Categories: Uncategorized

Citroën C5 plug-in hybrid – zapewnia najwyższy komfort jazdy

Wersja C5 X plug-in hybrid jako pierwsza na świecie oferuje aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort, które łączy w sobie progresywne ograniczniki hydrauliczne® z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. System umożliwia indywidualne sterowanie pracą zawieszenia każdego koła i zwiększa lub zmniejsza jego miękkość w zależności od sytuacji.

Czujniki, które wchodzą w skład systemu, wykrywają w ciągu kilku milisekund wszelkie nierówności drogi, a generowane dzięki nim informacje są przesyłane do modułu elektronicznego, który w czasie rzeczywistym dobiera właściwe parametry pracy zawieszenia, aby zapewnić maksymalny komfort wszystkim pasażerom.

Oprócz czujników układu ESP, aktywne zawieszenie jest wyposażone również w 4 czujniki położenia w pionie i 3 czujniki prędkości obrotowej kół, które umożliwiają analizowanie ruchów nadwozia i rytmu jazdy: przyspieszenia wzdłużne i poprzeczne, prędkość wężykowania (obrotu samochodu wokół osi pionowej), kąt i prędkość obrotu kierownicy, położenie pedału gazu, ciśnienie w układzie hamulcowym czy obciążenie samochodu. Wszystkie te informacje pozwalają modułowi elektronicznemu w sposób ciągły sterować zawieszeniem.

Aktywne sterowanie zawieszeniem zwiększa skuteczność działania progresywnych ograniczników hydraulicznych® poprzez dodatkowe zwiększenie miękkości zawieszenia podczas jazdy na prostych odcinkach drogi oraz stabilizację nadwozia podczas jazdy po dużych nierównościach, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa w kabinie.

Citroën wprowadza na rynek ultralimitowaną serię

„Przy pracach nad projektem C5 X musieliśmy przestrzegać ściśle określonej specyfikacji technicznej: zapewnić jeszcze większą miękkość zawieszenia Citroëna, znaną już z innych modeli, przy jednoczesnym zapewnieniu stabilizacji nadwozia na najwyższym poziomie. Cztery lata pracowaliśmy nad opracowaniem tego unikatowego rozwiązania pozwalającego uzyskać najwyższy poziom komfortu, jaki zapewnia aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®” – mówi Denis Mineret, kierownik działu ds. rozwoju układów jezdnych C5 X.



Źródło: Citroën



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

8 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

8 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

8 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

8 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

8 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

1 dzień ago