Nowy elektryczny pick-up Forda – F-150 Lightning – dodał do swojej kolekcji trofeów prestiżową nagrodę „Truck of the Year 2023” przyznawaną przez magazyn MotorTrend. Do zwycięstwa doszło w niecodziennych okolicznościach – F-150 Lightning został pierwszym elektrycznym pick-upem, który został wybrany jednogłośnie, a biorąc pod uwagę całą historię konkursów MotorTrend to druga taka sytuacja ogółem.
– Fakt, że F-150 Lightning jest pierwszym elektrycznym pick-upem wybranym jednogłośnie przez jurorów jest dla nas znakomitą informacją – powiedział Darren Palmer, wiceprezes Forda ds. pojazdów elektrycznych. – Ten pick-up jest „pierwszy” w wielu aspektach, ale ta nagroda jest naprawdę wyjątkowa, biorąc pod uwagę historyczną dla nas premierę.
F-150 Lightning zdobył tytuł najlepiej sprzedającego się elektrycznego pick-upa w USA w listopadzie bieżącego roku, osiągając sprzedaż na poziomie 2 062 sztuk. Natomiast od momentu wprowadzenia modelu na rynek w maju 2022 roku, sprzedaż wyniosła już łącznie 13 258 sztuk. Sukces F-150 Lightning przyczynił się do tego, że Ford w ujęciu rocznym jest drugą najpopularniejszą marką samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.
Auto Świat – ostatnie w historii wydanie w sprzedaży
– F-150 Lightning i jego niemal natychmiastowy moment obrotowy wraz ze świetnym prowadzeniem i wrażeniami z jazdy sprawiają, że jest to bez wątpienia najlepszy pick-up, jaki Ford kiedykolwiek stworzył. Jeśli wydaje Ci się to śmiałym stwierdzeniem, weź proszę pod uwagę, że jurorzy jednogłośnie wskazali właśnie F-150 Lightning jako „Truck of the Year”. To pierwszy elektryczny pick-up, który przekonał do siebie absolutnie wszystkich – powiedział Ed Loh, szef redakcji grupy magazynów MotorTrend. – Ford F-150 Lightning to ni mniej ni więcej, tylko kamień milowy w historii amerykańskiej mobilności.
Auto Świat Katalog NOWOŚCI 2023 z kalendarzem już w sprzedaży
Przypomnijmy, że Ford szybko rozwija się w aspekcie elektromobilności. Marka do końca przyszłego roku planuje produkować 150 tysięcy egzemplarzy F-150 Lightning rocznie. Ponad 60% klientów decydujących się na samochody elektryczne Forda przychodzi do marki od konkurencji.
Źródło: Ford