Categories: Wiadomości

Alfa Romeo – wejście w świat elektryfikacji i plany na 2023 rok

Marka Alfa Romeo zamyka 2022 rok listą odniesionych sukcesów, wśród których na wyróżnienie zasługują: ważna premiera, wejście do świata elektryfikacji i wzrost udziału w rynku w trudnym roku recesji. W lutym 2022 roku świat zachwycił się premierową Alfą Romeo Tonale – drugim modelem segmentu SUV w mediolańskiej stajni.

Nowy samochód z miejsca stał się numerem jeden marki – zarówno ze względu na wielkość segmentu kompaktowych SUV, do którego należy Tonale (22,6% w Polsce), jak i ofertę napędową. To właśnie model Tonale w wersjach MHEV, a następnie PHEV wprowadził Alfę Romeo do rewolucyjnego świata elektryfikacji. Auto łączy niepowtarzalny włoski design, najnowocześniejszą technologię i oprogramowanie stworzone, by zapewnić niepowtarzalne doznania ze sportowej jazdy, bezpieczeństwo i łączność.

Model Tonale, wprowadzony do polskich salonów w maju zeszłego roku, wzmocnił pozycję marki w kraju. O ile cały rynek samochodów osobowych spadł w 2022 roku o 6,03%, Alfa Romeo nie tylko utrzymała dotychczasowy udział, ale nawet nieznacznie go poprawiła (o 0,01 pp.). Jednocześnie marka zaakcentowała mocno swoją obecność w segmencie samochodów premium, notując 1,81-procentowy udział.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 – pierwszy krok w kierunku sportowej jazdy przyszłości

Ponadto Stelvio, jak i Giulia w zeszłym roku zostały docenione nie tylko przez nabywców, ale też zdobyły prestiżowe wyróżnienia. Głosami czytelników magazynów „Auto Moto” i „Motor” oraz serwisu magazynauto.pl piękna Giulia została wybrana najlepszym autem klasy średniej plebiscytu „Auto Lider 2022”, a jej limitowana, torowa wersja Giulia GTAm – sportowym samochodem roku. Stelvio zajął tam z kolei drugie miejsce w klasie Crossover/SUV klasy średniej. Giulia GTAm została też doceniona przez czytelników tygodnika „Auto Świat” oraz portalu auto-swiat.pl i okrzyknięta sportowym samochodem roku w głosowaniu „Auto Świat Moto Awards 2021”.

2023 to rok pełen nowości produktowych w portfolio marki. Już w lutym zadebiutuje Tonale PHEV – druga zelektryfikowana odmiana najmłodszego SUV-a. Miesiąc później poznamy nowe oblicza sedana Giulia i SUV-a Stelvio po zapowiadanych modyfikacjach. Dodatkowo każda nowa Alfa Romeo sprzedana w tym roku będzie „uzbrojona” nie tylko w 5-letnią gwarancję producenta Maximum Care z limitem aż 200 tys. km, ale też w bezpłatny pakiet serwisowy na 3 lata lub do przekroczenia 45 tys. km. Ta ostatnia usługa, wprowadzona z początkiem 2023 roku, stanowi bardzo wymierną i wartą podkreślenia korzyść dla nabywców. Dodatkowo, dzięki ofercie spółek finansowych grupy Stellantis, Alfa Romeo będzie dostępna z konkurencyjną ratą w promocyjnym abonamencie (wynajem), leasingu lub kredycie.



Źródło: Alfa Romeo



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

11 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

11 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago