Dzięki możliwości funkcjonowania jako przenośne źródło energii w dowolnym miejscu na świecie, Hyundai zasilał farmę reniferów Tromsø Arctic Reindeer przez trzy dni i dostarczał energię do zasilania niewielkiego budynku, podczas przytulnej kolacji – wykorzystując do tego jedynie funkcję V2L modelu IONIQ 5.
Północna Norwegia, w obrębie koła podbiegunowego, była idealnym miejscem do przetestowania możliwości technologii V2L firmy Hyundai. Biorąc pod uwagę wyzwania, w tym ograniczony dostęp do niezawodnego i czystego źródła energii oraz niekorzystne warunki pogodowe, farma położona w tak odległym miejscu mogłaby znacznie skorzystać na alternatywnym rozwiązaniu energetycznym.
V2L daje mieszkańcom odległych obszarów możliwość zasilania i ładowania urządzeń elektrycznych bez generowania emisji spalin. Dodatkowo, zimą w północnej Norwegii średnie temperatury spadają poniżej zera. Zimny klimat nie ma jednak wpływu na zmniejszenie rezerwy ładunku elektrycznego dostępnej w technologii V2L, co dowodzi, że pojazdy elektryczne potrafią znacznie więcej niż tylko dowieźć nas pracy. Nawet w regionach świata, które funkcjonują poza siecią elektryczną, V2L może ułatwić nowoczesny i zelektryfikowany styl życia. Dowodzi to, że lokalizacje poza siecią elektryczną na całym świecie mogą zaspokoić swoje zapotrzebowanie na energię, dzięki temu alternatywnemu rozwiązaniu, które może zastąpić nieodnawialne źródła energii. Hyundai kontynuuje realizację swojej misji pod nazwą „Postęp dla ludzkości”, opracowując technologie, które sprzyjają bardziej zrównoważonemu społeczeństwu.
V2L to nic innego jak dwukierunkowy transfer mocy, w którym to energia zmagazynowana w akumulatorze pojazdu elektrycznego jest przekazywana do urządzenia elektrycznego. Aby oferować tę funkcję, oprogramowanie pojazdu elektrycznego musi obsługiwać wbudowaną przetwornicę, która zamienia prąd stały (DC) z akumulatora na prąd przemienny (AC).
Modele Hyundai oparte na platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform) – stworzonej przez Hyundai Motor Group dla samochodów elektrycznych (BEV) – takie jak IONIQ 5 i IONIQ 6, są standardowo wyposażone w funkcje V2L. Zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem (ICCU) umożliwia przepływ energii elektrycznej w dwóch kierunkach, zarówno do, jak i z akumulatora samochodu.
Elektryczne samochody (BEV) marki Hyundai oparte na E-GMP mogą obsługiwać i ładować inne urządzenia elektryczne (110 / 220 V), będąc jak power bank na czterech kołach. Na przykład, dzięki V2L w IONIQ 5 znajdziemy gniazdko 220 V, umieszczone pod tylnymi siedzeniami. Dodatkowe zewnętrzne gniazdo ładowania, które wymaga specjalnego adaptera Hyundai Mobis, może dostarczyć nawet do 3,6 kW mocy. Na przykład IONIQ 5 może zasilać farmę reniferów przez 1 dzień*.
___
* Obliczenia oparte na szacunkowym dziennym zużyciu 32,5 kWh przez farmę reniferów Arctic Reindeer, która jest zasilana energią elektryczną przez 13 godzin dziennie. Rzeczywisty proces zasilania odległej lokalizacji energią z pojazdu elektrycznego, dzięki V2L, zależy od zastosowanych rozwiązań technicznych, warunków lokalizacyjnych i profilu zużycia energii.
Źródło: Hyundai
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…