Premierą roku dla Forda w Polsce był debiut całkowicie elektrycznego E-Transita, który zanim trafił do sprzedaży już odniósł pierwsze sukcesy. Niezwykle konkurencyjna technologicznie i cenowo oferta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, a pierwsza pula pojazdów przeznaczonych dla Polski rozeszła się w mgnieniu oka. Model otrzymał także m.in. tytuł Użytkowego Samochodu Roku w plebiscycie Wirtualnej Polski. Jednocześnie Ford pokazał w mijającym roku kolejny elektryczny model dostawczy – E-Transita Customa, który trafi nad Wisłę w przyszłym roku.
Rynkowym sukcesem okazał się zupełnie nowy Ford Tourneo Connect, który jest idealnym samochodem zarówno dla rodziny, jak i dla przedsiębiorców prowadzących niewielkie biznesy – i to jednocześnie. Okazało się, że funkcjonalność modelu doceniają klienci, którzy przesiadają się do niego np. z wycofanego Forda Mondeo czy EcoSporta. Do tego zaprezentowano świetnie odebraną nową generację Forda Focusa czy spalinowego Transita po modernizacjach, które czynią go jeszcze lepszym kompanem ciężkiej pracy.
W Polsce pojawiły się także wersje specjalne już znanych i cenionych modeli, które zostały świetnie odebrane przez klientów. Największe wrażenie zrobił Mustang Mach-E z pakietem Frost White, ale swoich fanów miały także Puma ST-Line X Gold czy Mustang California Special.
Ford zrewitalizował także swój program sprzedaży samochodów używanych pod szyldem Ford Używane. Po zmianach postawiono jeszcze większy nacisk a jakość oferowanych pojazdów oraz najwyższy poziom obsługi – aspekty tak obecnie istotne w dobie rosnącej popularności używanych pojazdów. Ford sprzedaje samochody, które mają maksymalnie osiem lat i 150 tysięcy kilometrów przebiegu. Wszystkie zostały starannie wyselekcjonowane i sprawdzone przez specjalistów, co potwierdza Certyfikat Jakości.
Po raz kolejny odbyło się także bezpłatne szkolenie Ford Driving Skills for Life dla młodych kierowców. Tym razem wzięło w nim udział 240 uczestników, co łącznie z poprzednimi edycjami oznacza już ponad 3 700 przeszkolonych kierowców.
Do tego dochodzi ciągła poprawa obsługi około sprzedażowej – nie tylko dla klientów biznesowych. Ford nieustannie wprowadza nowe programy lub udoskonala te dotychczas funkcjonujące. Działania te mają jeden cel – podniesienie poziomu świadczonych usług, zwiększenie satysfakcji użytkowników, a także uproszczenie procesu kontaktu klienta z obsługą serwisową, jak np. w programie Ford Komfortowa Ochrona. Marka stale opracowuje atrakcyjne oferty finansowania, pozwalające dopasować je do specyfiki danej osoby czy firmy. W ofercie znajduje się więc nie tylko pełen pakiet usług (np. w Ford Wynajem), ale także te mniej złożone, a jednocześnie tańsze pakiety dla mniej wymagających klientów (np. Ford Leasing Opcje).
Aby jeszcze lepiej obsługiwać swoich klientów, Ford wyodrębnił trzy globalne specjalne jednostki biznesowe. Ford BlueTM zajmuje się samochodami spalinowymi i hybrydowymi, Ford Model eTM zdobywającymi coraz większą popularność samochodami elektrycznymi, a Ford ProTM pojazdami dostawczymi i rosnącą ofertą związanych z nimi usług.
Marka świetnie poradziła sobie w trudnych czasach niedoborów w zaopatrzeniu, które pokazały też, jaką lojalnością cieszy się Ford. Zarówno globalnie, jak i lokalnie w Polsce, producent notuje stabilny popyt na swoje modele. Ford podpisał także porozumienia ze strategicznymi dostawcami, aby zabezpieczyć dostawy stali o niskim śladzie węglowym do produkcji przyszłych pojazdów. To jeden z wielu kroków podejmowanych, aby obniżyć emisję CO2 w łańcuchu dostaw.
Do 2026 roku Ford planuje sprzedawać globalnie 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie, a Polska ma mieć w tym swój udział. O potencjale naszego rynku świadczą fakty z ostatnich miesięcy. Mustang Mach-E jest wiceliderem segmentu elektrycznych samochodów osobowych, a E-Transit odnotował znakomity debiut nad Wisłą. Świadczą o tym chociażby kontrakty z rynkowymi liderami, takimi jak GLS, InPost czy DHL Express.
Warto wspomnieć, że od 2030 r. gama samochodów osobowych Forda w Europie będzie składać się wyłącznie z tych napędzanych energią elektryczną, a pięć lat później firma będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla zarówno w obszarze produkcji, łańcucha dostaw, jak i logistyki.
Już teraz Ford Polska ma opracowany harmonogram przyszłorocznych premier, które z pewnością zainteresują klientów. Według aktualnych planów, w drugiej połowie 2023 roku w Polsce zadebiutuje nowa generacja Transita Customa (czerwiec 2023), Tourneo Customa (pod koniec 2023) i Forda Mustanga (okolice października 2023). W 2023 roku pojawią się także nowe wersje bestsellerowego pick-upa – Forda Rangera. W grudniu przyszłego roku będą miały miejsce dwie premiery: nowego całkowicie elektrycznego E-Transita Customa oraz kultowego, niezwykle wyczekiwanego w Europie Forda Bronco.
– Tempo transformacji Forda jest naprawdę imponujące. Wprowadzamy na rynek coraz lepsze, innowacyjne i skomunikowane pojazdy, które podbijają serca klientów. Nie inaczej będzie w przyszłym roku, kiedy szykujemy serię lokalnych premier z kultowym Bronco i całkowicie elektrycznym E-Transitem Customem na czele. Rozwijamy także szereg nowoczesnych usług, które połączone z oprogramowaniem i funkcjami Ford Pass będą wspierać użytkowników naszych samochodów – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…