Categories: E-mobility

Volkswagen ID. AERO – pierwsza w pełni elektryczna limuzyna Volkswagena

Dynamiczna linia świetnie dopracowanego pod kątem aerodynamicznym nadwozia: dzisiejsza premiera studyjnego modelu ID. AERO w Chinach daje przedsmak tego, jak będzie wyglądać pierwsza elektryczna limuzyna Volkswagena – kolejne globalne auto marki z Wolfsburga.

Przyszły model będzie rywalizował z konkurentami z klasy wyższej średniej. Progresywny styl aerodynamicznego nadwozia łączy się z niezwykle przestronnym wnętrzem. Seryjna produkcja odmiany przeznaczonej na rynek chiński rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Także w 2023 roku w fabryce w Emden planowane jest uruchomienie produkcji ID. AERO na rynek europejski.

„Studyjne ID. AERO pokazuje, jak będzie wyglądał nowy członek rodziny ID. To auto, które wygląda niezwykle dynamicznie, a przy tym – dzięki dopracowanemu pod kątem aerodynamicznym nadwoziu – ma dysponować zasięgiem przekraczającym 600 km. Wnętrze będzie niezwykle przestronne i wykończone wysokiej jakości materiałami” – mówi Ralf Brandstätter, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe. „W ramach naszej strategii ACCELERATE kontynuujemy elektryfikację naszej gamy modelowej. ID. AERO będzie kolejnym, po ID.4 światowym samochodem przeznaczonym na rynki Europy, Chin i USA” – dodaje Brandstätter.

Koncept mierzy niemal 5 m długości i jest niezwykle dopracowany pod kątem aerodynamicznym. Elegancka linia dachu, opadająca w stylu coupe pozwoliła uzyskać współczynnik Cx na poziomie 0,23. Elastyczna platforma MEB umożliwiła zaprojektowanie samochodu z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Efektem jest niezwykle przestronne wnętrze. Źródłem energii w ID. AERO jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh. Wydajny napęd i dopracowane nadwozie pozwolą uzyskać zasięg do 620 km (wg normy WLTP).

Elektryczna ofensywa w Chinach

Bliski produkcyjnej wersji modelu studyjny ID. AERO sprawi, że elektryczna ofensywa Volkswagena w Chinach nabierze tempa. Po modelach ID.3, ID.4 i ID.6 produkcyjna wersja ID. AERO będzie kolejnym w pełni elektrycznym samochodem Volkswagena w Państwie Środka. Auto trafi do salonów w drugiej połowie 2023 roku. Planowane są tam dwie wersje – po jednej dla każdej spółki joint venture Volkswagena. W oparciu o swoją strategię regionalną Volkswagen dąży do zdobycia pozycji wiodącego dostawcy pojazdów ekologicznych w Chinach. Już w 2030 roku co najmniej połowa pojazdów sprzedawanych w Chinach ma mieć napęd elektryczny.



Volkswagen prowadzi elektryczną ofensywę na całym świecie w ramach strategii „Way do Zero”. Nowy flagowy model rodziny – ID. AERO – będzie więc w przyszłości oferowany globalnie: oprócz Chin także w Europie i Ameryce Północnej.

Eleganckie, dopracowane aerodynamicznie nadwozie z podświetlanym pasem wokoło

ID. AERO po raz pierwszy przenosi stylistykę znaną z rodziny ID. do limuzyny klasy wyższej średniej. Nadwozie zaprojektowano tak, by przepływ powietrza nad nim był optymalny. 22-calowe, dwukolorowe felgi przypominają kształtem wirnik turbiny. Klasyczne klamki drzwi zastąpiono podświetlanymi powierzchniami dotykowymi, które jeszcze bardziej zmniejszają opór powietrza. Dach ma linię przypominającą samochody coupe, a całe nadwozie wygląda bardzo dynamicznie.

Koncepcyjny egzemplarz ID. AERO jest polakierowany na jasnoniebiesko. Lakier o nazwie Polar Light Blue przy odpowiednim oświetleniu pozwala dostrzec złotą poświatę. Dla kontrastu dach jest polakierowany na czarno.

Volkswagen ID. Buzz – z fabryki w Hanowerze będzie wyjeżdżać nawet 130 tysięcy egz. rocznie

Z przodu w oczy rzuca się charakterystyczny dla rodziny ID. wzór plastra miodu. Przedni zderzak jest jakby podzielony na dwie części, co jest cechą wyróżniającą ID. AERO. Podświetlony pas łączący matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT nie kończy się z przodu, a przechodzi na boki i z przerwami ciągnie się aż do tyłu. W tej części nadwozia dominującym elementem jest przyciemniona listwa ze światłami w technologii LED o strukturze plastra miodu, które zapewniają autu bardzo elegancki wygląd także z tej perspektywy.

ID. AERO to dowód na elastyczność platformy MEB

ID. AERO jest dowodem na niezwykłą elastyczność platformy MEB Volkswagena, która może być zaadaptowana do pojazdu niemal dowolnej wielkości. Platforma MEB może być stosowana we wszystkich segmentach – od kompaktowego crossovera lub SUV-a i minibusa po przestronnego sedana. Dzięki ID. AERO, platforma MEB i rodzina ID. wkroczy do segmentu sedanów średniej wielkości. Ważnymi zaletami MEB są także duży zasięg, łączność cyfrowa i możliwość zdalnej aktualizacji (Over-the-air).

Produkcja na Europę w Emden

Produkcyjna wersja ID. AERO, przeznaczona na rynek europejski będzie zjeżdżać z taśmy fabryki w Emden od 2023 roku. Dzięki uruchomieniu seryjnej produkcji samochodów elektrycznych Emden będzie jednym z pierwszych tego typu zakładów Volkswagena w Dolnej Saksonii i będzie mieć istotny wkład w elektryfikację gamy modelowej i zmniejszenie emisji CO2 całej floty nowych pojazdów.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

16 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

16 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago