Dzięki projektowi amerykańskiej spółki Himalaya terenowy Land Rover Series II z lat sześćdziesiątych XX wieku zyskał mocniejsze serce, lepsze własności jezdne i niezawodność.
Amerykańska spółka Himalaya specjalizuje się w modernizacji Land Rovera Defender, ale tych egzemplarzy z początkowego okresu produkcji. To odbudowa z szacunkiem do historii, ale również poprawienie parametrów użytkowych z zastosowaniem najnowszych zdobyczy techniki.
Niebieski Land Rover Series IIA 88 w porównaniu z oryginałem otrzymał m.in. Masywniejsze koła, a pod maską zamontowano sześciocylindrowy widlasty silnik benzynowy LV3 o pojemności skokowej 4.3 l I mocy 303 KM, który współpracuje z sześciostopniowym automatem 6L80E. Jednostka napędowa i przekładnia pochodzą z oferty koncernu General Motors.
Klasyk tygodnia – 50 lat temu zaprezentowano pierwsze Audi 80
Resory piórowe zastąpiły sprężyny z amortyzatorami, które dostarczyła firma Fox. Podwozie skonfigurowano tak, by spełniała swoją rolę podczas jazdy w terenie i po drogach publicznych. Hamulce pochodzą z firmy Wilwood, a 16-calowe obręcze kół w barwie nadwozia otrzymały opony BFGoodrich.
Klasyk tygodnia – Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 V8 z silnikiem Corvette (restmod)
Także wnętrze pojazdu zostało całkowicie odrestaurowane, ale przy poszerzeniu wyposażenia zachowano jego prostotę. Zamontowano system audio Alpine z subwooferem i możliwością korzystania z USB I Bluetooth. Ze względu na charakter otwartego nadwozia siedzenia pokryto skórą, która jest odporna na działania atmosferyczne.
Zgodnie z zasadą, że restmody nie mogą być tanie, to także dotyczy opisywanego Land Rovera. Jego cena wynosi 225 tys. Dolarów amerykańskich. Himalaya nie ujawnia ile takich egzemplarzy zamierza wystawić do sprzedaży.
Źródło: Himalaya