Nowa generacja BMW X1 urosła. Obecnie ma długość 4500 mm (+53 mm), szerokość 1845 mm (+24 mm) i wysokość 1642 mm (44 mm), przy rozstawie osi 2692 mm (+22 mm). Większe rozmiary pozwoliły na uzyskanie większej przestrzeni dla pasażerów i bagażnika, który zwiększył się do 540 l (+35 l) i po złożeniu tylnych siedzeń odpowiednio do 1600 l (+50 l). Tylne oparcia są dzielone – 40:20:40, a całe siedzenie można także przesuwać.
Wzorem innych modeli BMW X1 otrzymało 10,25-calowy wirtualny kokpit oraz10,7-calowy centralny wyświetlacz systemu multimedialnego, który korzysta z systemu operacyjnego iDrive OS8.
Nadwozie jest obecnie sztywniejsze, a podwozie zachowuje się bardziej stabilnie podczas pokonywania zakrętów. Konstruktorzy zastosowali nowe amortyzatory i zmodyfikowali zawieszenie. Elektryczna wersja BMW iX1 xDrive30 w podstawowym wyposażeniu otrzymała adaptacyjne zawieszenie M, które w pozostałych wersjach dostępne jest za dopłatą.
W ofercie BMW X1 znajdzie się do wyboru duża gama jednostek napędowych, które współpracują z 7-stopniowa przekładnią automatyczną Steptronic. Do wyboru będzie napęd przednich lub wszystkich czterech kół.
BMW iX1 xDrive30 ma dwa silniki elektryczne, które zapewniają moc 230 kW i maksymalny moment obrotowy 494 Nm. Baterie o pojemności 64,7 kWh zostały zamontowane w podłodze, pełne ich naładowanie zapewnia przejazd na dystansie do 438 kilometrów. Ładowanie w ciągu 10 minut zapewni zasięg do 120 km, a 29 minut wystarczy na doładowanie baterii z 10% do 80%.
BMW X1 | |||||
Silnik | X1 sDrive18i | X1 xDrive23i | X1 sDrive18d | X1 xDrive23d | iX1 xDrive30 |
Pojemność skokowa [cm3] | 1499 | 1998 | 1995 | 1995 | – |
Cylindry/zawory | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | – |
Moc przy obrotach na minutę [kW/min] | 100/4400–6500 | 160/5000–6500 | 110/3750–4000 | 155/4000 | 230 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 230/1500–4000 | 360/1500–4000 | 360/1500–2500 | 400/1500–2750 | 494 |
Przekładnia | 7-stopniowa, automatyczna | 1-stopniowa | |||
Rodzaj napędu | przedni | wszystkie kola | przedni | wszystkie koła | wszystkie koła |
Prędkość maksymalna [km/h] | 208 | 233 | 210 | 225 | – |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 9,2 | 7,1 | 8,9 | 7,4 | 5,6 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 7,0–6,3 | 7,2–6,5 | 5,5–4,9 | 5,3–4,8 | – |
Zbiornik paliwa [l] | 45 | – | |||
Masa pojazdu [kg] | 1575 | 1730 | 1650 | 1765 | 2085 |
Bagażnik [l] | 540–1600 | 500–1545 | 540–1600 | 500–1545 | 490–1495 |
Wymiary długość x szerokość x wysokość [mm] | 4500 x 1845 x 1642 | 4500 x 1845 x 1612 | |||
Rozstaw osi [mm] | 2692 |
Źródło: BMW
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…