Coraz bardziej widoczna jest ekspansja na rynki europejskie chińskich producentów z modelami elektrycznymi. Pojawiają się nowe marki, o których dotychczas nie słyszeliśmy i które oferują modele samochodów z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi i spełniającymi najsurowsze normy bezpieczeństwa. Czy to jest zagrożenie dla europejskich potentatów?
NIO jest chińskim producentem z Szanghaju, który swoją działalność rozpoczął 2w 2014 roku i specjalizuje się w produkcji samochodów z napędem elektrycznym. Model NIO ET7 potwierdził swoją niekwestionowaną jakość, gdy w teście zderzeniowym organizacji EuroNCAP uzyskał najwyższą z możliwych ocenę pięciu gwiazdek. Producent zamierza w pierwszej kolejności zaoferować na rynkach europejskich modele: NIO ET7, ES7 i ET5. Ekspansję rozpoczęto od Norwegii, by kolejno utworzyć swoje przedstawicielstwa w: Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Danii, Francji i Szwecji.
Auto Świat Katalog NOWOŚCI 2023 z kalendarzem już w sprzedaży
Można oczekiwać, iż najbardziej atrakcyjnym na tych rynkach modelem będzie NIO EC7, który oferuje luksus i wyposażenie w najwyższym tego słowa znaczeniu. Pojazd ma długość 4968 mm. szerokość 1974 mm i rozstaw osi 2960 mm. Dwa silniki elektryczne dostarczają do systemu napędowego moc 470 kW i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, co umożliwia uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy.
EuroNCAP – chińskie samochody z europejskimi pięcioma gwiazdkami
Nabywca ma do wyboru trzy warianty baterii – 75 kWh, 100 kWh i 150 kWh. Ta najbardziej pojemna na jednym ładowaniu zapewnia zasięg do 920 kilometrów. Oprócz tego NIO EC7 jest kompatybilny ze stacjami wymiany baterii. Trzecia generacja tzw. Power Swap ma w zapasie 21 akumulatorów i jest w stanie w ciągu dnia dokonać do 400 takich wymian. To jednak funkcjonuje obecnie tylko na terenie Chin.
Źródło: NIO