W polskich salonach sprzedaży pojawiła się już druga generacja, ale jest to także okazja, by przypomnieć pierwszą po liftingu. Kompaktowy crossover jest zapisał się w historii południowokoreańskiego producenta jako pierwszy seryjny model napędzany hybrydowym systemem spalinowo-elektrycznym.
Auto zadebiutowało w lutym 2016 roku, a osoba odpowiedzialną za jego design, nad którym pracowali specjaliści w Kaliforni i Korei Południowej, był Peter Schreyer. W efekcie powstał udany crossover. W sprzedaży pojawiła się już druga generacja, ale my tym razem testowaliśmy jeszcze pierwszą.
Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – poprawne i funkcjonalne wnętrze
Wsiadając do wnętrza tego pojazdu bardzo szybko przekonamy się o dobrej jakości materiałów. Pasażerowie docenią także własności ergonomiczne, co szczególnie uwidoczni się podczas dłuższych podróży.Kierowca i współpasażer mają przed sobą dwa modne i duże wyświetlacze – 7-calowy z konfigurowalnym zestawem wskaźników przed kierowcą i centralny 10-calowy systemu multimedialnego. Ważne, że projektanci nie ulegli modzie i do końca nie zrezygnowali z tradycyjnych przycisków. Jak wiemy z doświadczenia, takie rozwiązanie ułatwia życie kierowcy, a także jest bezpieczne w obsłudze podczas jazdy.
Na brak miejsca i wystarczającego komfortu nie mogą narzekać osoby zajmujące miejsca na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Gdyby nie hybryda (miejsce na akumulatory), to byłby również większy bagażnik, który ma pojemność 356 l.
Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – oszczędna jednostka napędowa
Zapewne producent mając do wyboru osiągi, postawił na ekonomiczną eksploatację. Do napędu zastosowano czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1580 cm3 i mocy 105 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym 147 Nm. Wspomagany jest on silnikiem elektrycznym o mocy 43 KM i momencie 170 Nm.Dzięki temu otrzymujemy do dyspozycji 141 KM o łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 265 Nm.Współpracuje on z dwusprzegłową przekładnią automatyczną, co oceniamy za pozytywne rozwiązanie. Podczas jazd testowych udało nam się w ruchu miejskim zbliżyć do granicy 5 l/100 km, ale już przy większych prędkościach hybryda ma większy apetyt na paliwo. Ale już to wszystko zależy od naszego stylu jazdy.
Kierowca ma do dyspozycji również łopatki pod kierownicą, które w trybie sport służą do manualnej zmiany przełożenia, a w trybie eco za ich pośrednictwem można ustawić stopień rekuperacji.
Nowa Kia Niro oferuje zelektryfikowaną mobilność dla każdego
Nowa Kia Niro już dostępna do zamawiania w cenie od 117,9 tys. zł
Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – podsumowanie
Z całą pewnością jest to auto godne uwagi. Ma proporcjonalne kształty i poprawny design. Oferuje wystarczająco dużo miejsca we wnętrzu. Producent zapewnia także bogate wyposażenie. Jednostka napędowa sprawdzi się w ruchu miejskim (oszczędna eksploatacja) oraz podczas dłuższych podróży.
Kia Niro MY2023 – cennik
Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – podstawowe dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1580 cm3, R4, hybryda (benzynowy + elektryczny) |
Moc układu hybrydowego | 141 KM przy 5700 obr./min |
Moc silnika spalinowego | 105 KM przy 5700 obr./min |
Moc silnika elektrycznego | 47 KM (32 kW) |
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego | 147 Nm przy 4000 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 6-stopniowa automatyczna DCT , napęd na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 164 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s |
Średnie zużycie paliwa podczas testu | 5,4 l/100 km |
Długość | 4356 mm |
Szerokość | 1801 mm |
Wysokość | 1534 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Pojemność bagażnika | 347 l / 1345 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 45 l |
Masa własna | 1425 kg |
Cena | 144 900 zł |