ID. Buzz już teraz uważany jest za nową ikonę elektrycznej motoryzacji. Na targach premierowo pokazany zostanie też Multivan Edition, sportowy model specjalny, który dzięki hybrydowemu układowi napędowemu typu plug-in może opcjonalnie poruszać się po mieście wyłącznie na napędzie elektrycznym. W Hanowerze po raz pierwszy zaprezentowany zostanie także pakiet „dobranoc”, który zmienia Multivana w kampera. Swoją światową premierę będzie miał również nowy Amarok, który wyróżnia się nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi i charyzmatycznym wyglądem SUV-a.
Prezentowany także w Hanowerze Caddy Maxi Dark Label, wyposażony jest w ekonomiczny silnik na gaz ziemny. Ofertę modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze obecnych na IAA uzupełnią kampery California oraz przebudowane wersje do specjalnych zastosowań komercyjnych. Zwiedzający targi IAA Transportation w Hanowerze znajdą markę Volkswagen Samochody Dostawcze w hali 12 oraz na ekspozycji na zewnątrz.
Ten uniwersalny samochód elektryczny, to jedna z najważniejszych nowości roku. Na targach IAA Transportation 2022 swoją publiczną premierę świętować będzie jego wersja Cargo1. W centrum pokazu, oprócz wersji dostawczej, znajdzie się również pięciomiejscowa wersja osobowa ID. Buzz Pro2. Modelami ID. Buzz, Volkswagen Samochody Dostawcze przenosi wiecznie młodą ideę kampera marki Volkswagen w nowoczesność. Przedsprzedaż ID. Buzz’a rozpoczęła się w Europie w maju. Do tej pory przyjęto już ponad 12 500 zamówień. Pierwsze pojazdy trafią do właścicieli jesienią tego roku. Typowe, znane już z Bulli wrażenia, są odczuwalne od razu po wejściu do środka nowego ID. Buzza: wyższa pozycja siedząca, podłokietniki, krótki zwis z przodu, kokpit wznoszący się stromo do góry. ID. Buzz Pro jest dostosowany do potrzeb rodzin, celów rekreacyjnych i zastosowań biznesowych. ID. Buzz Cargo natomiast, rozpoczyna nową erę samochodów dostawczych.
150 kW (204 KM) mocy w obu modelach ID. Buzz jest wytwarzane przez silnik elektryczny. Akumulator o pojemności 77 kWh (energia netto) umieszczono nisko w podłodze, w zabudowie typu sandwich. Zasięg modelu ID. Buzz Pro wynosi do 419 kilometrów (wg. WLTP), a ID. Buzz Cargo do 424 km (wg. WLTP). Ładowanie baterii w punktach ładowania prądem zmiennym odbywa się z mocą 11 kW, natomiast na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym moc ładowania wzrasta do aż 170 kW. Przy wykorzystaniu tego poziomu mocy, ładowanie odbywa się w 30 minut (od 5 do 80 procent). Na kompatybilnych stacjach szybkiego ładowania prądem stałym możliwe jest ładowanie obu modeli poprzez „Plug & Charge”. Aktywacja i rozliczenie przebiegają wtedy automatycznie, bez konieczności stosowania kart lub aplikacji.
Na targach IAA swoją światową premierę świętować będzie druga generacja tego pick-upa. Przemyślany zestaw funkcjonalności, ponad 20 nowych systemów wspomagania kierowcy, mobilne usługi online, silniki, które są zarówno wydajne, jak i dysponują wysokim momentem obrotowym, dwie wersje techniczne napędu na wszystkie koła oraz akcesoria dostosowane do potrzeb sprawiają, że nowy Amarok3 jest jednym z najbardziej wszechstronnych pick-upów. Jego dominującą cechą wizualną jest wyraźne, charyzmatyczne DNA designu Volkswagena. Nowy Amarok pojawi się na pierwszych światowych rynkach pod koniec roku.
W momencie wprowadzenia na rynek, nowy pick-up będzie oferowany w wersjach: Amarok, Life, Style, PanAmericana i Aventura, w wariantach DoubleCab (czterodrzwiowy) lub SingleCab (dwudrzwiowy). Na IAA Volkswagen Samochody Dostawcze pokaże Amaroka w topowych wersjach PanAmericana i Aventura (oba w wariancie DoubleCab). Prezentowane samochody na wyposażeniu seryjnym mają: napęd na cztery koła, skórzane wykończenie, „IQ.Light – reflektory matrycowe LED”, tylne światła LED, system infotainment z funkcją nawigacji, system nagłośnienia firmy Harman-Kardon oraz pakiet różnych systemów wspomagania kierowcy, takich jak ACC+ Adaptive Cruise Control. W nowym Amaroku dostępne będą cztery silniki turbo diesel (TDI) i jeden turbodoładowany silnik benzynowy (TSI). Moc silników TDI wynosi od 110 kW (150 KM) do 184 kW (250 KM), natomiast TSI rozwija 222 kW (302 KM). W zależności od wersji silnikowej, Amarok posiada manualną skrzynię biegów lub nowo opracowaną 10-biegową skrzynię automatyczną.
W Hanowerze premierowo przedstawiony zostanie też nowy model specjalny – Multivan Edition. Wizualnie jest to najbardziej sportowa wersja w gamie. Koncepcja modelu jest zdefiniowana przez czarne elementy. Część dachowa, w tym słupki A i spojler dachowy, jest zawsze lakierowana w kolorze czarnym Deep Black perłowy. Wizualnie współgrają z tym przyciemnione tylne szyby. Przyciemnione są również tylne światła LED. Z boku Multivan Edition wyróżnia się czarnymi błyszczącymi obudowami lusterek, czarnymi 18-calowymi felgami ze stopów metali lekkich „Toshima” oraz czarną naklejką nad progiem. Na niej znajduje się napis „EDITION”. Naklejka z nazwą modelu jest stylistycznie powtórzona na tylnej klapie. Z przodu, spektrum czarnych detali uzupełniają błyszczące kratki wlotu powietrza.
Inne elementy wyposażenia standardowego tego modelu to reflektory matrycowe IQ.LIGHT – LED oraz oświetlenie okolic drzwi z projekcją sylwetki Multivana z nazwą „EDITION”. Standardowym kolorem kontrastującym z efektem Deep Black perłowym części dachowej jest szary – Pure Grey. Inne kolory kontrastowe dostępne jako opcja to biały – Candy White, pomarańczowy Energetic metalik , szary Indium metalik, srebrny Mono metalik i drugi srebrny Reflex metalik. Nowego Multivana Edition można zamówić w dwóch długościach nadwozia (4973 lub 5173 mm), jako siedmio- lub sześciomiejscowy oraz z dowolnym układem napędowym (PHeV, TSI, TDI).
Nowa generacja Caddy pojawiła się na rynku w 2020 roku. Volkswagen Samochody Dostawcze pokaże na targach IAA nowego Caddy Dark Label. Ten model specjalny będzie można zamówić z każdym z wariantów silnikowych. Pojazd z ekspozycji napędzany jest najnowszym układem napędowym w programie Caddy: turbodoładowanym silnikiem na gaz ziemny4 rozwijającym 96 kW (131 KM) mocy. Ten 1.5 TGI oferowany jest we wszystkich wersjach, w połączeniu z wydłużonym rozstawem osi Caddy Maxi.
Układ napędowy zasilany gazem (można tu zastosować również biogaz) wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i równie niską emisją. Jeden kilogram CNG dostarcza więcej energii niż jego odpowiednik benzyny lub oleju napędowego. Dzięki temu, 1.5 TGI jest bardzo ekonomiczny. Stalowe zbiorniki pod podłogą mieszczą 21,1 kg CNG / gazu ziemnego. Oprócz tego, Caddy Maxi 1.5 TGI ma rezerwowy zbiornik na benzynę, mieszczący 8,25 litra. Przełączanie między CNG a benzyną odbywa się automatycznie. Zużycie gazu ziemnego H w cyklu WLTP (łącznie) wynosi 5,4 kg/100 km.
Źródło: Volkswagen
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…
Śmiała obietnica, jaką Alfa Romeo złożyła swoim fanom Alfisti na całym świecie, została dotrzymana. Pierwszy…