Audi – teraz jeszcze bardziej niż dotychczas – stawia klientów w centrum uwagi. Zmieniają się salony sprzedaży marki. Ich architektura jest zupełnie nowa, progresywna, bardziej otwarta i pełna interaktywnych, cyfrowych rozwiązań. Pracownicy salonów są pełni entuzjazmu dla nowoczesnych technologii.
Nowa koncepcja Audi Progressive Retail zapewnia klientom przestrzeń, w której mogą emocjonalnie i indywidualnie doświadczyć perspektywicznie progresywnych produktów marki Audi. Pracownicy salonu Audi Progressive Showroom witają klientów nie przy tradycyjnym biurku, czy punkcie recepcyjnym, a przy dużym stole powitalnym. Chodzi o to, by goście już od momentu wejścia do salonu czuli się w nim swobodnie i mile widziani. Stoiska doradcze są zintegrowane z salonem, wyposażone w wysokiej jakości meble i nastrojowe oświetlenie, co sprawia, że doświadczenia związane z marką są jeszcze bardziej pozytywne.
Klasyk tygodnia – 50 lat temu zaprezentowano pierwsze Audi 80
„Nowa koncepcja sprzedaży detalicznej sprawia, że strategia marki – z naciskiem na zrównoważony rozwój, design i cyfryzację w handlu detalicznym – staje się namacalna i koncentruje się na każdym z klientów z osobna” – mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG. „Koncepcja Audi Progressive Retail w widoczny sposób przekształci nasze salony dealerskie w interaktywną przestrzeń, czyniąc z nich ważnych partnerów w ramach ekosystemu Audi.”
Produkt i marka pełne emocji
Nową koncepcję zaprezentowano po raz pierwszy w nowo otwartym, pilotażowym zakładzie w Morumbi, dzielnicy São Paulo w Brazylii. Począwszy od roku 2023 modułowe, progresywne salony będą stopniowo, na zasadzie dobrowolności, uruchamiane na całym świecie – zwłaszcza w nowych budynkach i odnowionych placówkach. Nowa koncepcja pozwoli dealerom na swobodną prezentację materiałów, kolorów i kontrastów, tak by produkty i marka budziły jeszcze większe emocje.
Audi zdefiniowało wybór elementów wyposażenia nowych salonów, w tym scenę do prezentacji pojazdów i salon do konsultacji z klientami. Na zdigitalizowanych stanowiskach klienci mogą odkryć, co – poza wrażeniami z jazdy – oferuje ekosystem Audi. Mogą też się przekonać, jakie rozwiązania wyróżniają Audi na tle konkurencji – technologie, które w przyszłości pomogą przekształcić samochody marki Audi w coraz większym stopniu w osobiste „urządzenia doznań”. Dzięki takim narzędziom jak zdalne doradztwo 3D, spersonalizowane doświadczenia w pojazdach i cyfrowe punkty kontaktu, klienci, którzy już dziś odwiedzają partnerów Audi, mogą osobiście przekonać się czym jest holistyczna, cyfrowa obsługa klienta.
Ważny czynnik: personel zorientowany na potrzeby klienta
Kluczowym elementem nowej koncepcji salonów sprzedaży są sami pracownicy. Stosowana od 2016 roku koncepcja szkolenia personelu Audi Retail Experience ewoluuje zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami klientów. Jako specjaliści od produktów, eksperci Audi zdobywają teraz nowe umiejętności, by inspirować w klientach pasję do techniki i marki, na przykład poprzez udzielanie im informacji o usługach związanych z e-mobilnością. W ten sposób, każdy ekspert Audi zapewnia klientom stawiające ich w centrum uwagi, indywidualne doświadczenie zakupowe.
Źródło: Audi