Categories: Wiadomości

SEAT sprzedał już ponad 1 milion SUV-ów

Arona jest najlepiej sprzedającym się SUV-em SEAT-a na świecie. Marka w ciągu sześciu lat przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy w tym segmencie. Klienci doceniają przede wszystkim wszechstronność Arony, miejski charakter Ateki oraz przestronność i komfort modelu Tarraco.

Dane sprzedażowe pokazują, że trend ten się nasila, w 2021 r. 46% wszystkich samochodów sprzedawanych w Europie stanowiły SUV-y. To o 5 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym.

SUV-y z roku na rok zdobywają coraz większy udział w rynku. W 2021 roku stanowiły 46% rejestracji samochodów w Europie, czyli o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Tendencja ta jest także widoczna wśród klientów SEAT-a. W 2022 firma przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy swoich trzech modeli z gamy SUV-ów: Arony, Ateci i Tarraco. W ubiegłym roku samochody te stanowiły 49% światowej sprzedaży marki.

Praktyczny, miejski i przestronny

Milionowym SUV-em okazał się SEAT Arona, model który od czasu premiery w 2017 roku, stał się najpopularniejszym samochodem marki, osiągając sprzedaż na całym świecie równą 481 585 egzemplarzy. Samochód wyróżnia się funkcjonalnym i praktycznym designem,  dynamicznymi osiągami i bogato wyposażonym w nowe technologie wnętrzem.

Na drugim miejscu w tym segmencie uplasował się SEAT Ateca – pierwszy SUV w historii firmy. Ten kompaktowy samochód osiągnął globalną sprzedaż na poziomie 435 443 egzemplarzy. Eleganckie linie i wyraźnie sportowe zacięcie nadają mu niepowtarzalny charakter, który jest jeszcze mocniej podkreślony w wersji z napędem na wszystkie koła 4Drive. Samochód jest stabilny i wygodny w prowadzeniu, co doskonale odzwierciedla jego miejski charakter.



SEAT S.A. i Volkswagen Group przeznaczą ponad 7 miliardów euro na zelektryfikowanie Hiszpanii

Podium zamyka SEAT Tarraco. SUV został wprowadzony na rynek w 2018 roku i do tej pory osiągnął sprzedaż na poziomie 88 820 egzemplarzy. Był to pierwszy model marki, którego nazwa została wybrana w głosowaniu, w którym wzięło udział ponad 140 000 klientów i miłośników marki. Samochód wyróżnia się przestronnym wnętrzem, ergonomicznymi fotelami dla 7 osób i dużym bagażnikiem o pojemności do nawet 1775 litrów. Dzięki podwyższonej pozycji, Tarraco łączy praktyczność, sportowy charakter i doskonałą precyzję pokonywania zakrętów.

Źródło: SEAT



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

5 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

5 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago