Volkswagen koncentruje swoje działania związane z rozwojem autonomicznej i wysoce zautomatyzowanej jazdy. W tym pierwszym obszarze, związanym z mobilnością i transportem jako usługą (MaaS/TaaS) Grupa skonsoliduje swoje partnerstwa.
Volkswagen nie będzie już inwestował w Argo AI. W mobilności indywidualnej spółka Cariad kontynuuje rozwój wysoce zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy wspólnie z firmą Bosch, a w przyszłości w Chinach z Horizon Robotics.
„Jeśli chodzi o opracowanie technologii przyszłości niezwykle ważne są szybkość i koncentracja. Chcemy możliwie szybko zaoferować naszym klientom zaawansowane funkcje przy utrzymaniu wydatków w ryzach” – powiedział Oliver Blume, prezes Grupy Volkswagen.
Rozwój autonomicznej jazdy jest podstawowym elementem strategii NEW AUTO Grupy Volkswagen. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiada za realizację tego rozwoju w ramach koncernu, szczególnie w obszarach mobilności i transportu jako usługi (MaaS/TaaS), natomiast spółka technologiczna Cariad odpowiada za rozwój częściowo i wysoce zautomatyzowanych funkcji jazdy (do poziomu 4) dla marek koncernu, które produkują samochody osobowe. Wraz z partnerami obie firmy kontynuują prace nad rozwojem technologii autonomicznej jazdy.
Marka Volkswagen Samochody Dostawcze poszerza zakres współpracy z partnerami
Volkswagen Samochody Dostawcze rozszerza współpracę w zakresie rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Nazwa nowego partnera zostanie ogłoszona w najbliższym czasie. Prototypowe egzemplarze Volkswagena ID.Buzz, w których są testowane wspólne rozwiązania już jeżdżą po drogach.
Cel marki Volkswagen Samochody Dostawcze dotyczący autonomicznej jazdy pozostaje niezmieniony: w 2025 roku klienci w Hamburgu będą mogli zarezerwować przejazd autonomicznym Volkswagenem ID.Buzz w ramach usług MOIA.
„Jednym z efektów współpracy z nowym partnerem będzie także zacieśniona kooperacja w ramach Grupy w zakresie rozwoju wysoce zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy” – wyjaśnia Christian Senger, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, odpowiedzialny za rozwój rozwiązań związanych z mobilnością i transportem jako usługą oraz jazdy autonomicznej.
Cariad kontynuuje z partnerami prace rozwojowe nad funkcjami jazdy poziomu 3 dla samochodów osobowych
W ramach współpracy z firmą Bosch spółka Cariad będzie kontynuować prace nad rozwojem zautomatyzowanej jazdy na potrzeby indywidualnej mobilności. Celem partnerów jest doprowadzenie do tego, aby częściowo i w dużym stopniu zautomatyzowana jazda była dostępna dla każdego.
Volkswagen ID. – pół miliona egzemplarzy aut z elektrycznej rodziny
Celem jest wyposażenie pojazdów Grupy Volkswagen w funkcje, które od czasu do czasu pozwolą kierowcy zdjąć ręce z kierownicy. Są to zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, tzw. systemy poziomu 2 do miasta, terenów wiejskich i autostrad, w których kierowca jest kompleksowo wspierany przez pojazd, oraz system, w którym pojazd przejmuje wszystkie zadania związane z prowadzeniem pojazdu na autostradzie (poziom 3). Pierwsze funkcje mają zostać wdrożone w 2023 roku.
Volkswagen Arteon R-Line 1.4 TSI eHybrid 6 DSG – luksus i elegancja
Na rynek chiński przeznaczone są rozwiązania, opracowywane wspólnie przez spółkę Cariad i firmę Horizon Robotics. Chiny to jeden z najważniejszych rynków na świecie, notujący największe wzrosty. W obszarze oprzyrządowania Grupa Volkswagen rozpoczęła w Państwie Środka współpracę z firmą Qualcomm, a jej efektem będą zaawansowane układy scalone do zautomatyzowanej jazdy.
Kontynuacja zatrudnienia pracowników przez Argo AI
Grupa Volkswagen pracuje wraz z firmą Argo AI, by zapewnić zatrudnienie pracownikom i dalszy rozwój najbardziej obiecujących projektów w dziedzinie autonomicznej jazdy.
Wszystkie inne elementy współpracy z Fordem pozostają niezmienione.
Źródło: Volkswagen