Cała seria supersportu z silnikiem W16 została już wyprzedana. Z 500 zaplanowanych do produkcji egzemplarzy pozostało jeszcze 100 do wyprodukowania.
Egzemplarz z numerem 400 to Bugatti Chiron Super Sport z zielonym nadwoziem i elementami karbonowymi. W 2016 roku podczas premiery tego modelu producent zapowiadał wyprodukowanie tylko 500 egzemplarzy. I wszystko wskazuje na to, iż swoje plany zrealizuje.
Przy produkcji zatrudnionych było 20 pracowników, którzy Chrion Super Sport zmontowali z 1800 różnej wielkości komponentów. Na wszystkich ciążyła duża odpowiedzialność, by luksusowy samochód spełnił oczekiwania przyszłego właściciela.
– Każda część Chirona jest mistrzowskim inżynierskim dziełem, a jego kompletacja wymaga pracy najlepszych specjalistów na świecie. – powiedział Christophe Piochon, prezydent Bugatti. – Proces lakierowania obejmuje aż osiem warstw, które muszą być doprowadzone do maksymalnego połysku.
Bugatti Chiron – 417 km/h na niemieckiej autostradzie, a za kierownicą czeski miliarder
Bugatti Chiron Super Sport napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 8.0 l W16 o mocy 1600 KM, który pozwala na osiąganie przyspieszenia od 0 do 200 km/h w ciągu 5,8 sekundy, a do 300 km/h potrzebuje tylko 12,1 sekundy. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 440 km/h, która jest ograniczona elektronicznie.
Bugatti za 33,15 mln euro – najdroższe auta na świecie
Obecnie Bugatti skupia się na produkcji ostatniej transzy modelu Chiron. Kolejnym modelem będzie plug-in-hybrid, nad którym intensywnie pracuje cały zespół producenta. Jednak w momencie zakończenia produkcji Chirona nie jest planowane zakończenie produkcji silnika W16, który będzie montowany do modelu Mistral.
Źródło: Bugatti