Categories: E-mobility

Nowy Opel Grandland GSe – SUV o wysokich osiągach

Po przetarciu szlaku przez Astrę GSe i Astrę Sports Tourer GSe przyszedł czas na kolejny dynamiczny model nowej, zelektryfikowanej submarki Opla. Jest nim Opel Grandland GSe. Samochód łączy sportowe osiągi z funkcjonalnością i stylem SUV‑a. Oferuje dynamikę, napęd na wszystkie koła oraz solidną dawkę emocji dla kierowcy.

Obecnie modele klasy SUV o wysokich osiągach są spotykane głównie w segmentach premium, ale dzięki firmie Opel taki pojazd zadebiutuje wkrótce w popularnym segmencie C.

„Nowy Opel Grandland GSe jest wyjątkowo dynamiczny, wszechstronny i stylowy. Jesteśmy przekonani, że przyciągnie klientów, którzy oczekują od SUV‑a nie tylko elektryfikacji, ale także sportowych wrażeń za kierownicą” – powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Florian Huettl.

Nowy Grandland GSe jest napędzany przez zespół złożony z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra i dwóch silników elektrycznych – po jednym na każdą oś. System rozwija łączną moc aż do 221 kW/300 KM. Hybrydowy zespół napędowy typu plug-in zapewnia stały elektryczny napęd na wszystkie koła, zoptymalizowaną przyczepność oraz najlepszą w tej klasie zrywność. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest godne samochodu sportowego i zajmuje 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym).

Podobnie jak w przypadku obu wersji Astry GSe dynamiczny charakter Opla Grandlanda GSe i przyjemność z jazdy to w dużej mierze zasługa specjalnego zestrojenia zawieszenia i układu kierowniczego. Najbardziej usportowiony SUV Opla ma kolumny McPhersona z przodu i oś wielowahaczową z tyłu oraz sztywniejsze sprężyny i amortyzatory z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), czyli zmienną charakterystyką tłumienia pozwalającą pogodzić dobre właściwości jezdne z komfortem. W rezultacie Grandland GSe reaguje błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy, zachowując typową dla Opla stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych.



Opel przywraca submarkę GSe dla dynamicznych modeli

Śmiała i przejrzysta stylistyka Grandlanda z obliczem marki Opel Vizor, wzbogacona została o typowe akcenty stylu GSe: 19‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu nawiązujące do nagradzanego modelu koncepcyjnego Manta GSe, specjalny tylny dyfuzor oraz emblemat GSe na klapie bagażnika. Kolejnym elementem wyróżniającym wersję GSe może być opcjonalna czarna pokrywa silnika. Zaprojektowane przez inżynierów Opla sportowe przednie fotele mają tapicerkę z alcantary i atest AGR. Ich ergonomiczna konstrukcja pozwala kierowcy Grandlanda GSe i siedzącemu obok pasażerowi czerpać przyjemność z jazdy przy zapewnionym dodatkowym komforcie i podparciu dla kręgosłupa.

Źródło: Opel



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

15 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

15 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago