Categories: Wiadomości

Holding 1 zakupił sieć dealerstw marek Renault i Dacia w Warszawie

Polska grupa kapitałowa Holding 1 SA sp.k. sfinalizowała transakcją zakupu Renault Retail Group Warszawa sp. z o.o. W wyniku transakcji Holding 1 wzbogacił swoje motoryzacyjne portfolio o sieć dealerstw marek Renault i Dacia w Warszawie. Nowym podmiotem Holding będzie zarządzał za pośrednictwem spółki-córki – Grupy PGD – jednego z liderów polskiego rynku dealerskiego.

Renault Retail Group Warszawa prowadzi cztery salony marek Renault i Dacia, których łączna sprzedaż w roku 2021 wyniosła 5 269 samochodów. Ten volumen sprzedaży każe uznać transakcję za największą w historii polskiego rynku dealerskiego*.

To oczywiście także największa inwestycja w branżę dealerską Holdingu 1. Jej charakter jest odmienny od lwiej większości dotychczasowych, ponieważ spośród kilkudziesięciu dealerstw należących do Holdingu tylko cztery zostały odkupione od innych podmiotów. – Inwestycja wprost i dobitnie dowodzi naszej wiary w potencjał wzrostowy polskiego rynku motoryzacyjnego. Ponieważ jednocześnie salony i serwisy RRG reprezentują najwyższe standardy marek i cieszą się bardzo dobrymi opiniami klientów, jesteśmy przekonani, że zakup przyniesie dorodne owoce – mówi Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1. Potwierdzeniem najwyższej jakości obsługi w kupowanych dealerstwach jest między innymi siedmiokrotne zdobycie przez RRG Warszawa tytułu Europe Dealer of the Year.

Wymiana podpisanych dokumentów – od lewej: prezes Holdingu 1 – Adam Pietkiewicz i Jacek
Drogosz oraz Piotr Turek, dyrektor finansowy Renault Retail Group

Zgody na zakup musiał udzielić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, co też uczynił decyzją z 13 października 2022 roku. Sprzedaż polskiego oddziału przez Renault Retail Group jest częścią strategicznego planu Grupy Renault „Renaulution”. RRG, sieć dystrybucji należąca do producenta, musi na nowo zdefiniować swój model biznesowy, dostosowując go do zmian rynkowych i zachowań konsumenckich.

Proces zmiany właścicielskiej,  a co za tym idzie sprzedaży 100% udziałów Renault Retail Group Warszawa i oddanie działalności dealerskiej w ręce prywatnego przedsiębiorcy jest elementem zmiany modelu biznesowego RRG w Europie. Grupa PGD spełniła wszystkie nasze kryteria związane z jasną i ambitną wizją rozwoju biznesu samochodowego, zapewnienia najwyższej jakości obsługi klienta oraz partnera gotowego do stawiania czoła nowym wyzwaniom branży samochodowej. Jestem przekonany, że wszystkie powyższe atuty przełożą się na pełną satysfakcję i zadowolenie klientów marki Renault oraz Dacii, a nasza współpraca przyniesie obopólne korzyści w obszarze handlowym – powiedział Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.



II Zlot SurRonów – jednośladowa elektromobilność pod Twierdzą Modlin

RRG Warszawa ma mocną pozycję także na rynku samochodów używanych. Oddział przy Alejach Jerozolimskich jest nie tylko jednym z największych i najnowocześniejszych punktów ReNew w Polsce, ale też prowadzi sprzedaż samochodów używanych w odrębnym salonie, w standardzie sprzedaży aut nowych. Poza salonami sprzedaży w skład RRG Warszawa wchodzi także pięć autoryzowanych serwisów Renault i Dacii oraz cztery zakłady blacharsko-lakiernicze. Zarząd Holdingu 1 jest przekonany, że dzięki wzbogaceniu ogromnego potencjału kupowanych dealerstw o rozwiązania i doświadczenia Grupy PGD, oddziały w nowej strukturze właścicielskiej będą jeszcze lepiej odpowiadały na zmieniające się oczekiwania klientów. Jednocześnie liczy na wykorzystanie dobrych praktyki rozwiązań RRG Warszawa w całej swojej działalności.

– Naszą szczególną uwagę już wzbudził  dopracowany proces proaktywnych działań doradców serwisów w zakresie bezpieczeństwa – przyznaje Adam Pietkiewicz. Działanie te obejmują na przykład informowanie klienta, że oto najprawdopodobniej nadszedł czas wymiany klocków hamulcowych.

Zmianie właścicielskiej będzie towarzyszyć zmiana nazw handlowych dealerstw. Obowiązywać będą zasady nazewnictwa przyjęte przez Grupę PGD z początkiem roku. Skrót RRG zastąpi skrót PGD, zatem na elewacjach dealerstw pojawią się wkrótce oznakowania w formie: Renault PGD Puławska czy Renault PGD Mory.

Zakup Renault Retail Group Warszawa jest zwieńczeniem tegorocznego procesu inwestycyjnego dealerskiej dywizji Holdingu 1. W pierwszym kwartale kupiła ona dealerstwo Forda we Wrocławiu i także w stolicy Dolnego Śląska uruchomiła dealerstwo Mitsubishi, a w Krakowie i Warszawie uruchomiła CUPRA Studio. Wkrótce też zainauguruje działalność dealerstw Opla i DS Automobiles w Warszawie. Rok zakończy zatem z portfolio bogatszym nie tylko o marki Renault i Dacia, ale także DS.

Zsumowanie potencjału sprzedażowego Grupy PGD oraz RRG Warszawa kusi wnioskiem, że firma może ponownie, jak przez wiele lat, zasiąść na pozycji nr 1 polskiego rynku dealerskiego. (Przypomnijmy liczby sprzedanych nowych samochodów w roku 2021: RRG Warszawa – 5 269, Grupa PGD – 17 155).

– Zdobycie tytułu lidera, choć miłe i cenne, nigdy nie było dla nas celem samym w sobie. Najważniejsza jest efektywność przedsięwzięcia, a tę długofalowo osiąga się nie rankingami sprzedaży, a budowaniem zaufania klientów – zdradza biznesową filozofię obowiązującą w Holdingu 1 od ponad trzydziestu lat Adam Pietkiewicz.

Przy okazji zauważa, że Holding 1 ponownie wzbogaca się o srebra rodowe marek. – Wejście firmy na rynek warszawski w roku 2000 wiązało się z zakupem najstarszego dealera Forda w Polsce, jakim jest OMC Motors. Natomiast przy Alejach Jerozolimskich 156 dealerską historię Renault w Polsce zaczął pisać pan Janusz Kiljańczyk – przypomina prezes Pietkiewicz.

* Dotychczas za największą uznawana była transakcja z 2011 roku, kiedy to Porsche Holding Salzburg kupił spółkę KPI Retail (kontrolowaną przez Kulczyk Tradex). Łączna sprzedaż salonów KPI Retail w roku 2011 wyniosła 4526 samochodów.

Holding 1 to polska grupa kapitałowa legitymująca się ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w branży dealerskiej, w której działa za pośrednictwem spółki-córki – Grupy PGD. Grupa PGD to jeden z liderów polskiego rynku dealerskiego. Jako jedyny dealer w Polsce może poszczycić się sprzedażą przekraczającą ćwierć miliona nowych samochodów. Grupa PGD posiadała dotąd prawie czterdzieści autoryzacji szesnastu marek. Dwanaście z autoryzacji obejmuje marki należące do Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi . Z Grupą Renault firma związana jest przez siostrzaną spółkę Euromotor, która w Bańskiej Bystrzycy (Słowacja), prowadzi dealerstwa marek Renault oraz Dacia.

Źródło: Holding



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

18 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

19 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago