„Jesteśmy zachwyceni tymi znakomitymi wynikami, ponieważ dowodzą one, że nasza koncepcja wsparcia i bezpieczeństwa, dopasowana do rzeczywistych scenariuszy wypadków, w zakresie standaryzowanych ocen jest tak samo skuteczna” – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG i dyrektor ds. technicznych, odpowiedzialny za rozwój i zakupy. „Jednocześnie doskonały wynik EQE w testach Euro NCAP potwierdza, że ochrona przed skutkami wypadków nie jest w Mercedes-Benz kwestią koncepcji napędu”.
Zasady koncepcji zintegrowanego bezpieczeństwa, w szczególności bezpieczeństwa biernego, obowiązują w firmie niezależnie od platformy. Podobnie jak wszystkie inne modele Mercedes-Benz, EQE otrzymał zatem sztywną kabinę pasażerską, specjalne strefy deformacji oraz najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Ponadto Mercedes-Benz opracował wielostopniową koncepcję ochronną w zakresie architektury wysokiego napięcia. Zapewnia ona wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy, a także w trakcie i po wypadku.
Jeśli chodzi o specjalną ocenę za systemy wspomagające, Euro NCAP bazuje na najbardziej kompleksowej wersji wyposażenia w tym zakresie – w przypadku EQE uwzględniono więc opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus. Obejmuje on aktywny tempomat (Aktywnego asystenta kontroli odległości) DISTRONIC, Aktywnego asystenta ograniczeń prędkości, Aktywnego asystenta jazdy w korku, Aktywnego asystenta układu kierowniczego, Aktywnego asystenta zmiany pasa ruchu, Aktywnego asystenta awaryjnego zatrzymania, Aktywnego asystenta hamowania, Aktywnego asystenta omijania przeszkody, Aktywnego asystenta pasa ruchu, Aktywnego asystenta martwego pola, jak również PRE-SAFE® PLUS oraz PRE-SAFE® Impulse Side.
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme, z ang. europejski program oceny nowych samochodów) to organizacja złożona z europejskich ministerstw transportu, automobilklubów i stowarzyszeń ubezpieczeniowych. Przeprowadza ona testy zderzeniowe oraz wydaje inne oceny z zakresu bezpieczeństwa. W celu dokonania specjalnej oceny systemów asystujących Euro NCAP opracowała specjalne protokoły testów i ocen, podzielone na dwa główne obszary: kompetencji w dziedzinie wspomagania (opartych na równowadze pomiędzy zaangażowaniem kierowcy a wsparciem pojazdu) oraz wsparcia ze strony pojazdu (reagowanie w przypadku usterek systemowych, interwencje w przypadku braku reakcji kierowcy oraz wsparcie w celu uniknięcia kolizji). W pierwszym z nich EQE osiągnął ocenę 85%, a w drugim – 100%. To najwyższe wyniki w historii. Ocena poziomu bezpieczeństwa Euro NCAP bazuje na kategoriach: bezpieczeństwa podróżujących, bezpieczeństwa dzieci, ochrony pieszych oraz systemów wspomagających.
Uwaga: systemy wspomagające i systemy bezpieczeństwa Mercedes-Benz zapewniają wsparcie i nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności. Należy bezwzględnie przestrzegać uwag zawartych w instrukcji obsługi oraz opisanych w niej ograniczeń systemowych.
Źródło: Mercedes-Benz
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…