Projekt, trwający przez cały zimowy semestr obecnego roku akademickiego, ma być wartościowym doświadczeniem uświadamiającym studentom, jak wygląda proces projektowania przemysłowego, od wstępnego konceptu po dostarczenie ostatecznej wersji fizycznego lub cyfrowego produktu. Otwarta formuła zadania ma stworzyć studentom pełną wolność twórczą.
Podczas pracy studenci będą wspierani zarówno przez projektantów marki, jak i wykładowców. W połowie trwania projektu zaplanowany jest przegląd projektów. Będzie zorganizowany na wzór spotkania z klientem, podczas którego omawiany i recenzowany jest postęp prac nad projektowaniem zindywidualizowanego egzemplarza Rolls-Royce’a. To tradycyjny proces odzwierciedlający filozofię marki współpracy i współtworzenia.
Dr hab. Barbara Widłak prof. ASP, Dziekan Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie powiedziała: „Dzięki temu projektowi powstała wspaniała przestrzeń dialogu i wymiany inspiracji dla tych kreatywnych osób, które jeszcze studiują, ich wykładowców oraz tych, którzy otworzyli im drzwi studia projektowego wyjątkowej luksusowej marki. Chciałabym podziękować Rolls-Royce’owi za tę możliwość oraz za impuls dany tym młodym osobom do rozwoju własnego talentu na ścieżce sztuki czy designu.”
Pod koniec trwania projektu, w styczniu 2023 roku, panel ekspertów z ASP oraz Rolls-Royce Motor Cars wyłoni trzech zwycięzców. Kryteria oceny to m.in. oryginalność, dopasowanie do wartości marki Rolls-Royce oraz fizyczne bądź cyfrowe rzemiosło stanowiące część projektu. Na zaproszenie Rolls-Royce Motor Cars Warszawa – jedynego dealera marki Rolls-Royce w Polsce – laureaci zagoszczą w domu marki Rolls-Royce w Goodwood. Będą mieli okazję odwiedzić studio projektowe, spotkać się z zespołem projektantów Bespoke oraz zobaczyć, jak powstają legendarne samochody.
Fryderyk Zyska, projektant i wykładowca ASP, który będzie towarzyszył studentom przez cały czas trwania projektu, powiedział: “Zadanie wymaga zarówno umiejętności technologicznych jak i manualnych: ukończenie prac w zaledwie 3 miesiące jest wyzwaniem, ale wiem, że jest to do osiągnięcia. Pozwoli każdemu lepiej zrozumieć, czego marki będą oczekiwały w przyszłości.”
Felix Kilbertus, Head of Exterior Design, Rolls-Royce Motor Cars oraz członek jury, wyjaśnił: “Każdy egzemplarz Rolls-Royce’a jest unikalnym wyrazem osobowości, wyobraźni i kreatywności właściciela. Tu każdy detal musi być idealny. Kluczyk jest bardzo ważnym elementem: jest bardzo osobistą rzeczą, która będzie towarzyszyła właścicielowi i faktycznym pierwszym punktem styczności z samochodem.”
Podkreślił również: „Z niecierpliwością oczekujemy zarówno na pomysły studentów i na możliwość pokazania adeptom sztuki jak wygląda nasza praca projektowa.”
Źródło: Rolls-Royce / Auto Fus
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…