BMW Group – dobra passa w 2022 roku i 1. miejsca w globalnym segmencie premium oraz dwukrotny wzrost sprzedaży

Koncern BMW Group po raz kolejny znacząco przyspieszył wzrost elektromobilności. BMW Group z roku na rok ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż BEV, która wyniosła 215 755 w pełni elektrycznych samochodów marki BMW i MINI (+107,7%). Co ciekawe, pod koniec ubiegłego roku BMW Group sprzedała 500-tysięczny samochód elektryczny.

— Nasze mocne portfolio produktów jest najlepszą odpowiedzią na wymagające warunki na rynku. W roku 2022 udało nam się po raz kolejny ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym — powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, marki i sprzedaż. — Jesteśmy przekonani, że w 2023 roku powtórzymy ten sukces. Nieprzerwanie rejestrujemy wysoką liczbę zamówień naszych modeli elektrycznych.

W ubiegłym roku BMW Group sprzedała na całym świecie 2 399 636 pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce (-4,8%). W 2022 roku wszystkie gałęzie przemysłu zdominowane były przez trudności w zaopatrzeniu, lockdowny w Chinach oraz wojnę w Ukrainie. Po spadku sprzedaży w pierwszej połowie roku stopniowo rosła ona w drugiej połowie. W czwartym kwartale BMW Group odnotowała znaczący wzrost sprzedaży o +10,6% (651 798 szt.).

Koncern optymistycznie patrzy na bieżący rok. — Również w 2023 r. będziemy kontynuować obrany przez nas kurs rentownego wzrostu. Skupiamy się przy tym na dalszym rozwoju elektromobilności. Kolejny kamień milowy na rok 2023: 15-procentowy udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży. Wprowadzenie w tym roku BMW i5 będzie kolejnym znaczącym krokiem na drodze do elektryfikacji naszej gamy modelowej — powiedział Pieter Nota.

Przyszłość BMW Group jest elektryczna, cyrkularna i cyfrowa. Na targach CES w Las Vegas zaprezentowany został kluczowy element na drodze do NOWEJ KLASY: wraz z BMW i Vision Dee koncern BMW Group przedstawił przyszłościową wizję cyfrowych doświadczeń wewnątrz i na zewnątrz samochodu. W 2023 roku BMW Group zaprezentuje dalsze perspektywy dotyczące rewolucyjnej koncepcji pojazdu NOWEJ KLASY.

Jednocześnie firma konsekwentnie dąży do dalszej cyfryzacji sprzedaży. W przyszłości BMW Group będzie bazować w 24 europejskich krajach na sprzedaży bezpośredniej z agentami jako przedstawicielami handlowymi, tworząc w ten sposób warunki dla płynnego przejścia między doświadczeniem klienta online i offline. Jasnym celem jest poprawa zadowolenia klienta i doświadczania marki premium w nowym modelu sprzedaży agencyjnej, a także dotarcie do nowych grup klientów przyzwyczajonych do korzystania z internetu. Dzięki nowemu modelowi sprzedaży agencyjnej BMW Group zapewni również przejrzystość cen. Klient będzie otrzymywał spójną ofertę we wszystkich kanałach sprzedaży. W bieżącym roku zostaną stworzone warunki do wdrożenia tego modelu przy sprzedaży MINI w 2024 r. W 2026 roku w ślad za nim pójdzie BMW. Wdrożenie odbywać się będzie w ścisłej współpracy z partnerami handlowymi.

BMW Digital Key – możliwość udostępniania pomiędzy urządzeniami iPhone i Android

Centralnym elementem reorganizacji sprzedaży są aplikacje My BMW i MINI. Szeroka gama funkcji i intuicyjny interfejs użytkownika zapewnia użytkownikom najlepsze doświadczenia w branży. Aplikacje My BMW i MINI pełnią rolę interfejsu dla indywidualnego dialogu z klientem, a każdego dnia korzysta z nich około 2 milionów użytkowników w około 50 krajach.

Marka BMW zajmuje pierwsze miejsce w globalnym segmencie premium

Sprzedaż marki BMW wyniosła w ubiegłym roku 2 100 692 egzemplarzy (‑5,1%). Tym samym BMW nadal zajmuje pierwsze miejsce w globalnym segmencie premium. BMW odnotowuje mocny wzrost sprzedaży zelektryfikowanych modeli. W całym roku sprzedaż wzrosła o +35,6% w stosunku do roku ubiegłego, uzyskując wynik 372 956 zelektryfiko­wanych pojazdów (elektrycznych i hybryd plug-in).

Auto Świat Katalog NOWOŚCI 2023 z kalendarzem już w sprzedaży

Atrakcyjne portfolio produktów marki cieszy się dużą popularnością wśród klientów, którą oddaje wysoka liczba zamówień, na przykład na modele BMW X1, iX1, i4, iX oraz i7. W bieżącym roku BMW Group uzupełni swoje portfolio elektryczne o model BMW i5.

BMW M świętuje swoje 50-lecie istnienia rekordową sprzedażą

BMW M GmbH, pomimo trudności w zaopatrzeniu, zamyka swój jubileuszowy rok rekordowym wynikiem. Przy 177 257 sprzedanych egzemplarzach BMW M odnotowało wzrost o +8,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednocześnie BMW M poczyniło ogromne postępy w elektryfikacji swojego portfolio produktów. Rozpoczęcie sprzedaży dwóch pierwszych w pełni elektrycznych modeli BMW M Performance – i4 M50 oraz iX M60, pierwszego zelektryfikowanego modelu o wysokich osiągach BMW XM oraz nowego M240i Coupé* w istotny sposób przyczyniło się do niezwykle dobrego wyniku na koniec roku. Wzrost sprzedaży w ubiegłym roku to również spora zasługa nowej edycji BMW M2 oraz nowego BMW M3 Touring.

W roku jubileuszu 50-lecia BMW M oprócz nowości w portfolio dużym popytem cieszyły się topowe wersje M3 i M4, jak również od dawna popularne modele X. Daje to BMW M GmbH bardzo dobre perspektywy na rok 2023 i nadzieję na dalsze rekordy.

MINI Electric pozostaje najlepiej sprzedającym się wariantem MINI

Sprzedaż marki premium MINI wyniosła w ubiegłym roku 292 923 egzemplarze (-3,0%). Pozytywnie rozwija się sprzedaż zelektryfikowanych modeli MINI (elektrycznych i hybryd plug-in), których sprzedaż wzrosła o +14,3% do 60 839 egzemplarzy, co stanowi około 21% całkowitej globalnej sprzedaży MINI w 2022 roku.

Elektryczne MINI Cooper SE pozostaje w 2022 roku najlepiej sprzedającym się wariantem. W ubiegłym roku na świecie sprzedano 43 744 egzemplarzy MINI Cooper SE*, co stanowi wzrost o +25,5% w stosunku do roku ubiegłego.

Rok 2023 jest dla MINI bardzo ważny. Marka świętować będzie 110 lat produkcji samochodów w macierzystych zakładach w Oksfordzie i zaprezentuje dwa pierwsze w pełni elektryczne modele nowej rodziny MINI.

Rolls-Royce Motor Cars notuje najwyższą sprzedaż w swojej 118-letniej historii

Rolls-Royce Motor Cars zaprezentował w ubiegłym roku model Spectre – pierwsze na świecie luksusowe elektryczne supercoupé. Jednocześnie firma uzyskała najwyższą sprzedaż w swojej 118-letniej historii, dostarczając klientom na całym świecie 6021 pojazdów (+7,8%). W wielu regionach osiągnęła najwyższą sprzedaż w historii.

Każdy samochód marki jest produkowany indywidualnie i jako „Bespoke” w najdrobniejszych detalach dostosowany do życzeń klienta. Wartość uzyskana dzięki tej niezrównanej ofercie „Bespoke” jest wyższa niż kiedykolwiek dotąd. Za samochód marki Rolls-Royce Cars klienci płacą średnio około pół miliona euro.

Popyt na całe portfolio produktów, na czele z Cullinanem i Ghostem, pozostaje na całym świecie na wysokim poziomie. Zamówienia na wszystkie modele dotyczą już dalszych miesięcy 2023 roku, zwłaszcza na nowy, w pełni elektryczny model Spectre po bardzo udanej światowej premierze w październiku. Marka Rolls-Royce przygotowuje się do całkowitego przejścia na samochody elektryczne do końca 2030 roku.

BMW Motorrad z najlepszym wynikiem sprzedaży w historii firmy

BMW Motorrad osiągnęło najlepszy wynik w historii firmy, sprzedając 202 895 motocykli i skuterów, co stanowi wzrost o +4,4% w stosunku do roku ubiegłego. Do rekordowej sprzedaży BMW Motorrad przyczyniły się szczególnie kraje Europy, Ameryki i Azji. Za udanym wynikiem w 2022 roku stoi atrakcyjne portfolio cieszących się popularnością i definiujących swoje segmenty produktów, jak również wprowadzenie na rynek nowych poszukiwanych modeli, takich jak np. w pełni elektryczne BMW CE 04.

Sprzedaż BMW i MINI według regionów i rynków

W Chinach BMW Group sprzedała w ubiegłym roku 791 985 pojazdów marek BMW i MINI (-6,4%). W czwartym kwartale sprzedano 199 112 egzemplarzy, co oznacza wzrost o +12,7%.

Sprzedaż BMW i MINI w USA od stycznia do grudnia wyniosła 361 892 sztuki (-1,3%). Sprzedaż w czwartym kwartale rozwijała się pozytywnie. W porównaniu z poprzednim rokiem BMW Group odnotowała wzrost o +11,1%, sprzedając 112 057 pojazdów.

W Europie sprzedaż BMW Group wyniosła w 2022 roku łącznie 877 369 samochodów marek BMW i MINI (-7,5%). W czwartym kwartale firma dostarczyła klientom 247 551 egzemplarzy, co odpowiada wzrostowi o +10,9%.

W Niemczech sprzedano 252 087 nowych samochodów marki BMW i MINI.

Sprzedaż BMW Group w 4. kwartale oraz do grudnia 2022 r. włącznie

4. kwartał 2022 r.Porównanie z rokiem ubiegłym w %Do 12/2022Porównanie z rokiem ubiegłym w %
Samochody BMW Group651 798+10,6%2 399 636–4,8%
BMW566 826+11,0%2 100 692–5,1%
– BMW M GmbH52 801+30,2%177 257+8,4%
MINI83 652+8,2%292 923–3,0%
Samochody zelektryfikowane BMW Group1150 511+55,6%433 795+32,1%
BMW Group BEV87 560+98,3%215 755+107,7%
Rolls-Royce1 320+4,1%6 021+7,8%
BMW Motorrad43 562+15,7%202 895+4,4%

 

Sprzedaż BMW i MINI według regionów i rynków

4. kwartał 2022 r.Porównanie z rokiem ubiegłym w %Do 12/2022Porównanie z rokiem ubiegłym w %
Europa247 551+10,9%877 369–7,5%
Niemcy267 401+6,9%252 087–6,0%
Azja260 355+12,1%1 028 105–3,5%
Chiny199 112+12,7%791 985–6,4%
Ameryka131 632+8,9%439 585–2,3%
USA112 057+11,1%361 892–1,3%

Źródło: BMW