Dzięki dodatkowemu silnikowi przy przedniej osi nowa, mocniejsza odmiana Volkswagena ID.4 Pro przekazuje moment obrotowy na cztery koła. „Wprowadziliśmy ID.4 Pro 4MOTION w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Jest on pozycjonowany między bazowymi wersjami, a topową, ID.4 GTX 4MOTION” – wyjaśnia Silke Bagschik, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing rodziny ID.
Napęd na cztery koła w ID.4 Pro 4MOTION poprawia trakcję, a także osiągi. Nowy model z dwoma silnikami i napędem 4×4 świetnie sprawdzi się np. przy holowaniu przyczepy towarowej lub do przewozu łodzi. Maksymalna masa przyczepy ID.4 Pro 4MOTION wzrosła w porównaniu z wersją Pro Performance o 200 kg – do 1400 kg (masa hamowana).
Dwa elektryczne silniki dostarczają łącznie 265 KM, co pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Głównym źródłem napędu jest wzbudzony na stałe silnik synchroniczny z przetwornicą impulsową, umieszczony przy tylnej osi. Jego moc wynosi 204 KM, jest ona przenoszona na koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Zaletami silnika synchronicznego są duża gęstość mocy, wysoka sprawność i stała moc wyjściowa w szerokim zakresie obrotów. Oś przednia jest napędzana silnikiem asynchronicznym, który również jest wyposażony w przetwornicę impulsową. Moc silnika to 109 KM. Silniki asynchroniczne pozwalają na krótkotrwałe przeciążenia i mają niskie straty, dlatego idealnie nadają się do roli jednostki wspomagającej, która może być uruchamiana tymczasowo.
ID.4 Pro 4MOTION jest wyposażony w akumulator o pojemności netto 77 kWh, co zapewnia zasięg do 517 km (wg WLTP). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w odmianie GTX 4MOTION. Maksymalna moc ładowania jest identyczna jak w pozostałych modelach ID.4 – 135 kW. Na stacji o takiej mocy doładowanie akumulatora od 5 do 80 procent trwa 36 minut, co zwiększy zasięg o 337 km (wg WLTP).
Mierzące 4,58 m długości auto zostało zbudowane na platformie MEB. Dzięki temu przestrzeń dla pasażerów jest imponująca, ilość miejsca jest podobna jak w konwencjonalnych SUV-ach większych o segment. Zależnie od położenia oparć tylnej kanapy auto może pomieścić od 543 do 1575 l bagażu. Na liście opcji jest bardzo dużo najnowszej generacji systemów wspomagających kierowcę.
Po wprowadzeniu na rynek wiosną 2021 roku ID.4 bardzo szybko stał się przebojem. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Volkswagen dostarczył ponad 30 000 egzemplarzy, co oznacza, że co drugi elektryczny Volkswagen to właśnie ID.4. W 2021 roku do klientów trafiło 163 000 egzemplarzy ID.4, co uczyniło ten model najchętniej kupowanym elektrycznym autem Volkswagena i Grupy Volkswagen.
Samochody elektryczne z zakładów w Zwickau i Emden (Niemcy) powstają w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw i produkcji. W procesie produkcji emisja CO2 jest ograniczana w maksymalnym stopniu, a emisje, których nie da się uniknąć są kompensowane przez projekty offsetowe. A jeśli modele ID. są ładowane przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, pozostają neutralne dla klimatu także podczas jazdy.
Źródło: Volkswagen
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…
Nieskazitelna jakość, duży zasięg i wyjątkowa wygoda sprawiają, że jest to samochód elektryczny oferujący najbardziej…