życia pojazdu stanowi doskonałą okazję dla projektantów do poszukiwania nowych sposobów interakcji z produktem, przez cały ten okres.

Cykl życia pojazdu według PEUGEOT składa się z czterech głównych etapów:

  1. Żywotność – konstrukcja pojazdu, która zapewnia mu 25-letnią trwałość, zbudowana jest w oparciu o platformę i inne rozwiązania technologiczne grupy STELLANTIS
  2. Regeneracja i powtórne użycie – możliwość regeneracji i recyklingu najważniejszych części, w tym wykorzystanie części pochodzących z recyklingu (patrz SUSTAINera)
  3. Regeneracja – odświeżenie głównych elementów w pojeździe, które ulegają standardowemu zużyciu (tapicerka/elementy wykończenia wnętrza), jak w przypadku PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, aby samochód sprawiał wrażenie nowego przy każdej zmianie właściciela
  4. Na żądanie – regularne aktualizacje „Over the Air” systemów i oprogramowania, aby samochód nie tracił nic ze swojej atrakcyjności (jak coroczna aktualizacja iOS dla iPhone’ a).

MATTHIAS HOSSANN, DYREKTOR DESIGNU MARKI PEUGEOT: Wyobraźmy sobie świat bez używanych samochodów. Zamiast nich odświeżony i dostosowany do indywidualnych upodobań klienta samochód, który można w każdej chwili zaktualizować lub unowocześnić, w zależności od potrzeb. Produkt, który jest zawsze aktualny i zachowuje swoją wartość przez cały okres użytkowania.

Zmniejszenie masy pojazdu i ilości odpadów, dzięki zastosowaniu rewolucyjnych technologii, które zostały zaprezentowane w PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, stworzonym w oparciu o zasadę „4 M” zrównoważonego rozwoju:

  1. Mniejsza masa (cieńsza konstrukcja foteli, lżejsze tkaniny)
  2. Mniej odpadów (sprasowane tkaniny)
  3. Mniej zasobów (elementy wykończenia z ekologicznych surowców, brak elementów chromowanych itp.)
  4. Mniej zużytej energii (wydajność elektryczna).

JEROME MICHERON, DYREKTOR DS. PRODUKTU: „Zachodzące zmiany zwiastują nową, bardziej przyjazną środowisku erę i pozwalają zaoferować naszym klientom wyjątkowe innowacje, które wzmacniają „Power of Allure” marki PEUGEOT”.

W trosce o optymalizację doświadczenia klienta, PEUGEOT stawia na rozwiązania INSPIRUJĄCE, PROSTE i PRZYSTĘPNE

INSPIRUJĄCE – ważny jest nie tylko sam samochód, ale również całe doświadczenie związane z jego posiadaniem wzbogacone dzięki „Power of Allure”.

Każde „elektryczne” doświadczenie stanowi ucieleśnienie trzech fundamentalnych wartości marki PEUGEOT:

  • Allure – kocia sylwetka i sygnatura świetlna z charakterystycznymi trzema pazurami to znaki rozpoznawcze stylistyki marki PEUGEOT
  • Emocje – jeszcze intensywniejsze wrażenia z jazdy dzięki elektryfikacji, żywszym reakcjom samochodu i nowej generacji PEUGEOT i-Cockpit
  • Doskonałość – jakość, wydajność i technologie wykorzystywane w całej gamie samochodów elektrycznych PEUGEOT

PROSTE – Łatwe i proste rozwiązania uwzględniające doświadczenia klienta przed, w trakcie i po jeździe

  • Easy to buy – wraz z nowym PEUGEOT 408 w premierowej wersji First Edition, PEUGEOT wprowadził ofertę obejmującą całościowy pakiet, w tym darmowe doładowania, a wszystko dostępne online za pomocą kilku kliknięć.
  • Easy to charge – oferta Free2Move eSolutions zapewnia łatwość ładowania samochodu zarówno w domu, jak i w podróży. Obejmuje pełen zakres usług w zakresie instalacji ładowarki domowej Wallbox, a także dostęp do największej sieci stacji ładowania w Europie (350 000 stacji) przy użyciu karty e-Solutions. Karta RFID Tap and go jest akceptowana przez różnych dystrybutorów energii i może funkcjonować również jako karta przedpłacona
  • Easy to plan aplikacja PEUGEOT Trip Planner pomaga zaplanować optymalną trasę podróży, która uwzględnia stacje ładowania. W przyszłości przewidziano rozszerzenie funkcjonalności aplikacji o ofertę restauracji, sklepów i aktywności, które są zlokalizowane w pobliżu punktów ładowania. Wszystko to dla optymalizacji czasu klientów.

PRZYSTĘPNA CENOWO OFERTA – w obliczu galopującej inflacji i rosnących kosztów życia PEUGEOT oferuje przystępne cenowo rozwiązania dla użytkowników samochodów elektrycznych marki.

Dwa rodzaje ofert, tak samo jak w przypadku telefonu komórkowego:

  • PEUGEOT As You Go – oferta płatności miesięcznych z ustalonym limitem przebiegu. Na przykład we Francji miesięczna opłata za model PEUGEOT E-208 zaczyna się od zaledwie 150 euro i obejmuje przebieg do 500 km. W razie potrzeby klienci mogą zwiększyć limit przebiegu, przy czym za każdy dodatkowy kilometr zostanie naliczona opłata w wysokości 7 centów. PEUGEOT zamierza rozszerzyć tę ofertę na całą gamę oraz na pozostałe rynki.
  • PEUGEOT Your Way – jedna miesięczna opłata obejmuje wynajem samochodu, wszystkie przeglądy i serwis, ubezpieczenie, a nawet ładowanie. Wszystkie koszty posiadania samochodu zawarte są w jednej opłacie. Jednak w przeciwieństwie do abonentów telefonii komórkowej, klienci nie są zobligowani do podejmowania zobowiązań długoterminowych. W zależności od okoliczności, mogą dokonać zamiany samochodu lub po prostu go zwrócić.

PHIL YORK, DYREKTOR DS. KOMUNIKACJI I MARKETINGU MARKI PEUGEOT: Rozważania dotyczące posiadania modelu elektrycznego idą o wiele dalej niż oczekiwania związane z modelem tradycyjnym. Bardzo się cieszę, że nasi klienci doceniają, w jaki sposób odpowiadamy na ich potrzeby wprowadzając proste, dostępne i zarazem inspirujące rozwiązania, wzbogacone o „Power of Allure”, których oczekują od marki PEUGEOT”.

PEUGEOT jest na dobrej drodze do zrealizowania swojego zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla (Carbon Net Zero) do 2038 r. Plany zakładają obniżenie potencjału tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) o -60% na świecie i o -70% w Europie do 2030 r.

Plany w zakresie Carbon Net Zero wykraczają poza 100% elektryfikację gamy pojazdów i uwzględniają również:

  • Materiały wykorzystywane na etapie projektu i produkcji ​
  • Zużycie energii elektrycznej
  • Zastosowanie strategii gospodarki o obiegu zamkniętym w zakresie produktów

Gospodarka o obiegu zamkniętym polega na odejściu od linearnego modelu ekonomicznego typu „weź, zrób, wyrzuć”, diametralnie zmieniając podejście do materiałów i towarów. W przypadku grupy Stellantis gospodarka o obiegu zamkniętym obejmuje wszystkie aspekty, począwszy od projektowania pojazdów, które mają służyć dłużej, poprzez zwiększanie ilości materiałów pochodzących z recyklingu, aż po naprawę, regenerację, powtórne użycie i recykling samochodów i części – strategia „4 R”

Peugeot europejskim liderem w segmencie B samochodów z napędem w 100% elektrycznym

Jeśli dodamy do tego regenerację (reconditioning) pojazdów i części oraz programy modernizacyjne (retrofit) mające na celu transformację samochodów w pojazdy z napędem akumulatorowym (BEV), tworzone z myślą o wydłużeniu okresu ich eksploatacji, wówczas nasza strategia staję się strategią „6 R”!

Już dziś pracownicy Stellantis mają do dyspozycji katalogi, w których można znaleźć zregenerowane części i wykorzystać je, aby zaoferować klientom przystępne cenowo i trwałe rozwiązania.

Zarówno klienci biznesowi, jak i prywatni mogą przekonać się, jak w rzeczywistości funkcjonuje „powtórne użycie” dzięki platformie e-commerce B-Parts grupy Stellantis (obecnie dostępnej w 155 krajach i oferującej 5,2 mln części).

Wprowadziliśmy również etykietę SUSTAINera. Jest już obecna na kartonach z częściami, a wkrótce również powinna pojawić się na pojazdach. Etykieta informuje klienta, że w przypadku konkretnych części zaoszczędzono do 80% surowców i do 50% energii w porównaniu z ich odpowiednikami bez elementów pochodzących z recyklingu .

LINDA JACKSON, DYREKTOR GENERALNA MARKI PEUGEOT: „Zerowa emisja dwutlenku węgla (Carbon Net Zero) to nie tylko trzy słowa, to także stan umysłu, podejście, które wszyscy musimy współdzielić, jako organizacje i jako jednostki. Podobnie jest z projektem E-LION. To o wiele więcej niż sama strategia lub prezentacja w programie PowerPoint. To projekt, który zobowiązujemy się realizować, ponieważ ma on kluczowe znaczenie dla nas i przyszłych pokoleń”.

Źródło: Peugeot



Redakcja

Recent Posts

Bruksela 2025 – Leapmotor prezentuje model C10 REEV

Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…

15 godzin ago

Lexus świętuje 35-lecie swojej działalności

Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…

2 dni ago

Toyota C-HR Plug-in Hybrid w specjalnej ofercie rocznika 2024 z rabatem 24 tys. zł

Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…

3 dni ago

MG ZS Classic – w polskich salonach od 79,8 tys. zł

MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…

4 dni ago

Volkswagen AG – porozumienie z IG Metall w sprawie przyszłości i redukcji zatrudnienia

Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…

4 dni ago

Nissan, Honda i Mitsubishi Motors podpisują protokół ustaleń dotyczący współpracy

Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…

4 dni ago