Goodyear w 2011 roku zaprezentował system Air Maintenance Control, który automatycznie kontrolował ciśnienie w oponach i dzięki temu zapewniał utrzymanie odpowiedniego stanu podczas jazdy. W każdej oponie zainstalowano mniaturową pompkę.
Jednak okazało się, że podobne rozwiązanie kilka lat wcześniej zaprezentowała czeska firma Coda Development pod nazwą SelfInflating Tire. Nikomu licencji na ten system nie sprzedano, tym bardziej nie otrzymał go Goodyear.
Czeski wynalazca František Hrabal pierwsze testy nowego systemu rozpoczął już w 2008 roku, a więc znacznie wcześniej niż system ten wdrożył Goodyear. System SelfInflating Tire firma Coda Development opatentowała w 2009 roku na całym świecie, włącznie z USA. Natomiast Goodyear mający siedzibę w Ohio swoją Air Maintenance Technology (AMT) zastrzegł dopiero w 2012 roku.
W 2009 roku odbyły się rozmowy obu partnerów w sprawie podjęcia współpracy i udoskonalenia systemów. Jednak Goodyear nieoczekiwanie odstąpił od współpracy.
Prawny spór dotyczący patentu rozpoczął się w 2015 roku, by zakończyć się w 2022 roku sukcesem czeskiej firmy.
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…