Categories: Wiadomości

GDDKiA – kolejny krok do przebudowy DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem

Program Inwestycji na optymalizację przepustowości DK47 na odcinku Nowy Targ – Szaflary został podpisany przez Ministra Andrzeja Adamczyka. Ta decyzja zapewnia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad finansowanie na opracowanie dokumentacji i przebudowę tej drogi. Ponadto Minister Infrastruktury podpisał aneks dla prac przygotowawczych dla nowego przebiegu DK7 Rabka – Chyżne.

Droga Nowy Targ – Szaflary ma ok. 6,7 km długości. Biegnie częściowo przez teren zabudowany, a połączenie z posesjami zapewnia 117 zjazdów. Ta droga to główny korytarz komunikacyjny do Zakopanego i stale rośnie na niej natężenie ruchu. Między 2015 a 2021 rokiem zwiększyło się o 45 proc., do 22 329 pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc. – do 2335 pojazdów na dobę. Ponadto dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym.

Auto Świat – ostatnie w historii wydanie w sprzedaży

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu dwupasmowej DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem.

Jakie są pomysły na tę drogę?

Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam gdzie będzie to możliwe, inwestor zamierza dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planuje przebudowę 117 zjazdów i wybudowanie ok. 1200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wykonawcy wyłonionego w przetargu.

Co wydarzy się w najbliższej przyszłości?

Planowane jest ogłoszenie przetargu na przygotowanie projektu optymalizacji przepustowości DK47 od Nowego Targu do Szaflar w II kwartale 2023 roku. Wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).



O krok dalej jest realizacja pozostałego odcinka DK47 do ronda w Zakopanem. 28 grudnia 2022 roku wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej na etapie Koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla optymalizacji przepustowości

Całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym termie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych.

Źródło: GDDKiA



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

15 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

15 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago