Škoda Fabia RS Rally2 – prototyp zaprezentowany w praskim Narodowym Muzeum Techniki

Škoda Auto przekazała do zbiorów Narodowego Muzeum Techniki (NTM) w Pradze jeden z dwóch prototypów samochodu Škoda Fabia RS Rally2,który przygotowywany był do rywalizacji na drogach asfaltowych. Ponad 120 lat sportowych sukcesów w motorsporcie przypomina w NTM motocykl L&K CCR oraz odkryty L&K RK/M,w ktorym sukcesy odnosił legendarny Alexander Saša Kolowrat.

Škoda Fabia Rally2jest naturalnym następcą jednego z najlepszych w ostatnich latach samochodów kategorii Rally2. Do najnowszego wydania Škoda Motorsport zaprojektowała zmodernizowaną jednostkę napędową, poprawiono własności trakcyjne, elektronikę i zwiększono bezpieczeństwo załogi. Prototypy były testowane na asfalcie, luźnej nawierzchni i lodzie, a więc w warunkach, które spotykamy na rajdach podczas walki o tytuły mistrzowskie.

Klasyk tygodnia – Škoda Yeti pick-up, która przeszkodziła koncernowi Volkswagen

Fabia RS Rally2napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1.6 l, który wywodzi się z koncernowej rodziny TSI EA888. Obecnie ma moc 289 KM i maksymalny moment obrotowy 430 Nm oraz napęd czterech kół za pośrednictwem optymalizowanej pięciostopniowej przekładni sekwencyjnej i dyferencjałów. Szersza karoseria i wydłużony rozstaw osi przyczyniły się do poprawy rozłożenia masy pojazdu.

Auto Świat Katalog NOWOŚCI 2023 z kalendarzem już w sprzedaży

Karel Ksandr, dyrektor generalny NTM, powiedział: Przekazanie samochodu Škoda Fabia RS Rally2 jest kolejnym etapem współpracy NTM (Narodowego Muzeum Techniki) z firmą Škoda Auto. Już Václav Klement, współzałożyciel i wizjoner mladoboleslawskiej spółki, w 1935 roku przekazał do zbiorów muzeum trzy motocykle. Był wśród nich dwucylindrowy Laurin & Klement (Slavia) CCR, na bazie którego powstał wyczynowy egzemplarz Václava Vondřicha, zwycięzcy nieoficjalnych mistrzostw świata we francuskim Dourdan w 1905 roku.Magnesem naszej stałej ekspozycji jest duży otwarty model L&K RK/M,w którym  110 lat temu “Saša” Kolowrat odniósł wiele sukcesów. Jest też Škoda 130 RS, Škoda F3 z roku 1966, która przekroczyła prędkość 200 km/h.” 


Źródło: Škoda Auto