Z uwagi na bliską współpracę od momentu powstania DS Automobiles, przez cały czas trwania Salonu Rétromobile marce towarzyszyć będą cztery kluby fanów modeli DS i SM: Euro SM Club, DS-ID Club de France, ParIDS i Stowarzyszenie Klubów DS.
SM PROTOTYPE (1973)
Prototyp tego pojazdu, który stanowi swoiste stanowisko testowe na kółkach, zaprojektowano, aby eksperymentować z przenoszeniem dużej mocy w samochodach z napędem na przednią oś i testować stabilność toru jazdy przy dużej prędkości. Za pomocą urządzeń sterujących i pomiarowych SM PROTOTYPE pozwala skorygować zawieszenie lub modyfikować parametry takie jak rozłożenie masy, elastyczność zawieszenia czy rozkład przechyłów wzdłuż osi wzdłużnej podczas jazdy. Prototyp z silnikiem o mocy 340 KM posłużył do dopracowania modeli wyścigowych opartych na SM.
DS E-TENSE PERFORMANCE (2022)
DS E-TENSE PERFORMANCE jest swoistym laboratorium doświadczalnym do testowania wyczynowych rozwiązań. Ten koncepcyjny model został zaprojektowany i stworzony przez DS PERFORMANCE po zdobyciu przez markę przez dwa lata pod rząd tytułów mistrza świata w kategorii zespołów i kierowców Formuły E. Podczas pierwszej serii testów DS E-TENSE PERFORMANCE pokonał ponad 3 000 kilometrów i w 2 sekundy osiągnął przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Zespół napędowy składa się z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 600 kW (250 kW z przodu i 350 kW z tyłu), co odpowiada mocy 815 KM podczas przyspieszania i w trybie odzyskiwania energii oraz momentowi obrotowemu 8000 Nm przenoszonemu na koła. Oba silniki elektryczne, wykorzystujące rozwiązania DS PERFORMANCE z Formuły E, cechują się wyjątkową wysoką sprawnością energetyczną.
DS 21 PALLAS INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970)
DS – ważny model w stuletniej historii motoryzacji – od momentu pierwszej prezentacji w Paryżu w 1955 roku stał się kultowym samodem. Miał rewolucyjną konstrukcję i zainaugurował szereg technologii, w tym zawieszenie hydropneumatyczne, wspomaganie kierownicy, skrzynię biegów, sterowaną hydraulicznie, hamulce tarczowe z przodu wspomagane hydraulicznie, a także oryginalne rozwiązanie przedniej osi. Na początku wyposażony został w silnik o mocy 75 KM, a następnie stale poprawiał swoje osiągi. We wrześniu 1969 roku stał się pierwszym francuskim samochodem produkowanym seryjnie z elektronicznym wtryskiem paliwa i osiągnął, z silnikiem o pojemności 2 175 cm3, moc 139 KM i prędkość maksymalną ponad 185 km/h.
DS 9 E-TENSE 4×4 360 (2022)
DS pokazuje perfekcję francuskiego luksusu. Jego ekskluzywne wnętrze zostało zaprojektowane przez zespół ds. kolorów i materiałów i wykonane przez artystów-rymarzy z DS Automobiles, z regionu paryskiego. DS 9 E-TENSE 4×4 360, został udoskonalony przez zespół DS PERFORMANCE we Francji, i reprezentuje to, co najlepsze w technologii DS Automobiles.
Dzięki silnikowi benzynowemu PureTech o mocy 200 KM sprzężonemu z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 81 kW (110 KM) z przodu i 83 kW (113 KM) z tyłu, a także specjalnym ustawieniom, DS 9 E-TENSE 4×4 360 może pochwalić się osiągami na najwyższym poziomie (0-100 km/h w 5,6 sekundy, 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25 sekund).
Źródło: DS Automobiles
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…