Pojemność 54 kWh zapewni kierowcom Mokki Electric zasięg do 406 zamiast dotychczasowych 338 kilometrów, czyli aż o 20 procent więcej. Jednocześnie zużycie energii w czasie lokalnie bezemisyjnej jazdy zmniejsza się do 15,2 kWh/100 km (WLTP3). Mokka Electric jest więc bardzo oszczędna, ale 115 kW/156 KM mocy i 260 Nm momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik elektryczny, stosowany również w nowym Oplu Astra Electric, zapewniają czystą przyjemność z jazdy.
„Electric” zamiast dotychczasowego „e”. Nowy przydomek ma podkreślić, że Opel Mokka oferuje jeszcze więcej elektrycznych wrażeń za kierownicą. To samochód elektryczny, który nie ma konkurencji w swoim segmencie. Od czasu premiery rynkowej nasz niezwykły kompaktowy SUV imponuje odważną i czystą stylistyką, indywidualnym charakterem i funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu. Mokka Electric z nowym elektrycznym napędem i większym akumulatorem jest teraz jeszcze mocniejsza, oszczędniejsza i po prostu lepsza. Na tym właśnie polega podejście Opla do dobrze przemyślanej „zielonej innowacyjności” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Mokka jest przykładem podejścia firmy Opel do innowacyjnej, przyszłościowej i wzbudzającej emocje motoryzacji. Stylowy SUV to nie tylko pierwszy Opel z nowym obliczem marki Opel Vizor, ale także pierwszy model, w którym zastosowano w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel. Jest to wreszcie pierwszy Opel od samego początku oferowany zarówno z napędem w pełni elektrycznym, jak i z wyjątkowo oszczędnymi silnikami spalinowymi. Klienci mający tak szeroki wybór najczęściej decydują się właśnie na elektryczność. W listopadzie aż 65 procent nabywców Mokki w Niemczech wybierało lokalnie bezemisyjną wersję z napędem w pełni elektrycznym, która teraz oferuje jeszcze lepsze osiągi.
Zasięg wzrósł do 406 kilometrów (według WLTP) – a więc o 20 procent w porównaniu z dotychczasowym – co pozwala nie tylko na codzienne użytkowanie samochodu w mieście, ale także na swobodne pokonywanie dalszych tras. Energia jest przechowywana w nowym akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Inżynierowie poświęcili wiele uwagi efektywności konstrukcji i uzyskali wzorcowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach akumulatora.
Podobnie jak we wszystkich elektrycznych modelach Opla, również w Mokce Electric akumulator o pojemności 54 kWh został praktycznie ulokowany w podwoziu. Dzięki temu nie zabiera miejsca w przedziale pasażerskim ani bagażowym oraz obniża środek ciężkości Mokki Electric, która doskonale trzyma się drogi, zachęcając do dynamicznej, ale wciąż bezpiecznej jazdy. Moc 115 kW/156 KW i maksymalny moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili uruchomienia silnika zapewniają zrywność i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 10 sekund. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 150 km/h.
W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Mokki Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport. W trybie Eco elektryczny SUV jest maksymalnie efektywny energetycznie, z korzyścią dla zasięgu. Dzięki najnowocześniejszemu systemowi hamowania rekuperacyjnego Mokka Electric może odzyskiwać energię w czasie zmniejszania prędkości lub hamowania. Silnik elektryczny zamienia wtedy pęd na elektryczność. Po włączeniu funkcji „B” intensywność rekuperacji i moment hamowania jeszcze się zwiększają. Ładowanie akumulatora 54 kWh do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Mokka Electric jest standardowo wyposażona w funkcję szybkiego ładowania. Oprócz ładowania prądem stałym użytkownik może korzystać także z trójfazowego gniazda prądu przemiennego. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW może pobierać prąd ze specjalnej naściennej stacji ładowania lub nawet ze zwykłego domowego gniazdka.
Efektywność i komfort to w Mokce Electric oczywistość. Liczne systemy ogrzewania i rozwiązania techniczne, takie jak standardowa pompa ciepła czy praktyczna aplikacja myOpel służąca do zdalnego programowania klimatyzacji na postoju, zapewniają przytulny klimat we wnętrzu od samego początku jazdy, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza w chłodniejszej porze roku.
Mocniejsza Mokka Electric z większym zasięgiem jest kolejnym przykładem konsekwentnej realizacji elektrycznej ofensywy Opla. Obecnie marka oferuje już 12 zelektryfikowanych modeli, w tym całą gamę lekkich pojazdów użytkowych. Do 2024 r. każdy model producenta będzie dostępny w takiej wersji. Od 2028 r. Opel w Europie będzie marką wyłącznie elektryczną.
Źródło: Opel
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…