Categories: Wiadomości

Toyota globalnym liderem rynku motoryzacyjnego – Corolla i RAV4 najpopularniejszymi samochodami na świecie

Toyota Motor Corporation zamknęła pierwszą połowę 2022 roku jako najpopularniejszy producent samochodów osobowych na świecie, powtarzając swój sukces z roku 2021. Jak podaje portal analityczny Focus2Move.com, od stycznia do czerwca koncern sprzedał 4,77 mln samochodów.

Zapewniło mu to jeszcze większą przewagę nad pozostałymi producentami na podium niż w pierwszej połowie 2021 roku. Udział grupy Toyoty w światowym rynku wyniósł w tym roku 11,9%.

Marka Toyota utrzymuje pozycję lidera globalnej sprzedaży samochodów osobowych od ponad dekady. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku na drogi wyjechało 4,25 mln aut ze znaczkiem Toyoty, co przełożyło się na 10,7-procentowy udział w rynku.

Kierowcy najczęściej wybierają Corollę i RAV4

Toyota Corolla już tradycyjnie zakończyła półrocze jako najczęściej kupowany samochód na świecie ze sprzedażą 553 000 egzemplarzy. Na drugim miejscu figuruje RAV4 z wynikiem 459 000 aut. Łączna sprzedaż tylko tych dwóch modeli przekracza milion samochodów. Obie Toyoty powtórzyły swój sukces z całego 2021 roku, kiedy również zajęły dwa pierwsze miejsca.

Toyota RAV4 2023 – udoskonalone multimedia, systemy bezpieczeństwa i łączności

W pierwszej dziesiątce samochodów, które od stycznia do czerwca tego roku najczęściej opuszczały salony, znalazły się jeszcze dwa modele Toyoty. Camry zajęła piąte miejsce z wynikiem 328 000 egzemplarzy, zaś na dziesiątej pozycje znalazł się Hilux po awansie o 3 pozycje. Jego sprzedaż zamknęła się w liczbie 296 000 aut.



Toyota Yaris na szczycie segmentu B

Toyota Yaris powtórzyła sukces z 2021 roku i zajęła pierwsze miejsce wśród aut miejskich. 274 000 sprzedanych egzemplarzy przełożyło się na 7,5-procentowy udział w segmencie. Corolla i RAV4 jako dwa najpopularniejsze samochody na rynku zajmują topowe miejsca w swoich segmentach z udziałem odpowiednio 12,1% i 2,8%.

Miejsca na podium zajęły także inne modele Toyoty. Camry to drugi najczęściej wybierany samochód średniej wielkości. Jej udział w segmencie wynosi 8,5%. Hilux w zestawieniu pick-upów zajął trzecią lokatę i odpowiada za 10% tej części rynku. Znana najbardziej z amerykańskiego rynku Sienna jest trzecim najpopularniejszym minivanem na świecie i odpowiada za 3,4% sprzedaży samochodów tego typu.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

11 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

11 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago