Categories: Klasyki

Rétromobile 2023 – DS Automobiles pokazuje swoje model o wybitnych osiągach

Podczas Salonu Rétromobile 2023 DS Automobiles pokazuje swoje model o wybitnych osiągach. Zaprezentowane zostaną cztery samochody, dwa samochody koncepcyjne i dwa modele seryjne, których znakiem firmowym są osiągi.

Z uwagi na bliską współpracę od momentu powstania DS Automobiles, przez cały czas trwania Salonu Rétromobile marce towarzyszyć będą cztery kluby fanów modeli DS i SM: Euro SM Club, DS-ID Club de France, ParIDS i Stowarzyszenie Klubów DS.

SM PROTOTYPE (1973)

Prototyp tego pojazdu, który stanowi swoiste stanowisko testowe na kółkach, zaprojektowano, aby eksperymentować z przenoszeniem dużej mocy w samochodach z napędem na przednią oś i testować stabilność toru jazdy przy dużej prędkości. Za pomocą urządzeń sterujących i pomiarowych SM PROTOTYPE pozwala skorygować zawieszenie lub modyfikować parametry takie jak rozłożenie masy, elastyczność zawieszenia czy rozkład przechyłów wzdłuż osi wzdłużnej podczas jazdy. Prototyp z silnikiem o mocy 340 KM posłużył do dopracowania modeli wyścigowych opartych na SM.

  • 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé, ze skróconym tyłem
  • Silnik Maserati o pojemności 3 litrów z czterema wałkami rozrządu w głowicy, 3 podwójne gaźniki Webera, 4 zawory na cylinder. Moc rzeczywista: 340 KM
  • Przednie i tylne zawieszenie hydrauliczne
  • Długość: 4,35 m – Szerokość: 1,71 m – Wysokość: 1,10 m (na postoju) – Masa: 1 169 kg
  • Prędkość maksymalna: 285 km/h

DS E-TENSE PERFORMANCE (2022)



DS E-TENSE PERFORMANCE jest swoistym laboratorium doświadczalnym do testowania wyczynowych rozwiązań. Ten koncepcyjny model został zaprojektowany i stworzony przez DS PERFORMANCE po zdobyciu przez markę przez dwa lata pod rząd tytułów mistrza świata w kategorii zespołów i kierowców Formuły E. Podczas pierwszej serii testów DS E-TENSE PERFORMANCE pokonał ponad 3 000 kilometrów i w 2 sekundy osiągnął przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Zespół napędowy składa się z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 600 kW (250 kW z przodu i 350 kW z tyłu), co odpowiada mocy 815 KM podczas przyspieszania i w trybie odzyskiwania energii oraz momentowi obrotowemu 8000 Nm przenoszonemu na koła. Oba silniki elektryczne, wykorzystujące rozwiązania DS PERFORMANCE z Formuły E, cechują się wyjątkową wysoką sprawnością energetyczną.

  • 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé
  • Silniki elektryczne o mocy 340 KM (przód) i 475 KM (tył)
  • Moc łączna: 815 KM
  • Długość: 4,70 m – Szerokość: 1,95 m – Wysokość: 1,28 m – Masa: 1 250 kg
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h

DS 21 PALLAS INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970)

DS – ważny model w stuletniej historii motoryzacji – od momentu pierwszej prezentacji w Paryżu w 1955 roku stał się kultowym samodem. Miał rewolucyjną konstrukcję i zainaugurował szereg technologii, w tym zawieszenie hydropneumatyczne, wspomaganie kierownicy, skrzynię biegów, sterowaną hydraulicznie, hamulce tarczowe z przodu wspomagane hydraulicznie, a także oryginalne rozwiązanie przedniej osi. Na początku wyposażony został w silnik o mocy 75 KM, a następnie stale poprawiał swoje osiągi. We wrześniu 1969 roku stał się pierwszym francuskim samochodem produkowanym seryjnie z elektronicznym wtryskiem paliwa i osiągnął, z silnikiem o pojemności 2 175 cm3, moc 139 KM i prędkość maksymalną ponad 185 km/h.

  • 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
  • Silnik o pojemności 2.2 litra, elektroniczny wtrysk paliwa. Moc rzeczywista: 139 KM
  • Przednie i tylne zawieszenie hydrauliczne.
  • Długość: 4,80 m – Szerokość: 1,79 m – Wysokość: 1,47 m (na postoju) – Masa: 1 170 kg
  • Prędkość maksymalna: 185 km/h

DS CERTIFIED – ogromny wybór używanych modeli DS z gwarancją na okres do 24 miesięcy i bez limitu kilometrów

DS 9 E-TENSE 4×4 360 (2022)

DS pokazuje perfekcję francuskiego luksusu. Jego ekskluzywne wnętrze zostało zaprojektowane przez zespół ds. kolorów i materiałów i wykonane przez artystów-rymarzy z DS Automobiles, z regionu paryskiego. DS 9 E-TENSE 4×4 360, został udoskonalony przez zespół DS PERFORMANCE we Francji, i reprezentuje to, co najlepsze w technologii DS Automobiles.

Dzięki silnikowi benzynowemu PureTech o mocy 200 KM sprzężonemu z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 81 kW (110 KM) z przodu i 83 kW (113 KM) z tyłu, a także specjalnym ustawieniom, DS 9 E-TENSE 4×4 360 może pochwalić się osiągami na najwyższym poziomie (0-100 km/h w 5,6 sekundy, 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25 sekund).

  • 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
  • Napęd hybrydowy plug-in z silnikiem o pojemności 1 598 cm3 i mocy 200 KM oraz dwa silniki elektryczne o mocy 110 KM (przód) i 113 KM (tył). Moc łączna:360 KM
  • Zawieszenie sterowane kamerą DS ACTIVE SCAN SUSPENSION
  • Długość: 4,93 m – Szerokość: 1,93 m – Wysokość: 1,46 m – Masa: 1 931 kg
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h

Źródło: DS Automobiles



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

9 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

9 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago