Dacia stawia na funkcjonalność i cenową konkurencyjność. Dobrym tego przykładem jest Jogger, który w szybkim tempie zdobywa uznanie użytkowników. Projektantom udało się połączyć cechy typowego kombi z SUV-em, a przy tym zachować jego budżetowy charakter.
Dacia Jogger jest zbudowana na nowoczesnej platformie CMF-B, która jest uzupełniona o specyficzny tylny moduł, umożliwiający jej wydłużenie do 4,55 m (najdłuższy model rumuńskiej marki), by uzyskać wygodę i wszechstronność właściwą dla pojazdów z segmentu C. Posiada wzmocnioną konstrukcję nadwozia, sześć poduszek powietrznych i przydatne systemy wspomagania prowadzenia. Dostępna jest w wersji 5- i 7-osobowej. Ten zaprojektowany na wzór „szwajcarskiego scyzoryka” samochód oferuje ponad 60 wariantów aranżacji wnętrza!
Pojemność bagażnika w konfiguracji 5-miejscowej wynosi 708 litrów VDA (do krawędzi oparcia). W konfiguracji 7-miejscowej pojemność wynosi 160 litrów VDA lub 565 litrów VDA po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń.Dzięki nisko umieszczonemu progowi załadunku (661 mm) i długiej podłodze bagażnika (ponad 1100 mm w wersji 5-miejscowej) rodziny mają możliwość przewiezienia wózka lub rowerka dziecięcego w poziomym położeniu bez konieczności ich demontażu. Po wyjęciu trzeciego rzędu siedzeń będą też mogły przewieźć swój sprzęt turystyczny, narzędzia do majsterkowania czy zwierzęta domowe.
Dodatkowo Jogger może holować przyczepę bez hamulców o masie 625 kg lub przyczepę z hamulcami o masie do 1200 kg. Utrzymanie porządku w bagażniku i zabezpieczenie przewożonych bagaży zapewniają elastyczne pasy mocujące i cztery uchwyty. Dacia Jogger jest wyposażona w trzy zaczepy: dwa w bagażniku i jeden z przodu, po stronie pasażera, idealnie nadające się do zawieszenia np. torby. Może mieć również nawet trzy gniazda 12 V, w tym jedno w bagażniku.
Dacia Jogger TCe 100 LPG – dwupaliwowy silnik
Dacia jest jedynym producentem oferującym kompletną gamę samochodów wyposażonych w dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG). Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. Długość okresu gwarancyjnego, częstotliwość i koszty przeglądów, a także pojemność bagażnika są identyczne jak w przypadku wersji benzynowej (zbiornik LPG jest umieszczony we wnęce na koło zapasowe).
W przypadku silnika TCe 100 LPG zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od 7,4 l/100 km. W trybie zasilania gazem Dacia Jogger emituje średnio o 10% CO mniej w porównaniu ze swoimi benzynowymi odpowiednikami. Ponadto pozwala osiągnąć przy pełnym zatankowaniu zasięg ponad 1000 km dzięki dwóm zbiornikom: 40-litrowemu zbiornikowi LPG i 50-litrowemu zbiornikowi benzyny.
Trzycylindrowa doładowana jednostka napędowa wymaga przyzwyczajenie, zwłaszcza dla kierowców korzystających wcześniej ze znacznie ciszej pracujących silników spalinowych. Sprawdzi się nie tylko w ruchu miejskim, gdzie wymagana jest dynamiczna reakcja, ale także podczas dłuższych wypraw.
Wystarczy kilka kilometrów, żeby przekonać się o stabilności samochodu, który dobrze trzyma się drogi i zapewnia poczucie bezpieczeństwa za kierownicą. Duży rozstaw osi 2,90 m i szeroki rozstaw kół przednich i tylnych zapewnia doskonałą stabilność na drodze. Zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy ułatwia prowadzenie na różnego rodzaju nawierzchniach i przy każdej prędkości.
Dacia Jogger TCe 100 LPG – podsumowanie
Z całą pewnością jest to interesujący model dla rodziny. Sprawdzi się w wyprawach turystycznych, gdy niezbędna jest znaczna przestrzeń bagażowa. Użytkownicy docenią też ekonomiczną eksploatację. Fabryczna instalacja LPG pozwoli zaoszczędzić na galopujących kosztach paliwa. To także wydłużenie do ok. 1000 km zasięgu na jednym tankowaniu, gdy korzystamy z zasilania benzyną i LPG. Chociaż Dacia z natury jest autem budżetowym, to obecnie w wyposażeniu znajdujemy wszelkie niezbędne elementy jak m.in. klimatyzację, nawigację satelitarną, praktyczny uchwyt na telefon oraz systemy zwiększające bezpieczeństwo – monitorowania martwego pola, nagłego hamowania, wspomagania parkowania i wspomagania ruszania pod górę.
Dacia Jogger TCe 100 LPG – podstawowe dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 993 cm³, R3, ECO-G 100 |
Moc | Tryb LPG: 100 KM przy 4600-5000 obr./min Tryb benzynowy: 91 KM przy 4800-5000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | Tryb LPG: 170 Nm przy 2000-3500 obr./min Tryb benzynowy: 160 Nm przy 2100-3750 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 6-biegowa manualna, napęd na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,5 s |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg. producenta | benzyna: 6,0-6,1 l/100 km LPG: 7,6-7,8 |
Długość | 4547 mm |
Szerokość | 1784 mm |
Wysokość | 1691 mm |
Rozstaw osi | 2898 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 50 l / 40 LPG |
Pojemność bagażnika (wersja 5-osobowa) | 607 / 1819 l |
Masa własna | 1223 kg |
Cena wersji Essential 5-osobowa | 74 300 zł |