Podczas Caravan Salon w Dusseldorfie (który trwa od 26 sierpnia do 4 września 2022 r.) Ford rozgrzeje serca fanów motoryzacji. Marka pokaże dwie niezwykle oczekiwane w Europie kultowe nowości – nową generację Forda Rangera, a także nowego Forda Bronco.
Ford zaprezentuje zupełnie nowego Rangera Raptora z namiotem dachowym na swoim stoisku w hali 16 (stoisko numer C 54). Namiot przygotowała firma ARB i został on opracowany specjalnie dla Forda Rangera, umożliwiając zamontowanie dodatkowych akcesoriów, takich jak markiza.
Na targach będzie można zobaczyć także Rangera Wildtraka nowej generacji (bliski produkcji prototyp) ze standardową kabiną załogową przygotowaną przez firmę Tischer. Charakteryzuje się ona optymalnym wykorzystaniem przestrzeni we wnętrzu, dzięki czemu umożliwia aż cztery miejsca do spania. Wyposażenie uzupełnia łazienka z WC i ciepłą wodą oraz kuchnia z 3-palnikową kuchenką gazową i 90-litrową lodówką.
Warto pamiętać, że topowa wersja Rangera – Raptor – zostanie wprowadzona na rynek jeszcze w tym roku, a wszystkie inne wersje wyposażenia Rangera nowej generacji – w tym Wildtrak – pojawią się w przyszłym roku. Ford Ranger od lat jest bestsellerem nie tylko w Polsce czy w Niemczech, ale także w całej Europie. Nowa generacja jest bardziej sprawna w terenie niż kiedykolwiek wcześniej, a dodatkowo wyraźnie odzwierciedla styl życia właściciela. W Europie samochód można skonfigurować z 4- lub 6-cylindrowymi turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz z tymczasowo dołączanym albo stałym napędem na wszystkie koła.
Caravan Salon Düsseldorf 2022 – Opel prezentuje model Zafira-e Life
To jednak dopiero początek atrakcji Forda. Marka pokaże w Dusseldorfie także nowego Forda Bronco, który trafi do Europy w 2023 roku. Wiadomość ta została entuzjastycznie przyjęta przez dziennikarzy i fanów marki, a teraz samochód będzie można zobaczyć na żywo. Zgodnie z miejscem, w którym odbędzie się premiera modelu, zostanie on wyposażony w wiele akcesoriów, dzięki którym Bronco staje się kwintesencją przygody i rekreacji.
Targi Caravans Salon Poland 2021 potwierdziły doskonałą kondycję branży caravaningowej
Na targach zostanie zaprezentowana przeznaczona na europejskie rynki wersja 4-drzwiowa z wszystkimi zaletami tego modelu. W Bronco wiele paneli, a nawet drzwi, można szybko zdemontować, materiały można łatwo prać, a liczne możliwości mocowania akcesoriów ułatwiają transport wszelkiego rodzaju sprzętu – nie tylko roboczego, ale także tego przeznaczonego do celów rekreacyjnych. Na całym świecie model jest znany także z niezwykle szerokiej gamy licencjonowanych i przetestowanych akcesoriów, dzięki którym można go spersonalizować do granic możliwości.
Ford z kompleksową ofertą rekreacyjną
Na stanowisku Forda będzie można zobaczyć także znane od lat kampery Forda: Transita Customa Nugget (opartego na krótkim rozstawie osi L1) oraz Nugget Plus (opartego na długim rozstawie osi L2, różnica wynosi ok. 37 cm). Oba modele zostaną pokazane w wersjach wyposażenia Trend, Trail, Active i Limited, więc zwiedzający będą mieli możliwość dokładnego porównania.
Co więcej, Bürstner (Erwin Hymer Group) zaprezentuje na stoisku Forda „Lineo”, a więc blisko 6-metrowy kamper z napędem na przednie koła zbudowany na bazie Forda Transita. To zresztą drugi model powstały dzięki współpracy obu firm – pierwszym jest „Copa”, niewielki kamper zbudowany na bazie Transita Customa.
Zamknięciem oferty będzie samochód kempingowy „CaraTour” 600 MQ firmy Weinsberg (Knaus Tabbert), zbudowany na bazie Forda Transita. 600 MQ ma blisko 6 metrów (5,99 m) długości, ale firma buduje także nieco mniejsze modele 550 MQ o długości 5,53 metra.
Cała prezentowana w Dusseldorfie oferta modelowa nie jest oczywiście przypadkowa. Ford demonstruje nią wszechstronność swoich samochodów dostawczych, które cieszą się coraz większą popularnością jako podstawa do przebudowy na pojazdy rekreacyjne innych producentów. Ford w tym roku podpisał umowę ramową z Erwin Hymer Group, która zakłada strategiczne partnerstwo obu podmiotów oraz wspólne spojrzenie na przyszłe potrzeby klientów.
Źródło: Ford