Auto szybko uzyskało wśród użytkowników na całym świecie miano kultowego. Podobnie jak angielskie Mini czy włoski Fiat 500. Powstały dwie generacje, które produkowano w 9 fabrykach zlokalizowanych w różnych zakątkach świata.
Renault 5, który powstawał w wersji 3- i 5-drzwiowejm, miał długość 3521 mm (pierwsza generacja) i napędzany był czterocylindrowymi silnikami o pojemności 850 do 1289 cm³, do których w późniejszym okresie dołączyła turbodoładowana jednostka o pojemności 1397 cm³. Auto wciąż modernizowano.
Poza wersją podstawową dostępne były także atrakcyjne wersje jak m.in. Renault 5 Alpine/Gordini, Renault 5 Alpine Turbo i Renault 5 Turbo. Na rynku USA model ten zadebiutował w 1976 roku pod nazwą Renault Le Car. Pierwsza generacja, której projektantem był Michel Boue powstawała w latach 1972-1985.
Za projekt drugiej generacji odpowiadał Marcello Gandini. Dostępne były trzy wersje nadwozi: 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowy kabriolet z firmy EBS. Ta generacja nazywana była często Supercinq lub Superfive. Model ten produkowano do 1996 roku.
Na bazie Renault 5 powstała także wersja użytkowa Renault Express, która znana była także pod nazwą Express w Wielkie Brytanii i Rapid w Niemczech.
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…