Pierwsza generacja Mazdy CX-5 zadebiutowała we wrześniu 2011 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie nad Menem. Był to pierwszy model japońskiej marki, który zaprojektowano zgodnie z nową stylistyką KODO. Po raz pierwszy zastosowano technologię SKYACTIV na nowej platformie i z ekonomicznymi jednostkami napędowymi. W 2o14 roku pojawiła się wersja po face liftingu.
Druga generacja Mazdy CX-5 miała premierę podczas Los Angeles Auto Show w listopadzie 2016 roku, a pierwsza europejska prezentacja odbyła się w marcu 2017 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie.
Model ten na wielu rynkach spełniał rolę flagowego i od początku swojego istnienia cieszył się dużym zainteresowaniem. Dotychczas na całym świecie sprzedano ponad 2 mln egzemplarzy.
Generacja | KE (2011-2017) | KF (od 2017 -) |
Długość | 4540 mm | 4550 mm |
Szerokość | 1840 mm | 1840 mm |
Wysokość | 1670 mm | 1690 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm | 2700 mm |
Bagażnik | 503-1620 l | 541 -1638 l |
Na podkreślenie zasługuje wyjątkowo dobrze wygłuszone wnętrze pojazdu, co zdecydowanie wpływa na komfort jazdy na długich dystansach. Dobrą aurę tworzą wokół kierowcy przyjemne w dotyku materiały. Wygodniejsze stały się przednie fotele, które można ustawić według własnych upodobań. I co najważniejsze – wszystkie urządzenia pokładowe są w zasięgu ręki kierowcy i współpasażera. Szczególnie podobało nam się rozwiązanie z umieszczonym na środkowym panelu pokrętłem do sterowania systemem multimedialnym. W miarę potrzeby może z niego korzystać kierowca, ale również i współpasażer.
Komfort jazdy podnoszą ładowarka indukcyjna do telefonu komórkowego, tempomat z funkcją wspomagania jazdy w korku oraz nowe reflektory adaptacyjne, które mają jeszcze skuteczniej oświetlać drogę. Pojawił się też nowy tryb jazdy Off Road poprawiający skuteczność napędu podczas jazdy poza asfaltem.
W drugiej generacji zmieniona charakterystyka pracy układu jezdnego. CX-5 ma teraz amortyzatory o bardziej miękkiej charakterystyce tłumienia, co owocuje podczas jazdy łagodniejszym obchodzeniem się z nierównościami i mniejszymi wibracjami we wnętrzu. Co ważne, choć nadwozie nieco mocniej wychyla się na zakrętach, to auto nadal świetnie się prowadzi i daje poczucie pełnej kontroli. I to zarówno w odmianach z napędem na przód, jak i obie osie.
Z całą pewnością to jeden z tych samochodów, o którym warto marzyć. Ma nowoczesny i gustowny design nadwozia, funkcjonalne i komfortowe wnętrze. Zaletą są również ekonomiczne i niezawodne jednostki napędowe. Aktualna oferta obejmuje również bogate wyposażenie standardowe i systemy dbające o nasze bezpieczeństwo.
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1998 cm3, 4-cylindrowy Skyactiv-G, benzynowy |
Moc | 165 KM przy 6000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 213 Nm przy 3000 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | automatyczna 6AT, napęd 4×4 |
Prędkość maksymalna | 188 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,3 s |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 7,1 l/100 km |
Długość | 4550 mm |
Szerokość | 1900 mm |
Wysokość | 1675 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Pojemność bagażnika | 506/1620 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 58 l |
Masa własna | 1535 kg |
Cena wersji ENSO | 192 900 zł |
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…