Hyundai Motor Company przedstawił dziś szczegóły nowej generacji miejskiego SUV-a KONA, teraz dostępnego w Korei. Ulepszony model jest z różnymi wariantami napędowymi, w tym w pełni elektrycznym (EV), hybrydowym (HEV) i spalinowym (ICE), a dla każdego z nich przewidziano sportowe wersje N Line.
Rozwój przeskalowanej, futurystycznej, całkowicie nowej generacji modelu KONA rozpoczął się od wariantu EV – to niekonwencjonalne podejście do projektowania samochodów, które oddaje strategię przyspieszonej elektryfikacji Hyundai Motor. We wszystkich wariantach, zupełnie nowa KONA jest pełna najnowszych technologii, komfortu i udogodnień.
“Nowa KONA jest stworzona dla praktycznie każdego i każdego stylu życia. Dzięki gamie zaawansowanych układów napędowych oraz wielu technologiom, wnosi wartość dodaną do codziennego życia naszych Klientów. Hyundai dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dopasowaną do indywidualnych potrzeb mobilność, aby zaspokoić różne style życia Klientów”. – powiedział Heui Won Yang, Wiceprezes Wykonawczy, Szef Działu ds. Technologii Rozwoju Pojazdów w Hyundai Motor Company.
Design, który dodaje sportowego szyku i poprawia osiągi
Od rekiniego nosa po tylną klapę, przednie i tylne lampy horyzontalne zwane Seamless Horizon nadają nowemu modelowi harmonijny i niepowtarzalny wygląd niezależnie od napędu. Wariant EV wyróżnia się dodatkowo motywem pikseli, które zostały wkomponowane w rozciągające się bezkreśnie niczym horyzont lampy Seamless Horizon. Jest to pierwszy model Hyundai, w którym zastosowano ten ikoniczny zabieg stylistyczny.
Sportowy charakter SUV-a oddają solidne nadkola ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi lampami, dynamiczne panele boczne z motywem klina oraz charakterystyczne chromowane listwy biegnące od linii szyb do tylnego spojlera. Po raz pierwszy KONA będzie wyposażona w 19-calowe koła ze specjalnie zaprojektowanym wzorem.
Auto Świat Katalog NOWOŚCI 2023 z kalendarzem już w sprzedaży
Warianty ICE i HEV posiadają wiele elementów znanych z pojazdów elektrycznych. Przedni zderzak wyróżnia się trójwymiarową listwą dekoracyjną i osłoną podwozia zamiast osłony chłodnicy. Wersje ICE i HEV występują również z kontrastowymi nadkolami w kolorze czerni.
Wariant HEV wyposażono w górne i dolne aktywne wloty powietrza (AAF), a wariant ICE wykorzystuje górny aktywny wlot powietrza w celu poprawy współczynnika oporu powietrza. Zewnętrzne aktywne wloty powietrza nadają wersjom ICE i HEV wygląd podobny do pojazdu elektrycznego, jednocześnie poprawiając właściwości aerodynamiczne obu wariantów.
Inspirowany sportami motorowymi wariant N Line posiada bardziej agresywny przód i tył ze zderzakami, które podkreślają sportowy charakter, podwójną końcówką wydechu i listwami progowymi w kolorze srebrnym. Dodatkowe opcje obejmują czarny dach, spojler w kształcie skrzydła i dedykowane 19-calowe felgi aluminiowe N Line. Wewnątrz wariant N Line jest wyposażony w metalowe nakładki na pedały i dźwignię zmiany biegów z logo submarki N.
Większa i inteligentniejsza przestrzeń wewnętrzna
Całkowicie nowa KONA zapewnia przestronniejsze, bardziej wszechstronne wnętrze, zwiększające komfort pasażerów i ułatwia przewożenie ładunków. Całkowicie nowa KONA zapewnia również najlepszą w swojej klasie przestrzeń dzięki większemu o 60 mm rozstawowi osi, większej o 77 mm przestrzeni na nogi i większej o 11 mm przestrzeni nad głowami w drugim rzędzie siedzeń w porównaniu z poprzednią generacją. Przestrzeń na wysokości ramion w drugim rzędzie wynosi 1402 mm i jest również największa w swojej klasie, zapewniając pasażerom najlepszej klasy „przestrzeń życiową”. Smukłe i sztywne siedzenia modelu KONA, które mają tylko 85 mm grubości, zapewniają również więcej przestrzeni pasażerom drugiego rzędu siedzeń.
Hyundai Motor i Motional w nowym filmie z Las Vegas prezentują zaawansowane funkcje pojazdu Robotaxi opartego na IONIQ 5
Ponadto selektor zmiany biegów umieszczony przy kierownicy zapewnia miejsce na otwartą, przejrzystą konstrukcję konsoli środkowej, która zapewnia więcej miejsca na rzeczy i schludny wygląd wnętrza. W pełni składane siedzenia w drugim rzędzie i większy bagażnik, sprostają najwyższym wymaganiom Klientów i poprawią wygodę załadunku.
Dwa zintegrowane wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala zapewniają ergonomiczną i wygodną obsługę, a opcjonalne komfortowe fotele w pierwszym rzędzie są zoptymalizowane pod kątem rozkładu nacisku na ciało. Zapewniają stan bliski „nieważkości”, aby złagodzić zmęczenie po długich podróżach.
Najlepsze w klasie technologie zapewniające większą wygodę
Aktualizacje systemu KONA nowej generacji są łatwiejsze niż kiedykolwiek dzięki elektronicznej technologii sterowania poprzez aktualizacje oprogramowania Over-the-Air (OTA). Pozwala to właścicielom samochodów zaoszczędzić na kosztach i stale utrzymywać najnowsze oprogramowanie w ich samochodach, dzięki aktualizacjom. Ambientowe oświetlenie jest również obsługiwane przez aktualizacje OTA umożliwiające poprawę działania i wprowadzanie nowych funkcji.
Inteligentna tylna klapa z możliwością dostosowania otwierania to dodatkowe udogodnienie dla Klientów. Kierowcy mogą wybrać wysokość i prędkość otwierania tylnej klapy na ekranie systemu multimediów i nawigacji, a także ustalić indywidualnie preferowaną wysokość otwierania, naciskając przycisk zamykania przez trzy sekundy.
Ponadto KONA posiada system pamięci do regulacji pozycji siedzeń i wiele portów ładowania, w tym system ładowania bezprzewodowego, zapewniając więcej wygody. W ramach technologii Digital Key 2.0, całkowicie nową KONĘ można zamykać, otwierać i uruchamiać za pomocą cyfrowego kluczyka, dzięki komunikacji bliskiego zasięgu (NFC), dostępnej w smartfonach lub inteligentnych zegarkach. Zapewnia to wysoki poziom bezpieczeństwa.
Nowa KONA daje większą pewność bezpiecznej jazdy
Zupełnie nowa KONA jest wyposażona w różne zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS), takie jak Asystent unikania kolizji czołowych (FCA), Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), Asystent monitorowania martwego pola (BCA), Ostrzeganie o bezpiecznym wysiadaniu (SEW), Inteligentny asystent ograniczeń prędkości (ISLA), System monitorowania uwagi kierowcy (DAW), Widok z martwego pola (BVM) i Asystent świateł drogowych (HBA) . Wyposażenie obejmuje również różne funkcje ułatwiające jazdę, takie jak Inteligentny tempomat (SCC), Inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC), Asystent utrzymania pasa ruchu (LFA) i Asystent jazdy autostradowej (HDA).
Aby zapewnić bezpieczne parkowanie, nowa KONA oferuje różne zaawansowane technologie, takie jak system kamer 360 stopni (SVM), Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym z unikaniem kolizji (RCCA), czujniki parkowania przednie i tylne (PDW), Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA) i Asystent zdalnego parkowania (RSPA).
Nowa KONA ICE/HEV | Nowa KONA EV | |
Długość | 4,350 mm | Dane dostępne od marca 2023 r. |
Szerokość | 1,825 mm | |
Wysokość | 1,580 mm (z 17-calowymi kołami) | |
Rozstwa osi | 2 660 mm |
Dostępne napędy
Dla Klientów koreańskich dostępne są warianty benzynowe z silnikiem 1.6 T-GDi lub 2.0 pracujący w cyklu Atkinsona. Silnik 1.6 T-GDi generuje szacunkowo 198 KM i moment obrotowy do 265 Nm. Bezstopniowa regulacja czasu otwarcia zaworów dopasowuje otwarcie zaworów w zależności od warunków jazdy.
Silnik 2.0 generuje szacunkową moc 149 KM i moment obrotowy do 179,5 Nm, w połączeniu z inteligentną bezstopniową przekładnią (IVT) dla zapewnienia maksymalnej wydajności. Jest wyposażony w zintegrowany moduł zarządzania temperaturą poprawiający chłodzenie, pompę olejową o zmiennej charakterystyce, redukującej tarcie oraz wysokoenergetyczną cewkę zapłonową poprawiającą spalanie.
Wariant HEV dostępny w Korei jest napędzany specjalnie zestrojonym silnikiem benzynowym 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem, połączonym z motorem elektrycznym, który zapewnia imponujące przyspieszenie i wysoką wydajność przy łącznej mocy 141 KM i momencie obrotowym do 265 Nm.
Dalsze szczegóły techniczne dotyczące innych rynków oraz wersji elektrycznej, zostaną ujawnione w marcu.
Dostępność specyfikacji i opcji opisanych w komunikacie może się różnić w zależności od wyposażenia, wariantu i rynku.
Źródło: Hyundai