W dniu 1 października przypada Międzynarodowy Dzień Kawy, który będą świętować miłośnicy tego napoju z całego świata. Doskonałym towarzyszem wyjazdu na małą czarną w tym dniu będzie nagradzany Opel Mokka.
Elegancki subkompaktowy SUV marki Opel jest dostępny jako lokalnie bezemisyjny, niemal bezgłośny samochód z napędem w pełni elektrycznym lub z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym o wysokiej kulturze pracy. Klienci mogą wybrać odpowiednią dla siebie wersję – podobnie jak ulubiony rodzaj kawy.
Od wprowadzenia na rynek w 2020 r. Opel Mokka nie pozwala przejść obok siebie obojętnie. Mokka jest pierwszym modelem z nowym obliczem marki Opel Vizor. Samochód zaprojektowany z myślą o wzbudzaniu emocji zapowiada przyszły kierunek stylistyczny obrany przez producenta. Jest to także pierwszy Opel z deską rozdzielczą Pure Panel oraz w pełni cyfrowym kokpitem. Jest to wreszcie pierwszy Opel od samego początku sprzedawany zarówno z napędem w pełni elektrycznym, jak i z wyjątkowo oszczędnymi silnikami spalinowymi.
Nowy Opel Mokka-e wygrywa plebiscyt na najlepiej skomunikowany samochód
Opel Mokka‑e z napędem w pełni elektrycznym, nagrodzony prestiżową Złotą Kierownicą1 w Niemczech w 2021 r., imponuje nie tylko śmiałą i przejrzystą stylistyką, ale także osiągami. Silnik elektryczny rozwija moc 100 kW/136 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na dynamiczną i niemal bezgłośną jazdę. Jedno ładowanie akumulatora o pojemności 50 kWh wystarcza na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 338 kilometrów (wg WLTP2). Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 150 km/h. Najnowocześniejszy rekuperacyjny układ hamulcowy dodatkowo zwiększa wydajność Mokki‑e, umożliwiając odzyskiwanie energii podczas zmniejszania prędkości i hamowania. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut.
Dynamiczne, ale oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne oferują moc od 74 kW (100 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi (zużycie paliwa według WLTP: 6,0-4,4 l/100 km; emisja CO2: 136-116 g/km)3. Dzięki ograniczeniu wewnętrznego tarcia i strat wysoka wydajność jest typową cechą tych jednostek, zaś turbosprężarka reaguje natychmiast, znacznie zwiększając moment obrotowy przy niskich obrotach. Silnikom może towarzyszyć sześciobiegowa przekładnia manualna lub płynnie pracujący ośmiobiegowy automat z funkcją ręcznej zmiany przełożeń manetkami przy kierownicy.
Mokka pozostaje też wierna tradycji marki Opel, którą jest udostępnianie technologii z wyższych segmentów szerokiej rzeszy użytkowników. Są to między innymi takie rozwiązania jak aktywny asystent kierowcy obejmujący zaawansowany tempomat (ACC) i zaawansowany układ utrzymania w linii pasa ruchu. W samochodzie zastosowano też najnowocześniejszy i adaptacyjny, a więc nieoślepiający 14‑elementowy system reflektorów matrycowych Intelli-Lux LED®. Wszystkie warianty Mokki są standardowo wyposażone w elektryczny hamulec postojowy oraz układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości. Dostępne są również kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni, zaawansowany system automatycznego parkowania oraz układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu.
Dzięki odważnemu wzornictwu, szerokiej ofercie napędów obejmującej zasilanie akumulatorowe oraz silniki spalinowe, a także innowacyjnym rozwiązaniom technicznym Opel Mokka cieszy się powodzeniem u klientów. W segmencie SUV‑B na ważnym dla Opla rodzimym niemieckim rynku Mokka zajmuje w okresie od początku roku trzecie miejsce w rankingu popularności, a wynik wersji w pełni elektrycznej jest nawet lepszy. W statystykach za pierwsze osiem miesięcy bieżącego roku Mokka‑e jest druga wśród najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w swoim segmencie.
Źródło: Opel