„75 lat Porsche oznacza pionierskiego ducha, pasję i marzenia. Świętujemy razem z ludźmi, których inspirują marzenia” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Uroczystość rozpocznie się specjalną wystawą „Prowadzone marzeniami. 75 lat samochodów sportowych Porsche”, którego otwarcie zaplanowano na 27 stycznia w „DRIVE. Volkswagen Group Forum” w Berlinie i potrwa do 10 września 2023 r. Odwiedzający będą mieli okazję zanurzyć się w wizjach i przedsięwzięciach związanych z historią sukcesu Porsche oraz utrwalić własne marzenia i wartości za pomocą modułu cyfrowego.
„Driven by Dreams” określa istotę marki. Co więcej, hasło odzwierciedla podejście, z jakim ludzie stojący za Porsche pracują każdego dnia, aby spełnić marzenia klientów na całym świecie. „Jesteśmy dumni z naszego dziedzictwa. To podstawa udanej przyszłości. Łączymy nasze dziedzictwo z innowacjami i postępem – i nieustannie dodajemy nowe, niezwykłe momenty do wyjątkowej historii Porsche” – wyjaśnia Blume.
Porsche Vision 357 – hołd dla 356 – jest tego najlepszym przykładem i można go zobaczyć po raz pierwszy w Berlinie. Dzięki niemu zespół Style Porsche wprowadza monolityczny design do teraźniejszości i pokazuje możliwe implementacje przyszłej filozofii projektowania: uderzającym przykładem jest konsekwentne ulepszanie sygnatury świetlnej, która jest zarówno progresywna, jak i wizjonerska w sposobie, w jaki wskazuje na przyszłość. Podstawowa koncepcja odzwierciedla wzajemne oddziaływanie tradycji i innowacji: jak dziś może wyglądać marzenie Ferry’ego Porsche o samochodzie sportowym?
„Dzięki Porsche Vision 357 stworzyliśmy wyjątkowy prezent urodzinowy. Podkreśla to znaczenie naszego DNA projektowego opartego na modelu 356” – mówi Michael Mauer, wiceprezes Style Porsche. „Studium jest próbą spójnego połączenia przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Proporcje przypominają model historyczny, a detale wizualizują spojrzenie w przyszłość”. Zbudowany na platformie 718 Cayman GT4 RS o mocy 368 kW (500 KM), Porsche Vision 357 reprezentuje wybitne osiągi samochodu sportowego.
Design od samego początku był podstawowym elementem legendy Porsche. Wizjonerskie studia i samochody koncepcyjne tworzą podstawę niepowtarzalnego i innowacyjnego designu. „Twórcze myślenie o przyszłości jest jednym z podstawowych obowiązków Style Porsche. Studia koncepcyjne to pula pomysłów, które zasilają projekt jutra” — mówi Mauer. „Nieustannie odbywamy koncepcyjną podróż w przyszłość mobilności. Wielokrotnie historia marki służy jako źródło inspiracji. Spojrzenie wstecz na naszą tradycję za pomocą przyszłego samochodu koncepcyjnego nie jest tak paradoksalne, jak mogłoby się wydawać. Ważna jest również swoboda twórcza: tutaj mogą pojawić się wartościowe pomysły, które pomogą nam wyobrazić sobie naszą spójną filozofię projektowania w innowacyjnych, nowych kierunkach”.
Porsche kontynuuje obchody rocznicy na obrzeżach Stuttgartu podczas Retro Classics. Wiodące targi kultury samochodów zabytkowych odbywają się od 23 do 26 lutego. 9 czerwca w Muzeum Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen zostanie otwarta obszerna wystawa specjalna. W dniach 10 i 11 czerwca Porsche Germany zwróci uwagę na rocznicę podczas „Festiwalu Marzeń” na torze Hockenheimring. W tamtejszym Porsche Experience Center producent samochodów sportowych zaprezentuje historię, teraźniejszość i przyszłość marki. Odbędą się wystawy pojazdów, „Dream Talks”, występy na żywo, różnorodne doświadczenia tematyczne oraz mnóstwo innych atrakcji i fascynujących wrażeń dla miłośników Porsche, członków klubu Porsche, społeczności motoryzacyjnych, fanów i klientów w każdym wieku. Młodsi goście będą się świetnie bawić w strefie „Kids World”. „Festiwal Marzeń” oferuje również opcje noclegowe, ze specjalnie wyznaczoną strefą „van”. Dużą rolę odegra sport motorowy: oprócz transmisji na żywo z 24-godzinnego wyścigu Le Mans, obecne będą również zawody Porsche Carrera Cup Deutschland, Porsche Carrera Cup Benelux i ADAC GT Masters.
Historia sukcesu „75 lat samochodów sportowych Porsche” będzie również celebrowana w Petersen Automotive Museum w Los Angeles, najwyżej położonej wystawie motoryzacyjnej na świecie na Grossglockner oraz w Szwajcarskim Muzeum Transportu w Lucernie. Ponadto materiały z wystawy „Driven by Dreams” zostaną przewiezione do ponad 60 miejsc w Europie i Stanach Zjednoczonych w „Heritage Truck” specjalnie zaprojektowanym na rok jubileuszowy. Zwieńczeniem ogólnoświatowych działań jest festiwal samochodowy „Rennsport Reunion” w Kalifornii od 28 września do 1 października.
W jubileuszowym roku „75 lat Porsche Sports Cars” są jeszcze dwie inne ważne rocznice: 60. rocznica 911 i 100. rocznica 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Od czasu prezentacji na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we wrześniu 1963 roku 911 olśniewa, a dzięki kultowemu designowi i niezrównanym wrażeniom z jazdy wpisała się w zbiorową pamięć fanów samochodów sportowych na całym świecie. Powody do świętowania mają także organizatorzy najbardziej znanego wyścigu długodystansowego na świecie: 10 i 11 czerwca na Sarthe będą obchodzić stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Każdy producent samochodów sportowych marzy o sukcesie na Circuit des 24 Heures du Mans, a Porsche ma szczególnie bliski związek z francuskim klasykiem: marka odnosi największe sukcesy w Le Mans, a także jest jedynym uczestnikiem, który był reprezentowany w 24-godzinnym wyścigu nieprzerwanie od 1951 roku. W tym czasie firma odniosła 110 zwycięstw w klasach i 19 w klasyfikacji generalnej.
Źródło: Porsche
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…