W październiku 2012 roku marka SEAT oficjalnie dołączyła do Volkswagen Group Polska. W ostatnich 10 latach hiszpański producent osiągnął imponujący sukces biznesowy, wychodząc obronną ręką z kryzysu pierwszej dekady XXI wieku, a także na nowo goszcząc w gronie top 20 marek motoryzacyjnych na świecie.
W tym czasie na polskie drogi wyjechały kolejne generacje SEATA Leona i SEATA Ibizy, a także zupełnie nowe modele z segmentu SUV, takie jak Ateca, Arona oraz Tarraco. Momentem zwrotnym w historii hiszpańskiego producenta było wyodrębnienie ze swoich struktur nowego brandu: marki CUPRA, która do dziś pozostaje najbardziej dynamicznie rosnącą marką motoryzacyjną w Europie.
– Pierwsza okrągła rocznica dołączenia do struktur Volkswagen Group Polska to dobra okazja, aby podsumować to, co udało nam się osiągnąć przez te 10 lat. Dzięki największej ofensywie produktowej w historii hiszpańskiego brandu, SEAT cieszy się obecnie ogromnym powodzeniem. Z kolei sukces jego młodszej siostry – CUPRY, przerósł nasze oczekiwania. Dzisiaj obie marki posiadają bardzo mocne portfolio, które podbija serca miłośników motoryzacji na całym świecie, również nad Wisłą – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektor marek SEAT i CUPRA w Volkswagen Group Polska.
Za sukcesem prowadzonej transformacji w Polsce stały efektywne działania marketingowe, które na nowo zbudowały świadomość marki wśród polskich konsumentów, a także nowoczesna sieć dealerska, która przeszła olbrzymią metamorfozę, zyskując zupełnie nową jakość oraz wysoką rentowność.
– CUPRA i SEAT to marki, które się dopełniają. Każda z nich odgrywa znaczącą rolę w strukturze firmy, posiada własną osobowość i charakter, odpowiadający na potrzeby różnych grup klientów. Ostatnie 10 lat dowodzi, że taka strategia biznesowa się sprawdza – dodaje Jakub Góralczyk, kierownik ds. PR marek SEAT i CUPRA w Polsce.
Źródło: SEAT / CUPRA
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…