Tegoroczne Porsche Esports Sprint Challenge Poland składa się z sześciu rund zlokalizowanych na pięciu kontynentach. Kierowcy będą ścigali się pucharowymi Porsche 911 GT3 Cup w wersji 992 na wirtualnych wersjach najsłynniejszych torów świata na platformie iRacing. Na początek, ósmego września, zmierzą się na domowym torze Porsche – niemieckim Hockenheimringu. Następnie w kolejny czwartek zobaczymy rywalizację na amerykańskim Sebring. Dwa tygodnie przerwy poprzedzą zmagania na Interlagos w Brazylii, a kolejne rundy będą się odbywały co siedem dni już do samego końca sezonu. Suzuka (Japonia), Mount Panorama Circuit (Australia) i Red Bull Ring (Austria) stanowią drugą połowę rywalizacji. Najlepszych polskich simracerów czekają niesamowicie intensywne dwa miesiące rywalizacji i wirtualna podróż po świecie.
Za transmisje ponownie odpowiadać będzie ELEVEN SPORTS. Widzowie będą mogli oglądać wyścigi okraszone głosem swoich ulubionych komentatorów z Formuły 1 – Mikołaja Sokoła, Michała Gąsiorowskiego i Filipa Kapicy – na telewizorach, ale także na Facebooku. Wyścigi będą odbywać się w simracingowe czwartki, niektóre poprzedzające weekendy z F1.
W tym roku organizatorzy Porsche Esports Sprint Challenge Poland przygotowali rekordową pulę nagród o wartości 40 000 zł. W jej skład wchodzi 10 000 zł do podziału dla najlepszych kierowców rundy oraz klasyfikacji generalnej, trzy zaproszenia na program Porsche on Track na torze Silesia Ring o łącznej wartości 16 000 zł dla czołowej trójki oraz ufundowanie płatnej zawartości gry, której kwota wynosi 14 000 zł. Nie można również zapominać o nadaniu oficjalnych tytułów mistrzów Polski w digital motorsport oraz zaproszeniu na Galę Sportu Samochodowego Polskiego Związku Motorowego.
=Mamy przyjemność organizować już trzeci sezon Porsche Esports Sprint Challenge Poland, czyli Mistrzostw Polski w Digital Motorsporcie – mówi Radosław Turek z Ragnar Simulator. W tym roku wspólnie z Porsche Polska przygotowaliśmy dla kibiców niesamowite show: najlepsi polscy simracerzy w Porsche 911 GT3 Cup na sześciu światowych torach. Taka kombinacja gwarantuje emocje, tym bardziej, że w stawce mamy zarówno doświadczonych wyjadaczy – w tym dwukrotnego mistrza Polski Dominika Blajera, jak i debiutantów, którzy z powodzeniem startują w międzynarodowych rozgrywkach. Bardzo cieszy nas wsparcie naszych patronów medialnych: Rally and Race, Auto Świat oraz ELEVEN SPORTS, oraz partnerów technicznych iRacing i Go4Race. Zapraszam do oglądania mistrzostw!”
Stawkę dwudziestu czterech kierowców głównego sezonu Mistrzostw Polski Digital Motorsport 2022 tworzą: dwunastu najlepszych simracerów z 2021 roku, zwycięzca tegorocznego Pucharu Polski (Kamil Grabowski) oraz jedenastu zawodników z Baraży (zwycięzca Nikodem Wierzbicki). Urzędujący mistrz Polski Dominik Blajer, będzie mieć utrudnione zadanie utrzymania pozycji, ponieważ konkurencja jest niezwykle silna:
– Stawka w tym roku będzie bardzo mocna – mówi Dominik Blajer. Przy moim obecnym kalendarzu startów w światowych rozgrywkach, ciężko będzie o trening i obronę tytułu, ale spróbuje dać z siebie wszystko. Na pewno zapewnimy zacięta rywalizację na torze dla oglądajcych!
Emocje podgrzewa fakt, że młoda krew w Porsche Esports Sprint Challenge Poland zamierzało śmiało wjechać na tory wyścigowe i pokazać na co ją stać:
– Zdobycie Pucharu Polski Digital Motorsport dodało mi dużo pewności siebie przed sezonem Mistrzostw Polski Digital Motorsport – komentuje Kamil Grabowski. Myślę, że stawka będzie bardzo wyrównana a rywalizacja będzie bardzo zacięta i trudna. Niemniej jednak wierzę w siebie i swoje umiejętności i mam nadzieję, że uda mi się wygrać tytuł Mistrza Polski Digital Motorsport.
Bardziej zachowawczo do rywalizacji podchodzi zwycięzca Baraży. Być może wynika to również z doświadczenia w realnym ściganiu, gdzie Nikodem Wierzbicki walczy o tytuł mistrza Polski:
– Nie uważam się za faworyta do walki o mistrzostwo Polski w digitalu w tym roku, czeka mnie bardzo ciężki sezon na bardzo ciekawych torach. Mam nadzieję, że zdobędę bardzo ważne doświadczenie w tym sezonie, aby jak najlepiej przygotować się na kolejną edycję. Samochód jest ten sam, co w Barażach, jednak teraz mamy odblokowany setup, który spowoduje bardzo duże zmiany, nad którymi od kilku tygodni pracujemy bardzo ciężko z całym zespołem, aby jak najlepiej wystartować na pierwszych rundach MPDM.
Źródło: Ragnar Simulator
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…