Rozwiązania Ford Pro, zaprezentowane na stoisku firmy podczas imprezy w Hanowerze, obejmują jednolitą platformę, integrującą pojazdy z oprogramowaniem, funkcjami ładowania i usługami opartymi na łączności, co pozwoli klientom komercyjnym obniżyć koszty działalności i zwiększyć jej efektywność w miarę przechodzenia na pojazdy elektryczne.
W gamie pojazdów elektrycznych Forda Pro prezentowanych na targach główną rolę gra nowy E-Transit Custom, dla którego jest to światowy debiut. Ford Pro odsłania również kolejne informacje na temat gamy Transita Customa następnej generacji, a także wersji z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) 1 oraz z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue k,tórych pierwsze dostawy do klientów planowane są w połowie 2023 roku.
Kolejnymi inicjatywami, podnoszącymi wydajność modeli europejskiego lidera rynku pojazdów użytkowych, są: zaawansowany nowy system integracji Ford Pro Upfit Integration System, który ma służyć inteligentniejszej i bardziej efektywnej cyfrowej konwersji pojazdów oraz rozszerzona oferta mobilnych usług serwisowych dostępnych na głównych rynkach, również w Niemczech.
Ford Pro zaakcentował również swoją dominację w segmencie pick-upów w Europie, prezentując na stoisku wyjątkowe modele – wyczynowego Rangera Raptora i ekskluzywnego Rangera Wildtrak.
„Gwałtownie rosnące koszty stawiają naszych europejskich klientów komercyjnych pod ogromną presją, a zapotrzebowanie na rozwiązania poprawiające wydajność nigdy nie było większe” – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro. „Rewolucyjna jednolita platforma Forda Pro ma pomóc naszym klientom w obniżeniu kosztów i usprawnieniu działalności w miarę przechodzenia na pojazdy elektryczne.”
Centralnym punktem ekspozycji gamy modeli Ford Pro Vehicles w Hanowerze jest w pełni elektryczny E-Transit Custom. Model wyposażony w zestaw zasilający nowej generacji, który zapewnia zasięg 380 km i możliwość szybkiego ładowania akumulatora z mocą 125 kW, został zaprojektowany z myślą o zaoferowaniu konkurencyjnych parametrów i zaspokojeniu różnorodnych potrzeb klientów.
Najbardziej wszechstronna gama Transita Customa, jaką kiedykolwiek stworzono, obejmuje również nową wersję z napędem Plug-In Hybrid, doskonale sprawdzającą się, kiedy wymagana jest dodatkowa elastyczność i możliwość jazdy z napędem elektrycznym w centrach miast, oferująca również walory napędu benzynowego podczas dłuższych przejazdów z prędkościami autostradowymi. Nowy układ jest zbliżony do zespołu napędowego wykorzystanego w Fordzie Kuga Plug-In Hybrid – najlepiej sprzedającym się w roku 2021 europejskim modelu PHEV – i łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, z akumulatorem o pojemności (użytkowej) 11,8 kWh, który zapewnia zasięg do 57 km w trybie czysto elektrycznym (EAER) oraz prąd o mocy 2,3 kW do zasilania narzędzi i sprzętu w miejscach pracy za pośrednictwem instalacji ProPower Onboard.
Klienci mogą również wybrać Transita Customa z najnowszą generacją silników wysokoprężnych Ford EcoBlue o mocach 110 KM, 136 KM, 150 KM lub 170 KM. 1 Sześciobiegowa skrzynia manualna jest dostępna z poprawiającym trakcję opcjonalnym mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. W ofercie znalazła się ponadto wysokowydajna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów, dzięki której dopuszczalna masa przyczepy wynosi 2 500 kg, a wraz z przekładnią dostępny jest nowy system napędu na wszystkie koła, oferowany po raz pierwszy w modelu Transit Custom.
Nowy Transit Custom został zaprojektowany od podstaw, aby dostarczyć klientom samochód o wyjątkowych osiągach i możliwościach przewozu i – podobnie jak w pełni elektryczny E-Transit Custom – oferuje wiele nowych rozwiązań, zwiększających efektywność pracy, jak opcja Mobilnego Biura z innowacyjną pochylaną kierownicą. Najważniejsze cechy i dodatki:
Modele Kombi są po raz pierwszy dostępne w bogato wyposażonych wersjach Limited i Trail, charakteryzujących się znacznie lepszym dopracowaniem i oferujących wyższy komfort.
Wszystkie Transity Custom nowej generacji są w pełni zintegrowane z platformą oprogramowania i usług opartych na łączności sieciowej Ford Pro, m.in. z kompleksowymi rozwiązaniami usprawniającymi ładowanie akumulatorów, narzędziami do zarządzania Ford Pro Telematics i aplikacją FordPass Pro, 10 oraz systemem kontroli dyspozycyjności pojazdów skomunikowanych FORDLiive.
„Nasz w pełni elektryczny model E-Transit Custom pomoże liczniejszej niż kiedykolwiek grupie małych firm przejść na pojazdy z elektrycznym napędem. Natomiast firmy, które nie są jeszcze gotowe lub nie mogą przejść na pojazdy w pełni elektryczne, będą mogły skorzystać z zupełnie nowych wersji Transita Customa, napędzanych hybrydą typu plug-in i silnikami EcoBlue, wspieranymi przez nową architekturę i ekosystem inteligentnych, opartych na komunikacji rozwiązań Ford Pro” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.
Nowa generacja Transita Customa będzie produkowana w najnowocześniejszym nowym zakładzie Ford Otosan w Turcji. Dostawy do klientów Transita Customa z układami napędowymi EcoBlue rozpoczną się w połowie 2023 roku, a pozostałe wersje pojawią się pod koniec roku.
Połowa wszystkich Transitów sprzedawanych w Europie podlega jakiejś przebudowie, a wiele z tych modyfikacji wymaga zintegrowania z instalacją elektryczną pojazdu – między innymi zamontowania sterowników i wyświetlaczy – co może stanowić wyzwanie dla firm zajmujących się konwersjami i wydłużać czas przebudowy.
Aby usprawnić ten proces Ford Pro opracował Upfit Integration System, pierwsze na rynku rozwiązanie cyfrowe, które trafia do europejskich klientów wraz z nową generacją Transita Customa. Nowy system wyposażony jest w moduł interfejsu, który umożliwia szybkie połączenie z instalacją elektryczną pojazdu, a także pozwala na sterowanie podzespołami i urządzeniami dodanymi w ramach konwersji za pośrednictwem 13-calowego ekranu dotykowego SYNC 4, zastępującego tradycyjne przełączniki. Dzięki temu konwersje mogą być przeprowadzane szybciej i sprawniej, a ponadto wzrasta ich niezawodność i bezpieczeństwo obsługi, ponieważ nie trzeba modyfikować przestrzeni kabiny, ani dokonywać skomplikowanych podłączeń sterowników do fabrycznego okablowania samochodu.
Klienci mogą określać reguły działania urządzeń konwersji, takie jak blokada opuszczenia rampy dla wózków inwalidzkich, jeśli pojazd nie został zatrzymany i nie znajduje się na przełożeniu postojowym lub neutralnym z włączonym hamulcem parkingowym. Poza wyświetlaniem na ekranie systemu SYNC parametrów dotyczących urządzeń dodanych w konwersji, układy będą mogły również współpracować z zestawem oprogramowania Ford Pro, umożliwiając tym samym zdalną kontrolę ich działania przez menedżerów floty – może to na przykład dotyczyć monitorowania temperatury w chłodniach, przewożących farmaceutyki, żywność czy napoje, gdzie niezwykle ważne jest utrzymanie stałej temperatury w całym łańcuchu dostawy.
Specjaliści z zespołu Digital Solutions Ford Pro Special Vehicles udzielają przedsiębiorcom i specjalistom z firm zajmujących się przebudowami dodatkowej pomocy w dopracowaniu oprogramowania konwersji.
Ford Pro ogłosił dziś również rozszerzenie oferty mobilnych usług serwisowych Mobile Service na kluczowych rynkach, w tym w Niemczech. Zespoły Mobile Service, wykorzystując specjalnie przystosowane vany, pozwalają Centrum Transita dotrzeć z usługami serwisowymi i naprawami do baz logistycznych i garaży klientów. Już w tej chwili duża brytyjska flota samochodów Mobile Service przejęła 70 procent zaplanowanych prac serwisowych – a oczekuje się, że udział ten wzrośnie do 90 procent w przypadku w pełni elektrycznych modeli E-Transit i E-Transit Custom – co ograniczy koszty i czas, związany z wizytami w warsztatach.
Rozszerzenie serwisowych usług mobilnych Ford Pro w Niemczech jest następstwem udanych testów, które rozpoczęły się w 2021 roku i obejmowały pięć vanów serwisowych, działających w wybranych miastach na terenie kraju. Mobilne usługi serwisowe Ford Pro w Niemczech powiększyły liczebność pojazdów do 49 vanów, dzięki czemu oferta zwiększająca dyspozycyjność obejmuje klientów flotowych w największych miastach. Usługi serwisowe z dojazdem do klienta Ford Pro będą do końca 2022 roku korzystać z 88 samochodów na terenie całych Niemiec.
W Wielkiej Brytanii, gdzie zadebiutowała ta usługa, 90 procent kraju obsługuje obecnie flota 115 samochodów, a tegoroczne plany zakładają przeprowadzenie ponad 75 000 zadań serwisowych i napraw z dojazdem do klienta.
Mobilne usługi serwisowe są tylko jednym z realizowanych w ramach ekosystemu Ford Pro rozwiązań, pomagających przedsiębiorstwom podnosić dyspozycyjność samochodów użytkowych i obniżać koszty ich eksploatacji. Usługi poprawy dyspozycyjności FORDLiive, funkcjonujące w skomunikowanym środowisku Ford Pro, pomagają klientom sprawniej obsługiwać floty, wykorzystując łączność za pośrednictwem modemu FordPass Connect.
Prognozy wskazują, że FORDLiive może zmniejszyć czas przestoju nawet o 60 procent. System wygospodarował już w tym roku 145 000 dni dodatkowej dyspozycyjności pojazdów, co można oszacować na kwotę około 73 milionów euro oszczędzonych przez klientów.
Źródło: Ford
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…