Marka PEUGEOT w 2023 roku z najbogatszą ofertą pojazdów zelektryfikowanych w Europie

W 2023 roku wzrośnie tempo elektryfikacji gamy PEUGEOT – w pierwszej połowie przyszłego roku wszystkie modele marki będą dostępne z jedną lub kilkoma zelektryfikowanymi jednostkami napędowymi.

Dzięki temu PEUGEOT będzie miał najszerszą w Europie e-gamę, w której znajdzie się wiele nowych modeli i technologii. Oferta, która obejmuje elektryczne rowery, pojazdy użytkowe, skutery i samochody osobowe odpowiada na wszystkie potrzeby związane z zelektryfikowaną mobilnością i jest kolejnym krokiem marki w kierunku sprzedaży wyłącznie zeroemisyjnych, w 100% elektrycznych pojazdów w Europie w 2030 roku.

Zaplanowane na początek 2023 roku wprowadzenie na rynek nowych, hybrydowych zespołów napędowych, które będą początkowo dostępne w modelach PEUGEOT 3008 i PEUGEOT 5008, poszerzy ofertę nowych technologii i stanie się uzupełnieniem dla w 100% elektrycznego napędu w modelach E-208 i E-308, napędu wodorowego oraz hybryd plug-in z napędem na dwa i cztery koła.

Dla francuskiej marki rok 2023 będzie stał pod znakiem elektryfikacji – marka rozszerzy swoją gamę o nowe modele i nowe technologie. PEUGEOT będzie pierwszą marką koncernu Stellantis, która wprowadzi na rynek najnowszej generacji jednostki hybrydowe, aby zrealizować swój cel – zapewnić jak największej liczbie klientów dostęp do zelektryfikowanej mobilności.

Peugeot e-308 i e-308 SW – kolejne w 100% elektryczne modele francuskiego producenta

Technologia hybrydowa najnowszej generacji początkowo wykorzystana w SUV-ach PEUGEOT 3008 i PEUGEOT 5008, a dopiero później w innych modelach z gamy, łączy w sobie wydajność z łatwością użytkowania.

Nowy PEUGEOT e-208 W 100% elektryczny – większa przyjemność jazdy, większa efektywność energetyczna i do 400 km zasięgu

Zespół napędowy obejmuje najnowszej generacji silnik benzynowy PureTech o mocy 136 KM połączony z nową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Dzięki akumulatorowi 48 V doładowywanemu podczas jazdy, nowa technologia zapewnia dodatkowy moment przy niskich obrotach oraz zużycie paliwa niższe o 15%. Pozwala również na zeroemisyjną jazdę na odcinku do 1 km przy niskiej prędkości oraz na krótkich dystansach w mieście.

Źródło: PEUGEOT