W wielu przypadkach to pierwsze prezentacje tych wersji danego modelu. Światowy debiut w Brukseli będzie miała na przykład pierwsza w pełni elektryczna Astra w kilkudziesięcioletniej historii kompaktowego bestsellera. Nazwa wersji mówi sama za siebie: Opel Astra Electric.
Nowościami rynkowymi są też modele dynamicznej submarki GSe – Opel Astra Sports Tourer GSe i flagowy SUV Opel Grandland GSe – które publiczność zobaczy po raz pierwszy. Ponadto Opel Mokka wkracza w nowy rok jako Mokka Electric z nowym akumulatorem i zasięgiem wydłużonym o 20 procent. Ofertę zelektryfikowanych samochodów osobowych w Brukseli uzupełnia bestsellerowy przedstawiciel segmentu B, czyli Opel Corsa‑e. To jednak nie wszystko, bo firma Opel prezentuje również swoje podejście do elektryfikacji w segmencie samochodów dostawczych, wystawiając modele takie jak Opel Combo‑e i Opel Vivaro‑e z tytułem „Międzynarodowego Vana Roku 2021”.
„Premierą nowego Opla Astry Electric w Brukseli otwieramy nowy rozdział naszej elektryfikacyjnej ofensywy” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel. „Pierwsza w pełni elektryczna Astra jeszcze bardziej spopularyzuje elektryfikację w ważnej na rynku klasie kompaktowej. Oprócz tego pełna elektryfikacja oferty świadczy o postępach, jakie robimy na naszej drodze do całkowitej elektryfikacji marki. Ponadto coraz więcej klientów korzysta z naszej cyfrowej oferty „sprzedaży online”, teraz dostępnej także w Belgii”.
Kurtyna w górę! W Brukseli Opel prezentuje Astrę Electric, czyli w pełni elektryczną wersję laureatki Złotej Kierownicy 2022. To publiczna premiera samochodu wyposażonego w akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh, który (według WLTP) pozwala na przejechanie do 416 kilometrów z zerową emisją. Jednak nawet po wyczerpaniu się energii kierowcę czeka tylko krótki postój. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do szybkiej przemiennoprądowej domowej stacji ładowania.
Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego, zapewniając imponującą dynamikę przy przyspieszaniu. Nowa Astra Electric rozpędza się do maksymalnie 170 km/h. Wersja pięciodrzwiowa – podobnie jak kombi Astra Sports Tourer Electric, która do oferty dołączy nieco później – oferuje mnóstwo przyjemności z odpowiedzialnej i lokalnie bezemisyjnej jazdy.
Czystą przyjemność z dynamicznej jazdy gwarantuje także skrót GSe, który teraz należy odczytywać jako „Grand Sport Electric” – zelektryfikowana jazda zapewnia elektryzującą przyjemność. W Brukseli prezentowane są flagowe wersje obu modeli: Opel Astra Sports Tourer GSe i Opel Grandland GSe. Nowości rynkowe wyznaczają nowy standard pod względem integracji podwozia i informacji zwrotnej dla kierowcy. W porównaniu ze „zwykłymi” wersjami usportowione GSe są jeszcze zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują natychmiastowo i bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu.
Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP: 1,2-1,1 l/100 km; emisja CO2 26-25 g/km; wartości wstępne) nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe oferują czyste emocje za kierownicą. Grandland GSe jest jeszcze ambitniejszy pod względem osiągów. Moc turbodoładowanej benzynowej jednostki o pojemności 1,6 litra połączono z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP: 1,3 l/100 km, emisja CO2: 31-29 g/km; cykl mieszany, wartości wstępne). Napęd hybrydowy typu plug-in czyni z Grandlanda GSe potężnego i sportowego SUVa, w którym stały elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą przyczepność oraz najlepsze przyspieszenie i elastyczność w swojej klasie od ruszenia z miejsca. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym).
Impetu nie traci też Opel Mokka – pierwszy Opel z nowym obliczem marki Opel Vizor, przejrzystą i śmiałą stylistyką oraz w pełni cyfrowym kokpitem Pure Panel, który w segmencie B‑SUV okazał się absolutnym bestsellerem. Jednocześnie coraz więcej klientów wybiera w pełni elektryczną wersję tego samochodu – w Niemczech ostatnio jest to aż 65 procent nabywców. Nowa Mokka Electric, laureatka Złotej Kierownicy 2021, jest teraz jeszcze bardziej uniwersalna, a w przyszłości będzie dostępna z opcjonalnym większym akumulatorem. Z nowym akumulatorem o pojemności 54 kWh Mokka Electric może przejechać bez lokalnej emisji do 406 kilometrów, a więc o 20 procent więcej w porównaniu z dotychczasowym zasięgiem 338 kilometrów według WLTP. Mokka Electric jest więc przykładem na maksymalnie udane połączenie emocji i funkcjonalności.
Jeżeli chodzi o przyjemność z w pełni elektrycznej jazdy, nie można oczywiście zapominać o bestsellerowym Oplu Corsie‑e. Zapoczątkował on elektryczną ofensywę marki w 2019 r. i do dziś jest bardzo popularnym małym samochodem. Zwrotna, praktyczna i lokalnie bezemisyjna – od premiery rynkowej elektryczna Corsa-e zyskała uznanie zarówno branżowej prasy, jak i klientów oraz została nagrodzona Złotą Kierownicą6 w 2020 r.
Targi Motoryzacyjne w Brukseli to dla Opla także okazja do pokazania zalet zelektryfikowanych modeli dostawczych. Już dzisiaj cała trójka lekkich pojazdów użytkowych oferowanych przez markę o bogatych tradycjach jest elektryczna – od kompaktowego Opla Combo‑e poprzez uniwersalnego „Międzynarodowego Vana Roku 2021” Vivaro‑e po największego w tej gamie Movano‑e. W pełni elektryczne wersje to preferowany wybór wszystkich komercyjnych użytkowników, którzy podobnie jak Opel chcą promować „zieloną innowacyjność” w swoich flotach, ale bez uszczerbku dla osiągów ładowności czy funkcjonalności. Wręcz przeciwnie: pod względem tej ostatniej cechy Combo‑e, Vivaro‑e czy Movano‑e tylko zyskują, ponieważ jako pojazdy lokalnie bezemisyjne mogą bez ograniczeń poruszać się po ścisłym centrum miasta, na „ostatniej mili” trasy dostaw. Ulokowanie akumulatorów w podwoziu obniża środek ciężkości pojazdów, co przekłada się na poprawę właściwości jezdnych. Jednocześnie obecność akumulatorów nie spowodowała zmniejszenia przestrzeni ładunkowej.
Goście zelektryzowani ofertą Opla w Brukseli będą mogli zamówić wybrane modele bezpośrednio na stoisku, gdzie producent z Rüsselsheim urządził „punkt mobilności” z dostępem do kanału sprzedaży online. Klienci Opla mogą tam skonfigurować pojazd, obejrzeć go cyfrowo, a jeżeli się zdecydują – zamówić z dostawą do domu, teraz także w Belgii.
Źródło: Opel
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…