Categories: E-mobility

Mercedes-Benz uruchomi globalną, markową sieć ładowania o wysokiej moc

Mercedes-Benz ogłasza dalekosiężne plany uruchomienia globalnej sieci ładowania o wysokiej mocy w Ameryce Północnej, Europie, Chinach oraz na innych kluczowych rynkach. Jej budowa rozpocznie się w tym roku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a następnie będzie prowadzona w innych regionach na całym świecie.

Kompleksowa sieć ładowania ma powstać przed końcem dekady, kiedy to producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu zamierza przejść na napędy w pełni elektryczne wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Sieć ładowania Mercedes-Benz o wysokiej mocy znacznie poprawi doświadczenia klientów związane z ładowaniem, przyspieszy podróż w kierunku całkowicie elektrycznej mobilności i będzie stanowić zasób infrastrukturalny o globalnej skali, z potencjałem tworzenia wartości na przyszłość. Centra ładowania Mercedes-Benz zostaną zlokalizowane w kluczowych miastach i skupiskach miejskich, w pobliżu głównych arterii komunikacyjnych oraz dogodnie zlokalizowanych punktów sprzedaży i usług, w tym uczestniczących w programie dealerów Mercedes-Benz.

Firma wierzy, że to strategiczne posunięcie znacząco zwiększy użyteczność i wygodę nowej generacji elektrycznych Mercedesów, przyspieszając transformację w kierunku pojazdów zasilanych prądem. Sieć ładowania skupi się przede wszystkim na klientach Mercedes-Benz, którzy otrzymają preferencyjny dostęp do stacji dzięki funkcji rezerwacji, a także zyskają inne korzyści. Będzie ona jednak otwarta dla kierowców samochodów wszystkich innych marek z kompatybilną techniką. Ta kompleksowa inicjatywa, prowadzona równolegle do wsparcia dla współdzielonych sieci takich jak IONITY, ma też na celu stymulowanie globalnej akceptacji dla elektromobilności.

Mercedes-Benz inicjuje własną sieć stacji ładowania w Ameryce Północnej

Na targach CES 2023 w Las Vegas producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu ogłosił, że uruchomienie jego sieci ładowania o wysokiej mocy rozpocznie się w tym roku, od Ameryki Północnej. Partnerami przedsięwzięcia są: MN8 Energy, jeden z największych producentów energii słonecznej oraz właścicieli i operatorów magazynów energii w Stanach Zjednoczonych, oraz ChargePoint, wiodąca firma zajmująca się technologią sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Do 2027 r. na terenie Ameryki Północnej ma powstać sieć obejmująca łącznie ponad 400 hubów z ponad 2500 ładowarkami o wysokiej mocy, która zapewni najwyższej jakości zrównoważone i niezawodne ładowanie.

Auto Świat – ostatnie w historii wydanie w sprzedaży

„Mercedes-Benz oferuje już najlepsze, naszym zdaniem, samochody elektryczne na rynku. Jednak aby przyspieszyć transformację w kierunku elektromobilności, musimy zadbać o to, aby nadążały za tym również kwestie ładowania. Nasi klienci zasługują w tym względzie na przekonujące doświadczenia, które sprawią, że posiadanie auta elektrycznego i podróżowanie nim na dalekie odległości nie nastręczają żadnych trudności. Nie chcemy przyjmować tu postawy wyczekującej, dlatego uruchamiamy globalną sieć ładowania o wysokiej mocy – sieć, która ma stać się kolejnym wyróżnikiem posiadania Mercedes-Benz dla naszych klientów, a jednocześnie aktywem o potencjale tworzenia wartości dla naszej firmy. Cieszymy się, że możemy rozpocząć ten projekt właśnie tutaj, w Ameryce Północnej, z silnymi i doświadczonymi partnerami, takimi jak MN8 Energy oraz ChargePoint” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.



Doświadczenie ładowania w stylu Mercedes-Benz – bezproblemowo i bezpiecznie

Inteligentna nawigacja Mercedes-Benz ułatwia życie osobom podróżującym na dalekie odległości: automatycznie optymalizuje planowanie trasy, uwzględnia najbardziej dogodne punkty ładowania i pozwala rezerwować je z wyprzedzeniem. System zna wykorzystanie oraz moce poszczególnych stacji i zapewnia klientom natychmiastowy dostęp do zarezerwowanej lokalizacji w wymaganym czasie. Oznacza to, że klienci Mercedes-Benz nie muszą czekać na ładowanie. Komfort użytkowania dodatkowo zwiększa funkcja Plug & Charge, czyli „podłącz i ładuj”. Jak to działa? Stacja ładowania komunikuje się bezpośrednio z samochodem, za pomocą przewodu. Nie jest tu konieczne ręczne uwierzytelnianie za pomocą karty, aplikacji lub jednostki głównej (choć pozostaje możliwe). Klienci Mercedes-Benz mogą korzystać z tej funkcji za pośrednictwem usługi Mercedes me Charge. Wszyscy pozostali użytkownicy opłacą ładowanie, korzystając z szerokiej gamy płatności. To wszystko – po bezproblemowym, szybkim ładowaniu można kontynuować podróż.

W zależności od regionu i lokalizacji huby będą oferować od 4 do 12, a docelowo nawet 30 ładowarek o wysokiej mocy (HPC) do 350 kW. Inteligentne zarządzanie obciążeniem pozwoli każdemu użytkownikowi ładować swój samochód maksymalnie wydajnie, co skróci czas oczekiwania do absolutnego minimum. Zoptymalizowana architektura stacji będzie kłaść nacisk na swobodę przestrzenną wokół samochodu oraz niezakłócony dostęp do ładowarki z każdej strony. Tam, gdzie to możliwe, punkty będą osłonięte w celu ochrony przed warunkami atmosferycznymi.

Lokalizacje i otoczenie stacji ładowania Mercedes-Benz będą starannie dobierane z myślą o dodatkowych potrzebach klientów. Najlepsze możliwe wrażenia z ładowania zapewnią zatem znajdujące się w pobliżu punkty gastronomiczne i toalety. Obiekty będą także wyposażone w kamery monitorujące oraz inne środki zapewniające bezpieczne środowisko ładowania.

Bardziej zrównoważona eksploatacja dzięki ekologicznemu ładowaniu

Zgodnie ze swoją strategią biznesową zrównoważonego rozwoju – Ambition 2039 – Mercedes-Benz stara się umożliwić klientom swojej sieci ładowanie energią odnawialną, w pierwszej kolejności realizowane poprzez umowy na dostawę zielonej energii, a w dalszej dzięki wykorzystaniu certyfikatów energii odnawialnej od akredytowanego dostawcy. Wybrane stacje ładowania Mercedes-Benz będą również wyposażone w systemy fotowoltaiczne, które zapewnią prąd np. do zasilania oświetlenia oraz systemu nadzoru wideo.

Skoncentrowane wydatki kapitałowe rozłożone w czasie na pozostałą część dekady

Całkowity koszt inwestycji w północnoamerykańską sieć wyniesie nieco ponad 1 miliard euro. Środki te zostaną wydane w ciągu najbliższych 6-7 lat. Kapitał zapewnią Mercedes-Benz oraz MN8, w stosunku mniej więcej 50:50.

Projekty stacji wyróżnia wysoki stopień ujednolicenia sieci oraz modułowa, skalowalna konstrukcja obiektów. Producent luksusowych aut wierzy, że połączenie globalnego zasięgu sieci i doskonałych lokalizacji poszczególnych stacji zapewni im potencjał do stworzenia dodatkowej wartości dla akcjonariuszy firmy.

Sieć ładowania Mercedes-Benz o wysokiej mocy reprezentuje kolejny istotny krok naprzód w strategii elektryfikacji firmy. Cała działalność związana z ekosystemem ładowania zostanie połączona pod szyldem Mercedes-Benz Mobility.

Przyspieszenie rozbudowy sieci ładowania Mercedes-Benz o wysokiej mocy wspólnie z silnymi partnerami

Jako partnerów do budowy sieci w Ameryce Północnej Mercedes-Benz wybrał dwóch liderów w swoich dziedzinach – MN8 Energy oraz ChargePoint.

MN8 Energy to jeden z największych producentów energii słonecznej oraz właścicieli i operatorów magazynów akumulatorów w Stanach Zjednoczonych. W ramach współpracy z Mercedes-Benz firma zapewni kompleksowy rozwój projektu sieci stacji ładowania o wysokiej mocy w USA i będzie odpowiadać za zarządzanie energią oraz za wsparcie w zakresie konserwacji i eksploatacji. MN8 Energy jest strategicznie dopasowana do założeń strategii Ambition 2039 i wspiera cel producenta luksusowych aut, jakim jest maksymalizacja dostępu klientów w całych Stanach Zjednoczonych do ekologicznego ładowania.

„Misją MN8 Energy jest dostarczanie klientom korporacyjnym, takim jak Mercedes-Benz, energii odnawialnej i powiązanych rozwiązań w ich podróży do zelektryfikowanego, pozbawionego emisyjności świata. Doskonalenie doświadczeń związanych z ładowaniem pomaga rozwiązać jedną z najważniejszych barier w adopcji pojazdów elektrycznych – lęk przed rozładowaniem akumulatora. Cieszymy się, że możemy rozpocząć tę współpracę z Mercedes-Benz oraz ChargePoint i poszerzyć dostęp do usług ładowania, zwłaszcza że każda ze stron wykorzystuje tu swoje mocne strony” – skomentował Jon Yoder, prezes i dyrektor generalny MN8 Energy.

Mercedes-Benz, wieloletni udziałowiec firmy ChargePoint, wykorzystuje jej doświadczenie, dążąc do zapewnienia swoim klientom najwyższej wygody i niezawodności. Jak dotąd firma ta zapewniła użytkownikom zelektryfikowanych pojazdów energię służącą do pokonania około 8 miliardów kilometrów. ChargePoint funkcjonuje już jako dostawca zaplecza Mercedes me Charge w USA, wykazując się znaczącymi osiągnięciami w zakresie stabilności oprogramowania oraz dostarczania sprzętu.

„Wprowadzając na rynek nowe samochody elektryczne, liderzy branży motoryzacyjnej tacy jak Mercedes-Benz odgrywają wiodącą rolę w przechodzeniu na elektromobilność. ChargePoint niezmiennie angażuje się natomiast w umożliwianie ładowania aut elektrycznych w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu partnerstwu wzmacniamy nasze dotychczasowe relacje z Mercedes-Benz oraz MN8 z myślą o zapewnieniu bezproblemowego ładowania dla kierowców oraz gotowych rozwiązań dla operatorów obiektów. Tworząc centra ładowania w dogodnych lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, jesteśmy w stanie zaoferować doskonałe doświadczenia większej liczbie użytkowników, którzy chcą szybko i łatwo ładować swoje samochody” – powiedział Pasquale Romano, dyrektor generalny ChargePoint.

Utworzenie sieci ładowania Mercedes-Benz o wysokiej mocy oznacza poszerzenie palety istniejących usług ładowania. Już dziś firma oferuje swoim klientom dostęp do około miliona punktów ładowania na całym świecie za pośrednictwem Mercedes me Charge. Należy do nich paneuropejska sieć szybkiego ładowania IONITY, obsługiwana przez Mercedes-Benz oraz innych producentów.

Źródło: Mercedes-Benz



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

11 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

12 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago