Categories: E-mobility

Volkswagen dołącza do światowego biznesu akumulatorów ze spółką PowerCo

Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię rozwoju elektromobilności: w obecności kanclerza Niemiec Olafa Scholza 7 lipca wmurowano kamień węgielny pod pierwszą fabrykę ogniw Grupy Volkswagen w Salzgitter. Produkcja rozpocznie się w 2025 roku.

Za wszystkie działania Grupy związane z akumulatorami opowiadać będzie nowo utworzona spółka PowerCo. Oprócz produkcji ogniw, nowa firma będzie odpowiedzialna za wszystkie działania w całym łańcuchu wartości akumulatorów. Do 2030 roku PowerCo zainwestuje wraz z partnerami ponad 20 mld euro, tyle samo wyniesie szacowana roczna sprzedaż. Spółka zatrudni nawet 20 tys. osób tylko w Europie.

Olaf Scholz, kanclerz Niemiec podczas uroczystości powiedział: „Dziś jest dobry dzień dla przemysłu motoryzacyjnego w Niemczech i Europie. Volkswagen pokazał, jak może wyglądać przyszłość zrównoważonej, możliwie nieszkodliwej dla klimatu mobilności. Razem budujemy fundamenty, by ją kształtować, między innymi w Salzgitter.”

„Dziś nie tylko wmurowujemy kamień węgielny, fabryka w Salzgitter jest dla nas kamieniem milowym. Biznes ogniw akumulatorowych jest jednym z filarów naszej strategii NEW AUTO, która uczyni Volkswagena wiodącym dostawcą zrównoważonej, opartej na oprogramowaniu mobilności jutra. Budowa własnej fabryki ogniw jest ogromnym projektem w sensie technicznym i ekonomicznym. Pokazuje, że sprowadzamy do Niemiec najnowocześniejszą technologię przyszłości” – powiedział Herbert Diess, prezes zarządu Grupy Volkswagen.

PowerCo będzie odpowiedzialna za globalną działalność związaną z akumulatorami
Grupa Volkswagen skupi wszystkie działania związane z akumulatorami w europejskiej spółce PowerCo. Spółka ta będzie zarządzać z Salzgitter międzynarodowymi operacjami, dalszym rozwojem technologii ogniw, pionową integracją łańcucha wartości oraz dostawami maszyn i urządzeń do fabryk. W przyszłości planowane są dalsze produkty, takie jak systemy magazynowania energii. Po Salzgitter, kolejna fabryka ogniw ma powstać w Walencji. Obecnie wybierane są miejsca pod trzy kolejne zakłady produkujące ogniwa w Europie. Oprócz Europy, PowerCo będzie analizować możliwość powstania kolejnych gigafabryk w Ameryce Północnej.



W zarządzie PowerCo znajdą się Frank Blome (prezes), Sebastian Wolf (odpowiedzialny za sprawy operacyjne), Kai Alexander Müller (dyrektor finansowy), Soonho Ahn (odpowiedzialny za technologię), Jörg Teichmann (zakupy) i Sebastian Krapoth (szef HR).

Volkswagen – specjalnie dla fanów marki – cyfrowy garaż z kolekcjonerskimi kartami NFT

„Budując naszą pierwszą fabrykę ogniw, konsekwentnie realizujemy plan w zakresie technologii. PowerCo stanie się globalnym graczem na rynku akumulatorów. Główną siłą spółki będzie pionowa integracja – od surowców i ogniw aż po recykling. W przyszłości wszystkie istotne działania będziemy realizować we własnym zakresie, dzięki czemu zyskamy strategiczną przewagę konkurencyjną w wyścigu o pozycję lidera w dziedzinie elektromobilności. Do tego wielkiego przedsięwzięcia pozyskaliśmy zespół najlepszych specjalistów” – powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen, odpowiedzialny za technologię i przewodniczący rady nadzorczej PowerCo.

„Dzisiaj jest dzień do świętowania. W sercu Europy tworzymy nową firmę zorientowaną na przyszłość, w której zatrudnienie znajdzie nawet 20 000 osób, z tego 5000 w samym Salzgitter. Nasze zaangażowanie, odpowiedzialność za transformację fabryki silników i utrzymanie, retencję miejsc pracy dla naszych pracowników są kontynuowane.” – powiedziała Daniela Cavallo, przewodnicząca rady zakładowej.

„W Salzgitter widać wyraźniej niż w jakimkolwiek innym miejscu w Niemczech transformację przemysłu motoryzacyjnego. Tam, gdzie z taśmy produkcyjnej zjeżdżają jeszcze konwencjonalne silniki, wkrótce będą produkowane ogniwa do akumulatorów. Powstają miejsca pracy przyszłości. Serce przemysłu motoryzacyjnego będzie już wkrótce elektryczne. I to w Dolnej Saksonii” – powiedział Stephan Weil, premier Dolnej Saksonii.

Ustandaryzowana fabryka i zunifikowane ogniwa przyspieszą wejście na światowe rynki
Przy okazji rozpoczęcia budowy, Grupa po raz pierwszy zaprezentowała koncepcję ustandaryzowanej fabryki; Salzgitter ma być wzorem dla fabryk ogniw w całej Europie i będzie wyznaczać nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacji. „To, co przetestowaliśmy miliony razy z platformami pojazdów, takimi jak MQB i MEB, będzie również stanowiło fundament w produkcji ogniw: będziemy ją standaryzować na podstawie europejskich regulacji, co pozwoli na szybką rozbudowę. W ten sposób połączymy szybkość i optymalizację kosztów z jakością na najwyższym poziomie” – powiedział Frank Blome, prezes PowerCo. Standaryzacja obejmie nie tylko sprzęt, budynki i infrastrukturę, lecz także produkty i procesy IT. W ten sposób powstaną fabryki, które będzie można szybko modyfikować, wprowadzając kolejne innowacje produktowe i produkcyjne. Każda fabryka będzie zasilana wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych i będzie zaprojektowana tak, by można było wprowadzić recykling w obiegu zamkniętym.

Volkswagen zaprezentował również zapowiedziane podczas Power Day w 2021 roku zunifikowane ogniwo pryzmatyczne. Umożliwia ono stosowanie różnych składów chemicznych i będzie stosowane nawet w 80 procentach wszystkich modeli Grupy. W Salzgitter zunifikowane ogniwa dla marek wolumenowych będą produkowane od 2025 roku. W przyszłości zakład ma osiągnąć roczną wydajność 40 GWh – wystarczającą dla około 500 tys. pojazdów elektrycznych. Do 2030 roku Grupa Volkswagen zamierza wspólnie z partnerami uruchomić w całej Europie sześć fabryk ogniw, których łączne moce produkcyjne sięgną 240 GWh. Nowe zunifikowane ogniwo pozwoli wykorzystać efekt synergii, co obniży koszty akumulatorów nawet o 50 procent. Dotychczas wyprodukowane prototypy pokazały się z bardzo dobrej strony, jeśli chodzi o zasięg, czas ładowania i bezpieczeństwo.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Dacia Bigster Experience – przedpremierowa podróż po Europie

Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…

18 godzin ago

Volkswagen LT, poprzednik Craftera, obchodzi 50. urodziny

Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…

18 godzin ago

Audi exclusive – kwintesencja personalizacji premium od 1995 roku

Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…

3 dni ago

Toyoty C-HR, Prius i RAV4 Plug-in Hybrid przez 81% czasu w trybie elektrycznym

Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…

3 dni ago

Hyundai INSTER – polska premiera modelu i ogłoszenie cen

Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…

3 dni ago

DS N°8 – zaprasza w elektryczną podróż

Nieskazitelna jakość, duży zasięg i wyjątkowa wygoda sprawiają, że jest to samochód elektryczny oferujący najbardziej…

4 dni ago