Categories: Klasyki

SEMA Las Vegas – Toyota Land Cruiser – ekstremalnie modyfikowane pojazdy z Australii

Od lat na targach samochodów SEMA w Las Vegas Toyota prezentuje ekstremalnie modyfikowane pojazdy. Trzy wyprawowe Land Cruisery przygotowane przez tunerów z Australii pokazały, jak wygląda off-road i overlanding na australijskich bezdrożach.

Na stoisku Toyoty podczas SEMA 2022 stanęły trzy wyjątkowe Land Cruisery. Dwa z nich to aktualnie dostępne na niektórych rynkach konstrukcje serii J7, zaś trzeci to prawdziwy klasyk, czyli przedstawiciel kultowej serii J4. Wszystkie trzy gotowe na australijską przygodę.

The LC79 Supertourer z przyczepą

LC79 Supertourer to samochód wyprawowy w pełni przygotowany do podróży off-the-grid, czyli z dala od cywilizacji i źródeł prądu. Ekipa tunerów zaczęła od wydłużenia podwozia modelu LC 70 Series GLX o 11,8 cali, aby przystosować je do montażu zabudowy Supertourer. Potem przyszedł czas na modyfikacje silnika i zawieszenia oraz terenowe koła i opony, dostosowane do zmiennych warunków drogowych i off-roadowych. Zamontowano także dodatkowy, podwyższony wlot powietrza do silnika, tzw. snorkel, dodatkowe światła LED na dachu oraz wyciągarki z przodu i z tyłu pojazdu.

W wyposażeniu dającym komfort w czasie długich podróży znalazł się system przechowywania bagaży, kuchenka, wysuwana lodówka, bagażnik dachowy z zamontowanym na nim namiotem, rozkładane zadaszenie, kompresor powietrza, zbiornik na wodę oraz systemy nawigacji i komunikacji.

 

Dla tych, którzy lubią w podróży więcej wygód, w opcji jest przyczepa Patriots Campers X3 Trailer z ogrzewanym namiotem. W jej wyposażeniu są też wewnętrzne i zewnętrzne schowki na bagaże, duża zewnętrzna kuchnia, 75-litrowa wysuwana lodówko-zamrażarka, 130-litrowy podwójny zbiornik na wodę dostarczający gorącą wodę kranu na zlewie, a do tego konwerter, bateria żelowa i panel fotowoltaiczny.



LC79 6×6 Megatourer – wielki samochód na wielką przygodę

LC79 6×6 Megatourer to rasowa off-roadowa maszyna do podróży bez ograniczeń. W tym przypadku przebudowano podwozie, dodając trzecią oś i dodatkowe dwa koła. Samochód otrzymał zawieszenie pneumatyczne Airbag Man i amortyzatory TJM® z regulacją wysokości i siły tłumienia. W efekcie prześwit auta zwiększył się o 8 cali. Kolejny krok to hamulce WP Pro Brakes z 14,2-calowymi tarczami i sześciotłoczkowymi zaciskami oraz 18-calowe koła ROH i opony błotne 37 cali marki Mickey Thompson.

Toyota Land Cruiser z 70-letnią historią

Zmiany zaszły także pod maską. 6-cylindrowy rzędowy silnik Diesla o pojemności 4,2 litra dostał mocniejszą turbosprężarkę i nowy układ dolotowy. Zamontowano także snorkel, a spód pojazdu zabezpieczono specjalnymi osłonami.

W zestawie akcesoriów wyprawowych znalazł się zintegrowany bagażnik dachowy Pioneer, podwójna listwa LED X-Ray Vision, mocowania zapasowych opon, wyciągarki TJM z przodu i z tyłu, dwa 240-litrowe zbiorniki paliwa Brown Davis, 70-litrowy zbiornik wody, mini baldachim i 60-litrowa lodówka. Za tylnym siedzeniem zamontowano system zasilania z dwiema bateriami litowo-jonowymi i dwiema AGM, kompresory, panele słoneczne i zestaw oświetlenia X-Ray Vision. LC79 6×6 Megatourer ma wszystko co potrzebne na udaną terenową wyprawę – potężne możliwości off-roadowe, sprzęt kampingowy, własne źródła energii oraz zapasy paliwa i wody.

Land Cruiser FJ49 – tuning w stylu retro

Trzecim Land Cruiserem na stoisku był kultowy model FJ45 z 1977 roku, do którego trafiły najlepsze komponenty pochodzące z nowszego modelu Land Cruiser 79, takie jak silnik, skrzynia biegów, klimatyzacja, mechanizmy różnicowe i zawieszenie.

Zmodyfikowany Land Cruiser FJ49, jako kombinacja dwóch generacji, miał zachować wygląd retro, ale zyskać znacznie lepsze właściwości jezdne. Z przodu otrzymał specjalnie opracowane zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, a z tyłu resory piórowe wzięte z LC 79, mocny terenowy mechanizm różnicowy JMACX i układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Za tym poszły modyfikacje nadwozia, takie jak poszerzenia błotników, hak holowniczy, wyciągarka Warn®, światła główne LED i dwie listwy z reflektorami na dachu. Kolejnym krokiem był montaż zewnętrznej klatki bezpieczeństwa oraz systemu elektrycznego Redarc Electronics®. We wnętrzu zachowano styl retro, dodając jedynie nową tapicerkę, konsolę i kierownicę Nardi®. W ten sposób powstał solidny, niezawodny i komfortowy samochód do jazdy w terenie, w którym pod klasycznym wyglądem legendarnego Land Cruisera FJ49 skrywają się aktualne rozwiązania zwiększające możliwości auta.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

12 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

12 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago